مدت زمان جواب دادن سفارت کانادا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کشور کانادا این روزها و در میان ایرانیان به سخت ویزا دادن معروف شده است. نبودن سفارت معتبر کانادا در شهر تهران و گذراندن مراحل سخت دریافت ویزا سبب شده تا پیگیری جواب ویزای کانادا با سختی های بسیاری روبرو گردد. سفر کردن به این کشور همانند سایر کشورهای دیگر احتیاج به اخذ ویزای معتبر دارد.

مدت زمان جواب دادن سفارت کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

چنانچه شما هم جزء آن دسته از مهاجرانی هستید که نسبت به دریافت ویزای کشور کانادا اقدام نموده اید و یا تصمیم به دریافت ویزای کانادا را دارید حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که جواب ویزای کانادا چه مدت طول می کشد. برای سفر کردن به کانادا انواع مخلف ویزا همانند

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار
  • ویزای استارتاپ
  • ویزای همراه
  • ویزای ورزشی
  • و غیره

وجود دارد که فرد بسته به شرایط باید درخواست ویزا را در مراکز معتبر ثبت نماید. کانادا زمانی که مراکز معتبر ویزا در کشور کانادا درخواست ویزای متقاضیان خود را دریافت می نمایند قبل از تصمیم گیری و ابلاغ نتیجه نهایی داوطلبان را نسبت به انجام یک سری اقدامات لازم در مورد دریافت این نوع ویزا آگاه می سازند.

از جمله مهم ترین آن ها مراحل مربوط به انگشت نگاری در مراکز ویزا است که هر فردی که متقاضی ویزای کانادا است بایستی نسبت به فرایند سه انجام آن آگاه گردد. اما در نهایت می توان گفت اصلی ترین مدت زمان جواب ویزای کانادا چیزی حدود 4 الی 6 ماه به طول می انجامد.

بنابر اعلام رسمی سفارت کانادا، مدت زمان جواب سفارت کانادا برای پردازش یک پرونده و صدور ویزای کانادا 120 روز کاری است. این زمان نسبی بوده و بنابر دفتری که متقاضی به وسیله آن اقدام به انگشت نگاری می نماید متغیر خواهد بود.

در ثبت نام آنلاین ویزای کانادا عموما پس از یک یا دو هفته نامه انگشت نگاری برای متقاضی ارسال می گردد و فرد می بایست ظرف مدت 30 روز به یکی از دفاتر بیومتریک سفارت کانادا مراجعه نماید. پس از انجام انگشت نگاری تا زمان صدور پاسخ نهایی، تمامی پیگیری ها تنها به وسیله شماره پیگیری در ثبت نام آنلاین و یا ایمیل در مراجعه حضوری انجام خواهد شد. عملا پس از انجام انگشت نگاری پرونده درخواست ویزای کانادا به جریان خواهد افتاد. مدت زمان جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری بین دو الی 3 ماه طول خواهد کشید.

پس از طی شدن زمان آنالیز پرونده، جواب سفارت کانادا به وسیله حساب کاربری فرد و یا به وسیله ایمیل به وی اعلام می گردد. طبعا پاسخ ها در صورت قبول شدن درخواست ویزا و یا ریجکت درخواست ویزای کانادامتفاوت خواهد بود. به عنوان نمونه اگر در روش مراجعه حضوری، درخواست ویزا ریجکت شده باشد، نامه ای برای متقاضی ارسال می گردد که در آن از وی خواسته خواهد شد برای دریافت مدارک خود به سفارت مراجعه کند و در صورت ویزا شدن درخواست، نامه ی Pass Request برای متقاضی ارسال می گردد.

در روش آنلاین اما اطلاع رسانی دقیق تر است و در نامه سفارت به صدور ویزا کانادا و یا ریجکت درخواست ویزا کانادا اشاره می گردد. در صورت موافقت با درخواست ویزا، متقاضی می بایست با در دست داشتن نامه Pass Request ظرف مدت 30 روز به دفتر انگشت نگاری مربوطه مراجعه نموده و پاسپورت خود را برای الصاق برچسب ویزا ارائه نماید.

منبع: اینترنت
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41012

به "مدت زمان جواب دادن سفارت کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان جواب دادن سفارت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید