معرفی 10 جزیره جذاب در استانبول

به گزارش مجله یک کامپیوتر، از بین تمام جزایر جهان، جزایر استانبول زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد که شاید در دیگر جاهای جهان نتوان یافت. از جزایر پرنسس گرفته تا جزایر گالاتاسرای همگی از سرگرمی بازدیدکنندگان خود اطمینان می­ دهد. اگر نمی­دانید که در جزایر استانبول چه باید بکنید، قبل از کالسکه­ سواری برای پرسه زدن در شهرها، سوار کشتی شوید تا به جزایر برسید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جذاب ترین جزایر استانبول بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی 10 جزیره جذاب در استانبول

جزیره بویوک آدا (Büyükada island)

Büyükada، در زبان ترکی به معنی جزیره عظیم است. این نام به درستی انتخاب شده زیرا عظیمترین جزیره از جزایر استانبول است. این منطقه حدود 5 کیلومتر مربع (2 مایل مربع) مساحت دارد و محله ای از منطقه Adalar در استانبول ترکیه است. این جزیره دارای دو قله است و یکی از آن­ها که در نزدیکی بندرگاه کشتی واقع شده است، عیسی تپسی نام دارد که به زبان ترکی به معنی تپۀ عیسی است. در دره­ای که بین دو تپه شکل گرفته یک کلیسا و یک صومعه آگیوس نیکولاوس وجود دارد.

جدا از آن، بازدیدنمایندگان می­توانند از کلیساهای ارتدکس یونان پاناژیا، هاجیوس دمتریوس، کلیسای فرانسیسکان سن پاسیفیو و کلیسای ارمنی Surp Astvadzadzin Verapolium دیدن نمایند.

جزیره بورگاز آدا (Burgazada Island)

بورگازادا سومین جزیرۀ عظیم از گروه جزایر استانبول است. جزیره با قلعه ­ای نامگذاری شده است که دیمیتریوس اول مقدونیه (یکی از جانشینان اسکندر عظیم) ساخته است. بازدیدنمایندگان اینجا باید از موزه Sait Faik Abasıyanık دیدن نمایند، نام این موزه به نام یک نویسندۀ ترکی است. زیرا او از بورگازادا به عنوان یک مکان مشترک برای آثار خود استفاده می­کرد.

جزیره هیبلی آدا (Heybeliada island)

این، دومین جزیرۀ عظیم از جزایر استانبول در دریای مرمره است. پس از ورود به جزیره، بازدیدنمایندگان با دو اثر زیبا از نظر معماری در منطقۀ مدرسۀ نیروی دریایی روبرو می­شوند. یکی با نام Kamariotissa که تنها کلیسای بیزانس است که در جزایر قدیمی باقی مانده و همچنین آخرین اثری است که قبل از شروع فتح قسطنطنیه ساخته شد. دیگری، قبر ادوارد باریون است که دومین سفیر انگلیس است که ملکه الیزابت اول او را به این منطقه فرستاد.

سیوری آدا (Sivriada island)

Sivriada که Hayırsızada نیز نام دارد، به معنی جزیره بی فایده است و مساحت آن 0.05 کیلومتر مربع است. به این دلیل به این نام خوانده شد زیرا گفته می­گردد که به خاطر کشتن سگ­های ولگرد در آنجا، خشم خداوند را به خود گرفت. این جزیره اغلب محلی برای عبادت روحنیون بیزانس بود و همچنین به عنوان زندان برای بازداشت افرادی که تصور می­کردند مشکل ساز اند، استفاده می­شد.

مردم می­توانند از ویرانه ­های باقی مانده از یک صومعۀ بیزانس قرن نهم و یک شهرک رومی بازدید نمایند. ساختمان­های اصلی مانند نمازخانه، کلیسا و آب­انبار واقع در مرکز جزیره در قرن نهم ساخته شده اند.

جزیره قاشق (Kaşık island)

Kaşık island به معنای جزیره قاشق است زیرا زمین آن مانند یک قاشق شکل گرفته است. یکی از جزایر استانبول که تحت مالکیت خصوصی یک خانواده یونانی به نام دانون است.

بنابراین بازدیدنمایندگان قادر به گذراندن زمان در اینجا نیستند مگر اینکه از مالک اجازه بگیرند یا با یک تور زیر نظر یک شرکت گردشگری از آنجا بازدید نمایند. حتماً در اوایل شروع ثبت نام اقدام کنید. زیرا تور این جزیره از نقاطی است که به سرعت پر می­گردد. برای رسیدن به این جزیره باید سوار کشتی شوید و پس از رسیدن، ساحل شنی و فضای سبز آنجا برای شما چشم نواز خواهد بود.

مکان: بین جزایر بورگازادا و هیبلیادا

جزیره صدف (Sedef Island)

جزیره صدف در دوران تاریخی، به نام آندیرکیتوس یا آندروویتا خوانده می­شد ، اما اکنون نام آن به معنی جزایر مادر مروارید است. مساحت آن 0.157 کیلومتر مربع است که آن را به یکی از کوچکترین جزایر استانبول تبدیل می­کند. مالکیت این جزیره نیز خصوصی است و تمام جنگل­ های کاج اغلب توسط صاحب آن کاشته شده ­اند. وی همچنین اطمینان حاصل کرد که یک قانون ساخت­ و­ ساز سخت وجود دارد که به خانه ­هایی با بیش از دو طبقه اجازه نمی­دهد تا از محیط و طبیعت این جزیره محافظت گردد.

جزیره یاسیا ادا (Yassıada Island)

این جزیره با مساحت 0.05 کیلومتر مربع وسعت دارد و در منطقه ادلار ترکیه در استانبول است. بیزانسی ها این جزیره را به عنوان تبعیدگاه زندانیان و محلی برای افراد برجسته در زمان جنگ­های صلیبی استفاده می­کردند.

بازدیدنمایندگان می­توانند چهار سلول زندان را در زیر زمین ببینند. اما جدا از آن، در سال 860 پدرسالار اگناتیوس، کلیسایی را در تبعید و صومعه پلاتا را نیز تئوفیلوس امپراتور بیزانس ساخته است.

جزیره خرگوش (Neandros Island) از جذاب ترین جزایر استانبول

Tavsan Aadasi به نام Neandros Adası نیز معروف است که به معنی جزیره خرگوش است. کوچکترین جزیره از جزایر استانبول با مساحت فقط 0.004 کیلومتر مربع یا 0.0015 مایل مربع است. این جزیره مانند هر فضای کوچکی، چیزهای کمتری برای دیدن دارد، اما اگر بازدیدنمایندگان تصمیم به رفتن به این جزیره با یک گروه گردشگری بگیرند، می­توانند کلیساهایی که هنوز جدا از قطعه کوچک ساحل در اینجا باقی مانده ­اند را ببینند.

جزیره کینالیادا (Kınalıada Island)

Kınalıada به معنای جزیره حنا است. زیرا این زمین رنگی مایل به قرمز دارد که ناشی از مس و آهن اینجا است. در حالی که تعدادی از جزایر پرنسس را به ­عنوان زندان و محل تبعید استفاده می­کردند، اما این جزیره بیشترین استفاده را داشت. بازدیدنمایندگان میتوانند با استفاده از کشتی تندرو در مدت 25 دقیقه و در 40 دقیقه با یک کشتی معمولی به جزیره برسند.

جزایر گالاتاسارای (Island Galatasaray)

جزیره گالاتاسارای یک جزیره کوچک متعلق به باشگاه ورزشی گالاتاسارای است. این جزیره دارای یک مرکز بسیار جذاب است که از 6 رستوران، دو استخر، و بارهای خانگی تشکیل شده است. این جزیره از جزایر استانبول، تنها با 541 پا یا 165 متر از ساحل اروپا فاصله دارد و با یک سرویس کشتی آزاد قابل دسترسی است. در اینجا فرصت­های تفریحی زیادی وجود دارد. استخر شنایی در اینجا وجود دارد که در سالهای 1957 تا 1968 برای تیم واترپلو استفاده می شد.

1+

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: دلتابان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39819

به "معرفی 10 جزیره جذاب در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 جزیره جذاب در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید