موافقت اولیه با تبدیل 2 خانه روستایی درگز به اقامتگاه بوم گردی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درگز گفت: موافقت اولیه دو اقامتگاه بوم گردی در درگز صادر شد.

موافقت اولیه با تبدیل 2 خانه روستایی درگز به اقامتگاه بوم گردی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز، محمد مددی رئیس اداره میراث فرهنگی درگز دیروز سه شنبه 2 مرداد 97 با اعلام این خبراضافه کرد: با پیگیری های انجام شده برای نخستین بار در شهرستان درگز برای دو خانه روستایی موافقت اولیه برای تبدیل به اقامتگاه بوم گردی از سوی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی صادر شد.

مددی با اعلام این خبر اضافه کرد: اقامتگاه بوم گردی مکانی صرف برای اقامت گردشگران نیست، بلکه یک جذابیت است و بستری برای کسب تجربه های نو که می تواند گردشگران را به شهرستان بکشاند.

او اضافه کرد: بدون تردید اقامتگاه های بوم گردی با هتل های مدرن و خانه مسافرها متفاوت است و اهداف دیگری را دنبال میکند که میتوان به حفظ و پاسداشت فرهنگ سنتی و بومی، افزایش محصولات گردشگری، فراهم نمودن ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و ایجاد نوع جدیدی از مقاصد و جاذبه های گردشگری اشاره نمود.

مددی اضافه کرد: این اقامتگاه ها، مکانهایی هایی هستند که در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تأسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می نماید.

او گفت: موافقت های صادر شده در دو نقطه از شهرستان ، روستای محمدتقی بیک از بخش درونگر و روستای تاج الدین از بخش مرکزی صادر شده است که پس از ایجاد شرایط لازم توسط متقاضیان مجوز فعالیت صادر خواهد شد و امید است تا سرانجام پاییز سال جاری به بهره برداری برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11846

به "موافقت اولیه با تبدیل 2 خانه روستایی درگز به اقامتگاه بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اولیه با تبدیل 2 خانه روستایی درگز به اقامتگاه بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید