موانع خاص اجازه بازگشت مهدی ترابی و رامین رضاییان را به پرسپولیس می دهد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با اوج گیری شایعات در مورد احتمال جذب مهدی ترابی و رامین رضاییان توسط باشگاه پرسپولیس، باید دید این باشگاه قادر به انجام این مهم خواهد بود یا خیر.

موانع خاص اجازه بازگشت مهدی ترابی و رامین رضاییان را به پرسپولیس می دهد؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، با جدایی ستاره های پرسپولیس طی مدت اخیر، اکنون طرفداران این تیم پذیرای هرگونه شایعات جذابی در مورد جابجایی و احتمالا بازگشت بازیکنان باکیفیت قبلی و یا جذب نفرات جدید برای زمستان هستند.

تازه ترین شایعات در مورد رامین رضاییان و مهدی ترابی برای بازگشت به پرسپولیس شکل گرفته که طی روز های اخیر به ترند شماره یک صفحات هواداری این تیم تبدیل شده است و با جدیت بالایی از سوی آن ها دنبال می گردد و البته با واکنشی از سوی باشگاه پرسپولیس و همچنین این دو بازیکن همراه نشده است تا به صورت قطعی بتوان درباره آن نظر داد.

با این حال رامین رضاییان که طی فصول اخیر و بعد از جدایی از پرسپولیس همیشه در صدر اخبار مربوط به بازگشت به این تیم همراه بوده، در این فصل در انتقالی جذاب شرایط حضور در الدحیل به عنوان یکی از دو غول فوتبال قطر حضور یافته است. پیش از این نیز بعد از حضوری کوتاه مدت در فوتبال اروپا و تیم اوستنده بلژیک نیز شایعات زیادی درباره بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس شکل گرفته بود که البته می شد حدس زد که با حضور برانکو ایوانکوویچ این انتقال صورت نخواهد گرفت.

در ادامه در فصل گذشته نیز که رضاییان قرارداد خود با الشحانیه تمدید نموده بود نیز شایعات درباره بازگشت وی به پرسپولیس شدت گرفته بود. جایی که رضاییان تصور نمی کرد برانکو ایوانکوویچ به همکاری اش با پرسپولیس سرانجام دهد و خیلی زود قراردادش را با این باشگاه قطری تمدید نموده بود و در نهایت با نمایشی درخشان در این تیم توانست راهی الدحیل قطر گردد.

در مورد مهدی ترابی نیز شایعات داغ شده است. هافبک تکنیکی و گلزن پرسپولیس بعد از یک فصل و نیم حضور در جمع سرخپوشان در ابتدای این فصل با فسخ قراردادش راهی قطر و تیم العربی شده است. با این حال با مصدومیت های فراوان و حضوری کمرنگ در این تیم، شایعات درباره جدایی اش از جمع بازیکنان العربی شدت گرفته است. اتفاقی که البته بعید به نظر می رسد مدیران و خصوصا کادرفنی العربی چندان مایل به آن باشند و حتی در دوران مصدومیت این بازیکن ملی پوش و تکنیکی بار ها خارج از دوره درمانی وی، خواستار بازگشت به ترکیب شده اند که همین عاملی برای تشدید مصدومیت ترابی طی هفته های اخیر بوده است.

شرایط دو ستاره در الدحیل و العربی

رامین رضاییان با قراردادی دو ساله و مهدی ترابی با قراردادی یک ساله به الدحیل و العربی پیوسته اند. طی روز های اخیر شایعات و اخبار زیادی درباره احتمال جدایی رامین رضاییان از الدحیل شکل گرفته است که رسانه های مطرح قطر نیز به آن پرداخته اند. با این حال هنوز موضع رسمی باشگاه الدحیل در این خصوص اعلام نشده است.

مهدی ترابی نیز که با اعتماد ویژه ای از سوی العربی همراه است و این موضوع باعث شده حتی فرصت کافی برای استراحت و طی کردن مناسب دوران نقاهت نیز به این بازیکن داده نگردد. اتفاقی که باعث شده بازگشت زودهنگام این بازیکن طی چند مرحله به ترکیب العربی باعث تشدید مصدومیت این بازیکن نیز گردد. با این حال بعید است ترابی در شرایط فعلی اولویت باشگاه العربی برای خروج از لیست تلقی گردد.

پرسپولیس ترابی و رضاییان را می خواهد؟

مهمترین موضوع و سوال اینجاست که آیا کادرفنی پرسپولیس در شرایط کنونی به این دو بازیکن و خصوصا رامین رضاییان احتیاج دارد؟ یحیی گل محمدی طبق ادعای باشگاه هنوز لیستی برای جابجایی زمستانی ارائه نداده است. این در حالیست که مطمئنا اولویت او و کادرفنی اش برای جابجایی، جذب مدافع میانی و مهاجم خواهد بود. جدایی شجاع خلیل زاده بعد از جابجایی این باشگاه، یک خلا عظیم را شکل داده است که احتیاجمند این است تا سرخ ها به دنبال جایگزینی برای وی باشند. از سوی دیگر محرومیت آل کثیر و ناکامی دیگر مهاجمان تیم نیز احتیاج برای جذب مهاجم جدید را شکل داده است تا در اولویت این تیم قرار داشته باشد. با این حال هجمه هایی که طی روز های اخیر در مورد سمت راست دفاعی تیم شکل گرفته و بکارگیری از بازیکن غیرتخصصی در این پست، شاید احتمال بازگشت رامین رضاییان را افزایش دهد. با این حال همچنان موانعی در این راه وجود خواهد داشت.

در مورد مهدی ترابی هم شاید این تیم و خصوصا کادرفنی اش با توجه به ترافیک موجود در خط میانی، احتیاجی به بازگرداندن وی نداشته باشند. بعد از جدایی ترابی، یحیی گل محمدی احسان پهلوان را به خدمت گرفت. موضوعی که باعث می گردد شانس بازگشت ترابی در شرایط فعلی را کم تصور کرد.

موانع در جذب بازیکنان مدنظر

همانطور که گفته شد برای بازگشت رامین رضاییان و مهدی ترابی و یا هر کدام از این دو بازیکن، سه شرط درخواست کادرفنی برای جذب و مذاکره، تمایل بازیکن برای این انتقال و در نهایت شرایط اقتصادی برای دریافت رضایتنامه و قرارداد باید دید برای این موضوع مهیا خواهد شد یا خیر.

با توجه به قرارداد دو ساله رامین رضاییان با الدحیل قطر، قطعا این باشگاه برای دریافت رضایتنامه او مبلغ بالایی درخواست خواهد نمود که در کنار آن باید به درخواست اقتصادی این بازیکن نیز توجه کرد. مانع دیگر برای پیشنهاد با رامین رضاییان باز هم به موضوع قرارداد دو ساله او با الدحیل مرتبط است که در صورت مذاکره مستقیم این باشگاه با بازیکن سابقش، می تواند با شکایت باشگاه الدحیل و محرومیت و جرایمی برای پرسپولیس همراه باشد. بازیکنان و باشگاه ها تنها در صورتی قادر به مذاکره مستقیم با بازیکنان خواهند بود که تنها شش ماه از قرارداد وی با باشگاه متبوعش باقی مانده باشد.

برای مهدی ترابی نیز به همین شکل خواهد بود. ترابی حدود دو ماه قبل با العربی قرارداد بسته است و 10 ماه دیگر از زمان همکاری طرفین باقی مانده است و در صورت درخواست کادرفنی برای جذب این بازیکن، باشگاه پرسپولیس باید این درخواست را از باشگاه العربی داشته باشد و مذاکره مستقیم با ترابی می تواند دردسر دیگری برای این باشگاه شکل دهد.

البته به شروط بالا باید این نکته را هم اضافه نمود که پرسپولیس تا زمان جابجایی بتواند شرایط خروج از بسته شدن پنجره جابجاییی احتاقتصادی را هم شکل دهد. شرایطی که با شکایت ماریو بودیمیر و در ادامه گابریل کالدرون این احتمال را شکل داده است.

ایلنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48129

به "موانع خاص اجازه بازگشت مهدی ترابی و رامین رضاییان را به پرسپولیس می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع خاص اجازه بازگشت مهدی ترابی و رامین رضاییان را به پرسپولیس می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید