مراسم تاجگذاری پادشاه جدید مالزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شانزدهمین پادشاه مالزی امروز طی مراسمی رسمی در ایستانانگارا کاخ ملی کوآلالامپور، تاجگذاری کرد.

مراسم تاجگذاری پادشاه جدید مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی استریت تایمز، سلطان عبدالله رعایة الدین المصطفی بالله از ایالت پاهانگ، امروز (سه شنبه) در مراسمی رسمی در ایستانانگارا، کاخ ملی کوآلالامپور، به عنوان شانزدهمین پادشاه مالزی برای پنج سال آینده تاجگذاری کرد.

سلطان عبدالله 60 ساله در حالی به عنوان پادشاه جدید مالزی منصوب شده است که شش ماه قبل سلطان محمد پنجم از کلانتان پس از آنکه دو سال از حکومتش می گذشت، به طور ناگهانی از قدرت استعفا داد. پس از آن در 24 ژانویه امسال میلادی او به عنوان پادشاه جدید مالزی سوگند یاد کرد.

در این مراسم تاجگذاری بیش از 700 مهمان خارجی از جمله حسن البلقیه پادشاه برونئی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی حضور داشتند. مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نیز ضمن حضور در این مراسم بر حفظ اتحاد داخلی برای رسیدن مالزی به قدرت اول آسیا تاکید نمود.

پادشاهی در مالزی پنج سال و هدف اصلی پادشاه حفاظت از فرهنگ اسلامی است. او از میان 9 سلطان ایالت های 13 گانه این کشور و با رای مخفی اعضای کنگره مدیران انتخاب می گردد. از مهمترین اختیارات او می توان به انتصاب قضات دادگاه فدرال و دیوان عالی، انحلال مجلس و دریافت تصمیمات مجلس و همچنین عزل و نصب نخست وزیر اشاره نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9106

به "مراسم تاجگذاری پادشاه جدید مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم تاجگذاری پادشاه جدید مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید