معرفی کشور بحرین و اماکن تاریخی و گردشگری بی نظیر آن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کشور بحرین از کشورهای ثرتمند و پر رونق حاشیه خلیج فارس می باشد که درآمد خود را از دیگر کشورهای عربی نظیر دبی، کویت و عربستان تأمین می نماید.

معرفی کشور بحرین و اماکن تاریخی و گردشگری بی نظیر آن

جغرافیای کشور بحرین

کشور بحرینکشوری است جزیره ای که جزو مجمع الجزایر خلیج فارس بوده و در سواحل عربستان سعودیواقع شده است و پایتخت آن منامه می باشد. بیشتر قسمت های این جزیره از شن و سنگ وماسه تشکیل شده است. بحرین در لغت به معنی دو دریا می باشد. این کشور توسط جاده 25کیلومتری ملک فهد که بر روی خلیج فارس ساخته شده است به عربستان سعودی متصل شدهاست.

پادشاه بحرین و سلطنت مشروطه

سلطنتمشروطه به عنوان پایه حکومت در بحرین رواج دارد. شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه از سال1999 قدرت را در این کشور در اختیار دارد و در سال 2002 کشور را به یک پادشاهی مشروطهتبدیل کرده و عنوان خود را از امیر به پادشاه تغییر داد.

تاریخچه کشور بحرین

بحرینقبل از زمان ساسانیان در قلمرو ایران بود. از سال 1522 تا 1602 بحرین مدتی در اشغالپرتغالی ها قرارگرفت. در سال 1602 میلادی، پس از اخراج پرتغالی ها توسط شاه عباس ازخلیج فارس، دوباره حاکمیت ایران بر آن (به جز دوره های کوتاهی از حمله عمانی ها) تاسال 1783 میلادی ادامه پیدا کرد. اگرچهدر سال 1930 نفت در بحرین کشف شد، اما این نفت نسبت به نفت بقیه کشورهای حوزه خلیجفارس کمتر می باشد و انتظار می رفت که چاه ها رو به خشکی طی نمایند. شیخ عیسی بنسلمان آل خلیفه در سال 1961 امیر بحرین شد و هدف از انتخاب او تنوع بخشیدن بهاقتصاد کشور بحرین بود. برنامه او این بود که بحرین را به عنوان یک مرکز عظیم ملیمعرفی کند و برای مردم کشور مراقبت های پزشکی رایگان، آموزش و حقوق بازنشستگیسالمندان فراهم کند.

درگیریبین مسلمانان شیعه و سنی یک مشکل تقریباً می گردد گفت حل نشدنی در بحرین است. ایندرگیری از دیرباز وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد. اقلیت این کشور از جمله حاکمانآن که کنترل تمام قدرت و ثروت کشور را در دست دارند اهل تسنن هستند. شیعیان همبرای داشتن نماینده ای در دولت، دست به درگیری های مختلفی از سال 1994 تا به کنونزده اند که موجب کشته شدن جمع کثیری از مسلمانان چه سنی و چه شیعه شده است.

وسعت کشور و پایتخت بحرین

بحرین706 کیلومتر مربع مساحت دارد که حتی کوچک تر از کوچک ترین استان ایران است. از هفتصدکیلومتر مربع مساحت این کشور نزدیک به چهارصد کیلومترمربع آن بیابانی است . بحرینبه جزیره یک میلیون نخل نیز شهرت داشته است. بحرین شامل سه شهر یا به عبارت بهترسه جزیره اصلی منامه و محرق و ستره است. در بحرین روستاهایی هم هست که در فاصله هاینزدیک به یکدیگر قرار دارند . بدلیل وسعت کم بحرین مسؤلان این کشور کوچک اقدام بهپر کردن دریا و افزایش وسعت سرزمین خود کرده اند و با ساخت و سازهای هدفمند پیشرفتقابل توجهی داشته اند.

اماکنتاریخی و تفریحی کشور بحرین

سواحلبحرین بسیار دیدنی است و بسیاری از ورزش های آبی در گرمای همیشگی حاشیه خلیج فارس انجاممی گیرد که قایقرانی و شیرجه در این آب ها بسیار متداول است . بیابان های گرمبحرین و صدها درخت خرمای این کشور نیز مشهور است. اماکن تاریخی این کشور نیز شاملموارد زیر می ّباشد:

قلعه بحرین، قلعه رفاع، قلعه عراد، موزه بحرین، مسجدخمیس،مسجد سیادی، جزیره حوار، خانه سیادی، باب البحرین، بر صخیر، خانه جسره خانه شیخ عیسیبن علی و آثار تاریخی متعدد دیگری که ما برای شما مهم ترین های و پربازدیدترین آن هارا برای شما گردآوری کردیم.

(هتل جزیره حوار)

(قلعه بحرین)

(باب البحرین)

(قلعه عراد)

(مسجد و خانه سیادی)

(مسجد شیخ احمد الفاتح)

رونقاقتصادی کشور بحرین

بحرینخود کشور ثروتمندی نمی باشد بلکه ثروت و درآمد موجودش وابسته به کشورهای اروپایی و عربی از جمله عربستان سعودی می باشد. همانطور که گفتیم این کشور دارای منبع نفت و گاز محدودی می باشداز این رو سعی در کسب درآمد از طُرق مختلف کرده اند. اقتصاد این کشور وابسته بانکداریو هواپیمایی پیروز خود و همچنین ، صنایع ساخت و تعمیر کشتی و ناوها و بنادر مجهز صنعتیمی باشد. درآمد مردم این کشور در گذشته به وسیله سنتی پیدا کردن مروارید در دریا تأمینمی شده اما اکنون با پیشرفت علم و صنعت کسب این درآمد به وسیله گردشگری و توریستتأمین می گردد.

ترجمهو گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: setare.com
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27614

به "معرفی کشور بحرین و اماکن تاریخی و گردشگری بی نظیر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کشور بحرین و اماکن تاریخی و گردشگری بی نظیر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید