معرفی کامل بهترین فستیوال های سوئیس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آشنایی با فستیوال های سوئیس

کشور سوئیس حرف های زیادی برای گفتن دارد و هر سال گردشگران زیادی به آن سفر می نمایند. از طبیعت فوق العاده زیبای دشت های سرسبز و رشته کوه سربه فلک کشیده آلپ گرفته تا فرهنگ مردم یا خوراکی های لذیذی مانند شکلات و پنیر که در نمونه خود بی نظیر هستند. بسیاری از توریست ها اما به خاطر جشنواره های رنگارنگ و بیاد ماندنی به این کشور سفر می نمایند، فستیوال هایی که بعضی از آن ها بسیار عجیب و غریب هستند و گروهی دیگر مناسب علاقه مندان هنر مانند موسیقی، فیلم یا اجراهای هنری بوده و هر سال برگزار می شوند. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا بهترین فستیوال های سوئیس را به شما معرفی کنیم.

معرفی کامل بهترین فستیوال های سوئیس

ژانویه

سالن نو

مهمانی های سال نو سوئیس شبیه به جاهای دیگر هستند. به جز منطقه Appenzell در شمال شرقی کشور که رسم دارند سیزدهم ماه ژانویه برای دومین بار کریسمس را جشن می گیرند و دلیلشان هم این است که این روز آغاز گاه شمار میلادی است. این سنت برای Silvesterchläuse (جشن گیرندگانی که ماسک بر صورت زده اند) حسابی به یاد ماندنی است آن ها زنگ خانه ها را می زنند و برای ساکنانشان آرزوی شادی و سلامتی می نمایند و سال نو را به آن ها تبریک می گویند، در عوض مردم هم به آن ها glühwein (نوعی نوشیدنی) و پول می دهند. شما احتمالا دو دسته ماسک دار متفاوت را (زشت و زیبا) را در کوهستان Appenzell خواهید دید. گاهی اوقات مردم سایر شهرها نیز در رویدادها، راهپیمایی ها و نمایش هایشان چنین کاری را انجام می دهند.

جشنواره دنیای برفی گریندلواد

زمستان سوئیس مناظر و شرایط فوق العاده ای را برای هنرمندان و مجسمه سازانی در ساخت مجسمه های یخی تخصص دارند، فراهم می نماید. هر سال مجسمه سازان از سراسر دنیا در Grindelwald، نزدیک Interlaken جمع می شوند. در طول شش روز جشنواره برفی از فستیوال های سوئیس خیابان های برفی شهر تبدیل به موزه ای جذاب با تزیناتی موقت در گوشه و کنار خوب می شوند. تا زمانی که یخ ها آب شود، مجسمه های سفید تجربه ای بیاد ماندنی را برای مردم محلی و گردشگران ایجاد می نمایند.

جشنواره ملی بالن (Château-dOex)

آخر ماه ژانویه دهکده آلپی Château-dOex 8 روز رنگارنگ را با تماشای 100 بالن در آسمان خود پشت سر می گذارد. بالن ها از 20 کشور مختلف در اندازه ها و شکل های متفاوت به قله های پر برف آلپ آورده می شوند. فستیوال های سوئیس در این شهر آسمانی خاکستری زمستانی را تبدیل به چشم اندازی تماشایی می نمایند.

فوریه

چمن سفید

هر سال اسب های مسابقه ای حرفه ای (Thoroughbreds) همراه با سوارکارانشان از سراسر دنیا برای شرکت در یکی از بهترین جشنواره های به نام White Turf, St. Moritz به این جا می آیند و شانس آن را دارند که برنده بزرگ ترین جایزه نقدی کشور سوئیس شوند. سرعت آنان به بیش از50 کیلومتر در ساعت می رسد و سوارکاران با سرعتی باور نکردی در امتداد جاده یخ زده ناپدید می شوند.

کارناوال بازل

زمان برگزاری این مورد از فستیوال های سوئیس هر سال متفاوت است، گاهی اواخر ماه فوریه و زمانی هم اوایل ماه مارس برگزار می شود. زمان برگزاری آن اولین دوشنبه بعد از چهارشنبه خاکستر است. چهارشنبه خاکستر یا چهارشنبه توبه 46 روز قبل از عید پاک است و چون به عید پاک وابسته است، هر سال در تاریخ متفاوتی اتفاق می افتد و مردم در آن روزه می گیرند.

جشنواره بازل راس ساعت 4 صبح آغاز می شود و تا 72 ساعت ادامه دارد، بنابراین ساعت 4 بامداد پنجشنبه تمام می شود. بازل عنوان بزرگ ترین فستیوال های سوئیس را دارد.

مارس

جشنواره فیلم و انجمن حقوق بشر ژنو

این جشنواره مشهور دنیای سوئیسی که در ژنو برگزار می شود، از بعضی آثار خلاقانه و نوآورانه ای که برای تلویزیون یا سینما ساخته شده است، تقدیر می نماید. FIFDH دارای 2 بخش مسابقه بین المللی داستانی و مستند است.

فستیوال موسیقی کلاسیک اینترلاکن

جشنواره موسیقی کلاسیک اینترلاکن یکی از مهمترین رویدادهای تقویم فستیوال های سوئیس است. کنسرت های موسیقی، سمفونی ها و تالار های کشور در ماه های مارس و آوریل حسابی پر جنب و جوشند. هنرمندان این مورد از بهترین و بیادماندنی ترین جشنواره موسیقی سالانه همیشه شامل ارکسترها و سولیست های برجسته بین المللی می شود.

آوریل

ساعت 6 زنگ دار در زوریخ

کامندان همه ادارات با پوشیدن لباس های مخصوص و جشن رسیدن بهار شرکت می نمایند. در جشن Böögg که آدم برفی ای چوبی و نماد زمستان است را آتش می زنند. علاوه بر این، نمایش های بچه ها نیز برای سرگرم شدن تمام اعضای خانواده در طول این جشنواره سنتی سوئیس برپا می شود.

ژوئن

فستیوال موسیقی ازکونا

جشنواره موسیقی ازکونا، فستیوال معتبر موسیقی تالارهای سوئیس است که در شهر زیبای ازکونا برگزار می شود. در کنار دریاچه باشکوه Maggiore محیطی زیبا و ایده آل است تا بهترین و رمانتیک تری موسیقی های محلی توسط نوازندگان مشهور بین المللی نواخته شود.

جشنواره موسیقی ژنو

Fête de la musique سالانه اجرا می شود، هر سال در خیابان ها و میدان های لوزان بساط موسیقی براه است. بیش از 50 صندلی مخصوص نوازندگان برای افرادی که از سراسر دنیا به این جا آمده اند آماده می شود. جشن هاطیف وسیعی از موسیقی مانند، ارکسترهای کلاسیک، گروه های الکترو جاز برای راک، پاپ، موسیقی بین الملی و موسیقی فرانسوی را شامل می شود. شایان ذکر است که بیشتر جاده ها در طول جشنواره مسدود شده اند و بهترین راه سفر با حمل و نقل عمومی است.

Eidgenössisches Jodelfest

بیشترین میزان سر و صدای کشور در این مورد از بهترین فستیوال های سوئیس فراوری می شود. احتمالا پیشینه آن به دوران ما قبل تاریخ باز می شود. گروه های کر اولین بار در قرن نوزدهم آغاز به آواز خواندن کردند و امروز حدود 2،000 آهنگ سوئیسی مخصوص ساخته شده است. شما می توانید بهترین موسیقی های دسته جمعی سوئیس را در Eidgenössisches Jodelfest بشنوید. این فستیوال سوئدی چهار روز طول می کشد و هر سه سال یکبار، حدود 15،000 نفر خواننده در آن شرکت می نمایند.

ژوئیه

فستیوال زوریخ

جشنواره زوریخ هر ماه دوم تابستان، اپرا، کنسرت، پایکوبی، تئاتر و هنر را به نمایش می گذارد و نهادهای مختلف فرهنگی شهر در آن شرکت دارند. در طول هفته اول ماه ژوئیه، حدود 2 میلیون نفر در خیابان ها امتداد رودخانه Limmat و حومه دریاچه جمع می شوند و محوطه پر از اتومبیل ها، تراموا و اتوبوس های حامل بازدید نمایندگان جشنواره های سوئیس می شود. جشنواره بزرگ با موسیقی و غذاهای متنوعی از سراسر دنیا همراه است و افراد با هر سنی عاشقش هستند.

فستیوال جاز مونترو

جشنواره جاز مونترو در ساحل شرقی دریاچه ژنو برگزار می شود و شهرتی دنیای دارد. برنامه های متنوعی از جاز و بلوز گرفته تا راک و پاپ در آن اجزا می شوند و یکی از بیاد ماندنی ترین جشنواره ها نام گرفته است. از زمان آغاز آن در سال 1967، بعضی از بزرگترین هنرمندان جاز و بلوز مانند نینا سیمون، الا فیتزجرالد، استن گتز، چارلی مینگوس و دکستر گوردون در آن اجرا داشته اند.

فستیوال بین المللی الفورن

herdsmans alphorn نوعی ساز سنتی بادی سوئیسی است که یک طرفش روی زمین قرار می گیرد و هرچه کوتاه تر باشد نواختنش سخت تر خواهد بود. جشنواره بین المللی Alphorn در سالن کنسرت Nendaz در کانتون والاس برگزار می شود و شامل کنسرت، رقابت های رسمی، کارگاه های آموزشی و پایکوبی های محلی می باشد.

فستیوال موسیقی سوئیسی Paléo

جشنواره پائولو بزرگترین فستیوال جشنواره موسیقی سوئیس است که در سال 1976 ایجاد شده و بین ساکنان ژنو و لوزان هوادار دارد. هنرهای Paléo و Spectacles یک انجمن فرهنگی غیر انتفاعی است که به خاطر برگزاری رقابت های اسباب سواری، ارتقاء موسیقی و هنر به وسیله کنسرت و سایر رویدادها پیروز شده است. این جشنواره موسیقی سوئیس بیش از شش روز طول می کشد، و به وسیله بیش از 100 کنسرت که هنرمندان تازه کار و با استعداد در آن معرفی می شوند. ژانرهای موسیقی شامل راک، chanson فرانسوی، موسیقی دنیا، reggae، هیپ هاپ، موسیقی کلاسیک و تئاتر خیابانی است. این مورد از فستیوال های سوئیس دارای مهدکودک و منطقه بازی بچه ها برای خانواده هاست. همچنین غذای زیادی با بیش از 100 نوع در آشپزخانه ها رستوران ها طبخ می شود. برای مهمانان فستیوال، اردوگاه آزاد نیز دایر است.

جشنواره توپ های آبی

جشنواره Blue Balls جشنواره موسیقی و هنری برجسته و منحصر به فرد در قلب سوئیس است. هر سال جشنواره دریاچه آرام لوسرن را به مرکز خلاقیتی 9 روزه تبدیل می نماید و 100٬000 بازدید نماینده از آن الهام می گیرد. جشنواره توپ های آبی محل حضور ستاره های ملی و بین المللی، تازه واردان و استعدادهای جوان در 120 رشته موسیقی، هنر، عکاسی، ویدئو، فیلم و مصاحبه است.

آگوست

روز ملی سوئیس

برای اکثر مردم، روز ملی سوئیس در 1 آگوست به معنای آتش بازی، کباب کردن باغ و خوراکی های خوشمزه است. بچه ها در حال دویدن در خیابان ها با فانوس های کاغذی در دستشان هستند. مردم شمع هایی را پشت پنجره هایشان روشن می نمایند. سوئیس روز ملی خود را با جشن های روستای برگزار می نماید، در سراسر کشور مردم دور هم جمع می شوند و مراسم آتش بازی در مکان های عمومی مهم براه است. سپس با دقت به سخنرانی هایی در خصوص 1291، آغاز کنفدراسیون سوئیس گوش می دهند. آتش بازی سازمان شهرداری، نماد پیدایش ناظران خارجی در قرن 14 است. غرور سوئیسی در همه جا نشان داده می شود، از پرچم های برافراشته بالای ساختمان های عمومی و خصوصی بگیر تا پرچم هایی که روی مواد غذایی کشیده شده اند.

روز ملی سوئیس قطعا تجربه ای منحصر بفرد برای آشنایی با مردم محلی و زندگی در سوئیس است. هزاران نفر از مردم بزرگترین شهرها (زوریخ، بازل، ژنو، برن و لوکارنو) در جشن شرکت می نمایند. جشن های اصلی در آبشارهای راین در نزدیکی Schaffhausen و در Ruetli Meadowsدر کنار دریاچه لوسرن برگزار می شود.

فستیوال بین المللی فیلم لوکارنو

هر ماه اوت بیش از 160٬000 هوادار سینما و همچنین 1000 روزنامه نگار و 3٬000 نفر از کارشناسان فیلم در شهر کوچکی به نام لوکارنو با فرهنگ سوئیس-ایتالیای گرد هم می آیند و به مدت 11 روز تبدیل به پایتخت سینمای ائتلافی دنیا می شود. فیلم های لوکارنو هیچ مرز جغرافیایی، موضوعی و سبکی ندارد و انواع فیلم ها و فرمت های مختلف در آن نمایش داده می شود.

سپتامبر

Alpabfahrt or Désalpe

هر پاییز، گاوها پس از سپری کردن تابستان در نواحی کوهستانی داخل صفوفی به نام های Alpabfahrt or Désalpe به دره های پایین باز می گردند. در روستاهای آلپی سرتاسر سوئیس گاوها، با پوشیدن سرپوش های گل و کوله پشتی های بزرگ در خیابان ها رژه می روند. در این مورد از جشنواره های سوئیس انتظار گل، جمعیت زیاد، خوانندگان، نمایشگاه های خیابانی و بازار کشاورزان را داشته باشید.

اکتبر

فستیوال پاییز

هر سال در اوایل پاییز، ساکنان و گردشگران Lugano با تابستان خداحافظی می نمایند و به استقبال آغاز پاییز می روند. بسیاری از نوشیدنی های، موسیقی و غذاهای محلی همراه جشن های سوئیس برگزار می شود و بازدیدنمایندگان می توانند مجموعه ای از شاه بلوط را در لوگانو خریداری نمایند.

نوامبر

بازار پیاز

این جشنواره سنتی مختص کشاورزان تخمین زده می شود که بیش از 50 تن پیاز و سیرهایی که هنرمندانه به هم بافته شده اند از مناطق اطراف به شهر برن آورده می شوند و راس ساعت 05:00 صبح می رسند. غرفه های خیابای صنایع دستی سفالی سنتی، غذاها و نوشیدنی های گرم می فروشند و خیابان پر از جوانان و بچه ها هیجان زده می شود.

دسامبر

کریسمس در سوئیس

کریسمس در سوئیس 6 دسامبر آغاز می شود، زمانی که Samichlaus (بابانوئل سوئیسی) هدایایی را برای بچه ها می آورد. تقویم های تبلیغاتی نیز در سراسر سوئیس محبوب هستند و یک راه عالی برای پیدا کردن سرگرمی های کریسمسی سوئیس همراه با بازدید از بازارهای این مورد از فستیوال های سوئیس هستند. کریسمس یکی از جشنواره های بیاد ماندنی کشور است.

منبع: expatica

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9982

به "معرفی کامل بهترین فستیوال های سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل بهترین فستیوال های سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید