مدل درب ورودی ساختمان مسکونی ویلایی و آپارتمانی جدید و شیک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدل درب ورودی ساختمان یکی از مهم ترین عوامل زیبایی دکوراسیون و همچنین نمای بیرونی ساختمان های مسکونی و تجاری است. اولین چیزی که هر فردی بهنگام ورود به ساختمان خانه با آن برخورد می نماید درب ورودی است که با طراحی زیبای خود می تواند نظر هر فردی را بخود جلب نموده و تاثیر زیادی بروی ذهنیت فرد از محیطی که به آن وارد می گردد بگذارد. اولین چیزی که نظرها را هنگام ورود به هر مکانی متوجه خود می نماید درب ساختمان است.

مدل درب ورودی ساختمان مسکونی ویلایی و آپارتمانی جدید و شیک

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به عبارت دیگر درب ورودی تکلیف محیط را از نظر کاربرد، اندازه، سبک و مدل روشن می نماید، به همین جهت ورودی اصلی خله فرق زیادی با سایر درب ها دارد. اندازه درب ورودی باید با اندازه خانه متناسب باشد و عبور و مرور از آن به راحتی صورت بگیرد. علاوه بر آن باید لوازم مورد احتیاج از جمله اتومبیل بتواند به راحتی از آن عبور کند. در نگاه اول به مدل درب ورودی ساختمان، رنگ، مواد و مصالح سازنده آن جلب توجه می نماید. موادی که باید علاوه بر فراهم کردن امنیت مورد احتیاج، هماهنگی لازم را با نمای خارجی ساختمان داشته باشد.

درب چوبی گرچه تقریبا با همه سبک ها به خوبی هماهنگ می گردد، اما با ساختمان هایی طراحی شده به کلاسیک، هماهنگی بی نظیری دارد. با این که بسیاری از ساختمان های مدرن از شیشه و آهن برای ساخت درب ورودی شان استفاده می نمایند، چوب همیشه صندلی خود را در این سبک نیز حفظ نموده است. دربهای تمام چوبی یا همراه با شیشه، بیشترین استفاده را دارند. علاوه بر رنگ ها و بافت طبیعی چوب، بعضی افراد از رنگ های پوششی برای آنها استفاده و جلوه ایی متمایز در بخش ورودی ایجاد می نمایند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

رنگ مورد مهم بعدی است،در حقیقت رنگ، نقطه ای تاکیدی در ظاهر ساختمان بوجود می آورند. جهت بناهای عظیم و مجموعه های آپارتمانی، رنگ های تیره و عمیق مانند مشکی، دودی، فندقی و ماهاگونی (قرمز مایل به قهوه ای) بهترین انتخاب هستند. در ساختمان های شخصی، این انتخاب ممکن است بی نهایت متفاوت باشد و بسته به سلیقه و روحیه شخصی صاحب بنا، رنگ های خیلی متنوعی انتخاب شوند. در شکل های زیر بهترین و زیباترین رنگ های مدل درب ورودی ساختمان های مسکونی را مشاهده می فرمایید.

درب ورودی ساختمان چیزی نیست که بگردد هر زمانی که اراده کردید آنرا عوض کنید بنابراین باید در انتخاب خود بسیار هوشمندانه عمل نموده و اصلا عجله نکنید. مدل هایی را انتخاب کنید که در صورت ضربه خوردن یا خراب شدن به راحتی قابل تعمیر باشند. از لحاظ سایز و اندازه نیز باید براساس احتیاجهای خودتان تصمیم گیری کنید، اصولا برای خانه های آپارتمانی درب ورودی عظیم و در طرح های جدید و مدرن انتخاب می گردد و کمتر شاهد درب های کلاسیک آهنی کوچک هستیم.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

مدل های شگفت انگیز درب ورودی منزل مناسب آپارتمان و ویلا

50 مدل درب باغ و ویلا بسیار شیک - فلزی و چوبی

مدل رنگ درب اتاق و ورودی منزل با ایده های جدید و منحصر بفرد

مدل های جدید درب ورودی ساختمان در طرح های فلزی و چوبی

یکی از ویژگی هایی که در انتخاب مدل درب ورودی ساختمان حتما باید آنرا لحاظ کنید بحث تضاد است. منظورمان از تضاد تفاوت رنگی و سبکی است، مثلا وقتی نمای ساختمان تان رنگی یکدست سفید دارد درب زرد خیلی جالب و شیک بنظر خواهد رسید. ابتدا رنگی که بیشتر در نمای ساختمان بکار رفته را معین نموده و متضاد با همان رنگ، درب ورودی ساختمان را انتخاب کنید. رنگ خود چوب خصوصا اگر از جنس چوب درخت گردو باشد نیز بسیار خوب در هر ساختمانی جواب خواهد داد.

همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، طرح درب های ورودی بسیار جالب و فوق العاده شیک طراحی شده طوری که خیلی کم نمونه های مشابه به آنها را در گوشه و کنار مشاهده می کنید، این موضوع نشان می دهد که در کشور ما توجه زیادی به این موضوع نمی گردد. شاید تمام سازندگان تمرکز خود را بقدری روی نمای ساختمان گذاشته اند که اهمیت چندانی به این قسمت مهم از خانه و نمای ساختمان نمی دهند. یک درب ساده می تواند نمای ساختمان را بسیار بسیار زیباتر نشان دهد.

مدل درب ورودی ساختمان

منبع: اتاق
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44583

به "مدل درب ورودی ساختمان مسکونی ویلایی و آپارتمانی جدید و شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل درب ورودی ساختمان مسکونی ویلایی و آپارتمانی جدید و شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید