جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، لیا تین ینگ مدرس و مربی مطرح کوراش دنیا که سالهاست راهنمایی تیم ملی تایوان را در مسابقات مختلف اعم از مسابقات قهرمانی دنیا و بازی های آسیایی برعهده دارد، مدتی قبل به همت فدراسیون ووشو که رشته کوراش را تحت پوشش دارد، برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان و ورزشکاران به تهران سفر کرد. دوره ای که مورد استقبال زنان کوراش و سایر رشته های رزمی نهاده شد.

جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است

این مربی که سابقه راهنمایی تیم ملی اندونزی را هم در کارنامه دارد به دلیل چند بار سفر به تهران با فضای ورزش ایران آشناست، این خصوص، گفت: مرتبه پنجم است که به ایران سفر می کنم و سابقه حضور در شهرهای تهران، بجنورد و شاهرود را دارم. پیش از بازی های آسیایی جاکارتا نیز در ایران حضور یافتم و تمرین خوبی با تیم ایران داشتیم.

وی با اشاره به دوره های که در ایران تدریس نموده گفت: این دوره ها در دو گروه برگزار گردید. گروه نخست، اکثر نفرات از قهرمانان و مربیان کوراش بودند، اما در گروه دوم که در حال حاضر خدمت آنان هستم، علاوه بر کوراش، ورزشکارانی از ووشو، جودو، کشتی و حتی کاراته در آن حضور دارند.

لیا تین ینگ که با روابط عمومی فدراسیون ووشو صحبت می کرد در پاسخ به سوالی مبنی بر سطح فنی زنان کوراش ایران، گفت: ایران استعدادهای خوبی در این رشته دارد و آنان احتیاج به تمرینات مستمر دارند که بنظر می رسد اکنون در این راستا قرار گرفته اند و برنامه های خوبی برای آنان وجود دارد تا به موفقیت برسند.

وی در خصوص شناخت خود از مربیان ایرانی، گفت: در بخش مردان، مهنان مربی خوب و کاربلدی است و در بخش زنان نفراتی چون پاکرو و مهری پور هستند که شناخت خوبی از آنان دارم و معتقدم می توانند مربیان خوبی شوند.

این مدرس مطرح در خصوص فاکتورهایی که برای پیشرفت احتیاج است، گفت: این دو هفته تمرین و آموزش تنها مقدمه ای برای پیشرفت است. برگزاری اردوهای منظم، امکانات مناسب و تشکیل یک تیم منتخب قوی از عواملی است که موفقیت را فراهم می نماید و گمان می کنم این راستا در ایران فراهم است.

تین ینگ در پاسخ به این سوال که آیا علاقه دارد روزی در ایران به عنوان مربی تیم ملی کوراش فعالیت کند؟ گفت: در تایوان یک مربی و معلم هستم و شاگردان زیادی دارم و اگر بخواهم در کشور دیگری برای مدت طولانی مستقر باشم، یک چالش برایم خواهد بود که تاکنون به آن فکر ننموده ام.

وی در خصوص حضور کوراش در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و افزایش مدال های آن در بازی های آسیایی 2022، گفت: اکنون کوراش صندلی ویژه ای در دنیا و به خصوص آسیا دارد و حضور رسمی در بازی های آسیایی نشان از این مهم دارد. دیگر نمی توان کوراش را مختص به چند کشور دانست و همه برای مدال آوری در آن برنامه ریزی می نمایند.

سرمربی تیم ملی کوراش تایوان، گفت: در دیداری که با رییس فدراسیون ووشو ایران داشتم به این نتیجه رسیدم که او برنامه خوبی برای موفقیت کوراش ایران دارد و ورزشکاران این رشته هم باید قدر فرصت طلایی ایجاد شده را بدانند.

وی در خصوص برداشت خود از ایران پس از چند مرتبه سفر به کشورمان، گفت: ایران خیلی زیباست و زبان فارسی بسیار شیرین است. کسانی که می خواهند به ایران سفر نمایند؛ تردیدی در این مورد نداشته باشند چراکه با کشوری زیبا، با مردمانی مهربان و مهمان نواز روبرو خواهند شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18514

به "جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید