مدل سریع تر دایمنسیتی 9000 برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این طور که به نظر می رسد، مدیاتک قرار است مدل سریع تر پردازنده دایمنسیتی 9000 را برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس راهی بازار کند.

مدل سریع تر دایمنسیتی 9000 برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است

مدیاتک در حال حاضر قلب تپنده پرچم داران شرکت های معروف را فراوری نمی نماید اما به نظر می رسد این کم لطفی بزرگی است که شرکت ها در حق این شرکت می نمایند. چون شرکت تایوانی تراشه دایمنسیتی 9000 خود را در حالی راهی بازار نموده که با اپل در بخش چند هسته ای کمترین فاصله را دارد یا شاید بتوانیم بگوییم با آن برابری می نماید در حالی که پردازنده های کوالکام و سامسونگ فرسنگ ها با نماینده اپل فاصله دارند و همواره هم اوضاع به همین شکل بوده است.

مدیاتک این روزها پیشرفت چشمگیری در زمینه طراحی تراشه داشته و این موضوع را علاوه بر دایمنسیتی 9000، می توان در سری 8XXX شرکت هم مشاهده کرد که در پایداری، بی نظیر هستند. اگرچه همین دایمنسیتی 9000 هم برای رقابت با برترین های موجود کافی به نظر می رسد اما شرکت تایوانی می خواهد از یک مدل پیشرفته تر هم رونمایی کند که گفته می گردد قرار است به عنوان رقیب اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس راهی بازار گردد. نماینده یادشده کوالکام هم هنوز رسما معرفی نشده اما گویا وظیفه ساخت آن بر عهده TSMC خواهد بود و این یعنی از لحاظ پایداری، این پردازنده هم باید عملکرد خوبی داشته باشد.

نام این تراشه نو مدیاتک هنوز رسما اعلام نشده اما می دانیم فرکانس آن بیشتر از چیزی است که در مدل استاندارد شاهد هستیم. این چیزی است که یکی از افشاگران حوزه فناوری هم آن را تأیید نموده است و انتظار هم داریم چنین چیزی را ببینیم. در حال حاضر دایمنسیتی 9000 از یک هسته قدرتمند Cortex-X2 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز بهره می برد. طبق پیش بینی های Digital Chat Station، افشاگر معروف چینی، این مدل نو از همین هسته اما با فرکانس 3.20 گیگاهرتز بهره خواهد برد.

از آنجایی که TSMC ظرفیت پذیرش سفارش های نو با لیتوگرافی پیشرفته تر را ندارد، به احتمال بسیار فراوان این تراشه با همان لیتوگرافی 4 نانومتری فراوری خواهد شد که این روزها تمام پردازنده ها از جمله اگزینوس 2200، اسنپدراگون 8 نسل 1 و A15 از آن بهره می برند. از آن جایی هم که این فناوری باعث شده مصرف انرژی در گوشی های هوشمند به شدت کاهش پیدا کند، عملکرد این تراشه های قدرتمند هم باید در انجام کارهای سنگین بیشتر کنترل شده باشد و داغی کمتری را هم انتظار داریم از آن ها ببینیم. حتی اگر فرکانس یکی از هسته ها روی 3.20 گیگاهرتز تنظیم گردد. البته استفاده از خنک نماینده خوب به شرکت های فراورینماینده گوشی هم بستگی دارد.

این افشاگر متأسفانه نگفته که سایر هسته ای این تراشه آیا تغییری خواهند داشت یا خیر. یا اینکه تنها بخشی که مدیاتک همچنان در آن ضعیف است یعنی پردازشگر گرافیکی آیا پیشرفتی دارد؟ این پرسشی است که امیدواریم پاسخ آن مثبت باشد چرا که از لحاظ پرداز گرافیکی، دایمنسیتی 9000 خیلی با رقبا فاصله دارد و باید فکری به حال این شرایط گردد اگر مدیاتک می خواهد تأمین نماینده اصلی پردازنده گوشی های بالارده سال های پیش رو باشد.

مدیاتک باید قبل از ماه مه، (ماه آینده میلادی) بعضی از مشخصات و قابلیت های این تراشه مورد انتظار خود را فاش کند. در ماه مه احتمالا شاهد رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهیم بود. مدیاتک با انتشار یک سری خبر خوب در حوالی این ماه می تواند توجه زیادی را سمت خود جلب کند. هرچند کوالکام هم بیکار نمی نشیند و قطعا قابلیت های خوبی را روانه نماینده نو خود خواهد نمود.

همان طور که گفته شد، اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس هم به وسیله TSMC به فراوری انبوه می رسد. پردازنده های فراوری شده با فناوری این شرکت عملکرد بسیار خوبی در زمینه مصرف انرژی دارند و بسیار بهینه هستند. از طرفی دیگر بازده فراوری تراشه هم در این شرکت حول و حوش 70٪ است که باعث می گردد اعتماد شرکت های طراح تراشه به آن بسیار بیشتر باشد. همین موضوع باعث می گردد رقابت بین مدیاتک و کوالکام سال جاری به اوج خود برسد و هر شرکتی هم که در نهایت برنده این رقابت گردد، می تواند تا سال ها به عنوان تأمین نماینده اصلی پردازنده گوشی های هوشمند فعالیت کند.

پیش بینی شما از برنده رقابت بین اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و تراشه نو مدیاتک (مدل بهبود یافته دایمنسیتی 9000) چیست؟ فکر می کنید کدام شرکت در نهایت می تواند در زمینه فراوری پردازنده، از دیگری عملکرد بهتری داشته باشد؟ مدیاتک یا کوالکام؟

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 76715

به "مدل سریع تر دایمنسیتی 9000 برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل سریع تر دایمنسیتی 9000 برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید