مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه ناامید کننده بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بیان کرد که مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه که به تازگی در ژنو برگزار شده، ناامید کننده بوده است.

مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه ناامید کننده بود

پدرسون تاکید نمود: من به 45 عضو کمیته تدوین پیش نویس قانون اساسی اطلاع دادم که نمی توانیم اینگونه ادامه دهیم و این هفته ناامید نماینده بود. ما نمی توانیم جلسات را ادامه دهیم مگر اینکه تغییراتی را به وجود آوریم.

دور پنجم از این مذاکرات به تازگی در ژنو به خاتمه رسیده است. قرار است پدرسون به زودی در جریان دیدارهای خود با مقامات سوریه در دمشق در مورد بی نتیجه بودن این مذاکرات رایزنی کند.

پدرسون پیشتر نیز تاکید نموده بود که بحران سوریه تنها با همکاری های بین المللی حل و فصل خواهد شد.

وی اضافه نمود: مردم سوریه به تنهایی نمی توانند همه مسائل را حل نمایند و در این خصوص احتیاج به همکاری بین المللی وجود دارد. من از طرفین درگیری ها در سوریه می خواهم تا کار تدوین قانون اساسی این کشور را شروع نمایند.

پدرسون هم چنین بر لزوم گردهم آمدن کشورها با دیدگاه های مختلف و اتخاذ گام های ملموس برای پیشبرد فرایند سیاسی در سوریه تاکید نموده بود.

کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از 45 نفر از جمله نمایندگان دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی این کشور است. ماموریت کمیته قانون اساسی سوریه، بازنگری قانون اساسی سال 2012 میلادی در این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50217

به "مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه ناامید کننده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه ناامید کننده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید