مدل های جدید کمد بچه با فضای زیاد مناسب اتاق های کوچک و کمجا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کمد بچه یکی از لوازم ضروری برای اتاق بچه ها خصوصا در دوره خردسالی است. بچه ها به همراه خود وسایل زیادی از لباس گرفته تا اسباب بازی را وارد خانه می نمایند همچنین آنها تمایل زیادی به بهم ریختن اتاق با انواع اقسام وسایل را دارند. در چنین شرایطی برای اینکه اتاقی تمیز و مرتب داشته باشیم، وجود یک کمد مخصوص نگهداشتن پوشاک کودک و همچنین اسباب بازی های او لازم است. در این مطلب به معرفی تعدادی از جدیدترین مدل های کمد اتاق کودک می پردازیم که برای قرار گیری در اتاق های کوچک طراحی شده اند. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مدل های جدید کمد بچه با فضای زیاد مناسب اتاق های کوچک و کمجا

از آنجایی که پوشاک بچه ها ارتفاع کمی دارد، بهترین مدل های کمد بچه آنهای است که دارای دو طبقه یا دو عدد ریل برای آویزان کردن لباس هستند. لباس بچه ها برخلاف عظیمسالان ارتفاع بسیار کمتری داشته و در یک کمد یک و نیم متری می توان حداقل دو طبقه فقط برای آویزان کردن لباس های کودک در نظر گرفت. از کشوهای دروار نیز برای قرار دادن اسباب بازی ها و سایر پوشاک نیز می توان استفاده کرد.

30 مدل پرفروش سرویس خواب نوزاد و کودک، تخت و کمد

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

نکته مهم در انتخاب کمد بچه توجه به ارتفاع آن است. دیده شده که معمولا والدین کمدی را برای فرزند خود انتخاب می نمایند که فقط در دوران نوجوانی قابل استفاده است. گاهی اوقات ارتفاع کمد بقدری زیاد است که حتی در اوایل نوجوانی هم به سختی می توان به طبقات بالای کمد دسترسی داشت. از این رو حتما ارتفاع کمد را متناسب با قد کودک انتخاب کنید، طوریکه دیگر خود او بتواند لوازمش را در دوران کودکی از کمد بردارد.

بچه ها معمولا علاقه به جمع کردن و مرتب نگه داشتن اتاق خود ندارند، گاهی اوقات حتی اصرار والدین هم هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت. در چنین شرایطی استفاده از طرح های جالبی که بچه ها را به جمع کردن وسایل خود ترغیب کند، فکر هوشمندانه ای است. تعدادی از این طرح های جالب می تواند کمد های شبیه به خانه یا ساختمان باشد. شکل های زیر تعدادی از این طرح های خلاقانه را نشان می دهد.

طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک، معرفی چند تکنیک عالی

آینه معمولا تا سنین نوجوانی یا اواسط ابتدایی چندان مورد احتیاج بچه ها قرار نمی گیرد، اما بهرحال اگر می خواهید آینده نگری کنید و آینده را هم در نظر بگیرید، خرید کمد بچه آینه دار گزینه مناسبی است. بعضی کمد ها طوری طراحی شده اند که علاوه بر آینه، یک میز کوچک هم برای قرار دادن لوازم خصوصی کودک مثل کش مو یا ادکلن و … نیز در نظر گرفته اند. شکل های زیر تعدادی از این طرح های جالب و خلاقانه را نشان می دهد.

در مطالب پیشین راجب به تاثیر رنگ بر فکر و روان بچه ها توضیحاتی دادیم. به طور خلاصه رنگ های شادی مثل زرد، صورتی، نارنجی، قرمز ملایم، سبز، بنقش و آبی تاثیر مثبتی بر روی شخصیت بچه ها خواهند گذاشت. مثلا رنگ سبز توانایی خواندن بچه ها را افزایش می دهد یا اینکه رنگ بنفش یک رنگ آرامش بخش بوده و حس اعتماد بنفس در بچه ها را افزایش می دهد. از این رو اگر اتاق خواب کودک رنگی خنثی دارد و توانایی یا بودجه رنگ آمیزی کامل اتاق را ندارید، می توانید رنگ های جذاب را با یاری مبلمان عظیم مثل کمد و تخت، به اتاق خواب اضافه کنید. کمد بچه نیز جزء وسایل عظیم اتاق بوده و رنگ آن تاثیر زیادی بر روی حس و حال کلی دکوراسیون اتاق می گذارد. شکل های زیر تعدادی از این طرح های جذاب را نشان می دهد.

لیست قیمت 39 مدل میز تحریر کودک فانتزی و جدید

از انجایی که برای فضای کوچک قصد تهیه کمد بچه را داریم، باید حتی الامکان از مدل هایی بهره ببرید که کاربردی چندگانه داشته باشند. مثلا کمدهایی که دارای ویترین هستند دیگر احتیاج به خرید ویترین جداگانه نیست. گزینه جذاب و آینده نگرانه دیگر خرید کمد و میز یک تکه است. میز یکی از لوازم ضروری اتاق کودک در آینده برای انجام تکالیف یا بازی های سرگرم نماینده مثل رنگ آمیزی و درست کردن کاردستی است. برای اینکه فضای بیشتری از اتاق گرفته نگردد، استفاده از مدل های یک تکه کمد و میز هم صرفه مالی داشته و هم فضای کمتری اشغال می نماید.

و در نهایت می رسیم به مبحث جنس متریال کمد که موضوع مهمی است. همانطور که احتمالا می دانید، بسیاری از تحقیقات نشان داده چسبی که در ساخت MDF مورد استفاده قرار می گیرد، بخاطر انتشار گاز سمی و سرطان زای فرمالدئید در طول سالیان دراز، ممکن است اثرات بدی بر روی سلامت کودک بگذارد. بسیاری از حساسیت ها و بیماری های پوستی بچه ها در سنین خردسالی ناشی از همین موضوع است. از این رو در تهیه لوازم اتاق کودک، مثل تخت خواب، کمد بچه و همچنین میز و جایگاه، توصیه می گردد از موادی بغیر از MDF استفاده گردد. البته بعضی مدل های MDF از چسب های بدون فرمالدئید مثل چسب سویا و چسب پلی وینیل استات استفاده می نمایند که مسئله ای از بابت سلامتی ندارند. بنابراین هنگام خرید سعی کنید حتما از لوازم MDF بدون فرمالدئید و یا چوب طبیعی بهره ببرید. اگر از نوع چسبی که در ساخت لوازم MDF استفاده شده مطمئن نیستید، حتما سعی کنید لوازم اتاق کودک را از مواد چوب طبیعی انتخاب کنید.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49902

به "مدل های جدید کمد بچه با فضای زیاد مناسب اتاق های کوچک و کمجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید کمد بچه با فضای زیاد مناسب اتاق های کوچک و کمجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید