موتورولا گوشی های Edge 20 و Edge 20 پرو را با قیمتی مناسب رونمایی کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، موتورولا به تازگی از گوشی های سری Edge 20 در دو مدل استاندارد و پرو رونمایی کرد؛ گوشی هایی با قابلیت های بسیار فراوان و قیمتی مناسب که در واقع از آن ها باید به نام پرچم دارهای مقرون به صرفه یاد کرد.

موتورولا گوشی های Edge 20 و Edge 20 پرو را با قیمتی مناسب رونمایی کرد

موتورولا بعد از مدت ها انتشار خبرها و شایعه های مختلف بالاخره از گوشی های سری Edge 20 رونمایی کرد. گوشی هایی که در دو مدل استاندارد و پرو رونمایی شده اند و به نسبت سال گذشته، تغییرات مثبت زیادی را به همراه دارند. این گوشی های نو زیبا و مجذوب کننده، قدرتمند و تقریبا می توان گفت از همه لحاظ شایسته رقابت با بهترین های بازار هستند. در کنار تمام این ها، آنچه که مجذوب کنندهیت آن ها را دوچندان می کند، قیمت بسیار مناسبی است که برایشان در نظر گرفته شده است. البته در کنار این دو مدل، از گوشی موتورولا Edge 20 لایت هم به نام ارزان ترین مدل موجود از این مجموعه رونمایی شد که در مطلبی جداگانه به بررسی آن پرداختیم.

در این مطلب می پردازیم به تمام آنچه که در رویداد اخیر در رابطه با دو گوشی Edge 20 و Edge 20 پرو گفته شد تا ببینیم موتورولا قصد دارد چه پرچم دارانی را برای رقابت با بهترین های 2021 راهی بازار کند. البته این دو گوشی بیشتر قاتل پرچم دار به حساب می آیند تا یک گوشی بالارده واقعی به همین علت در یک سری بخش ها ضعیف تر از رقبای گران قیمت تر خود ظاهر می شوند.

موتورولا Edge 20 پرو

طراحی

بهترین گوشی موتورولا تا به این لحظه و بهترین مدل آن از سری Edge 20، همین مدل پرو است که از لحاظ ظاهری هم کاملا بالارده بودن خود را به رخ می کشد. هدف موتورولا از ساخت چنین محصولی رقابت با بهترین پرچم دارهایی بوده که این روزها با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند و بسیاری از کاربران توان خریدشان را ندارند.

این گوشی در دو رنگ آبی و سفید با پنل پشتی شفاف و فوق العاده زیبا به فروش خواهد رسید. اما موتورولا یک مدل دیگر را هم با بدنه ای چرمی و رنگ آبی طراحی کرده برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند در دست نگه داشتن گوشی حس نگه داشتن شیشه به آن ها ندهد و از طرفی پنل پشتی گوشی اشان جاذب اثر انگشت هم نباشد. هرچند در این مدل آخر هم ماژول دوربین از یک پوشش شیشه ای بهره می برد و شفاف به نظر می رسد. به صورت کلی از لحاظ طراحی و مجذوب کنندهیت، موتورولا Edge 20 پرو نمره قبولی دریافت می کند.

در پنل جلویی شاهد تعبیه دوربین سلفی درون حفره ای کوچک در مرکز نمایشگر هستیم تا بدین ترتیب موتورولا هم در زمره شرکت هایی قرار بگیرد که همچنان قصد استفاده از دوربین زیر پنل نمایشگر را ندارند. دوربین های روی پنل پشتی هم سه گانه بوده و اندکی از بدنه بیرون زده اند. اما این اندازه خیلی زیاد نیست. اگرچه لوگوی موتورولا به شکل دایره ای شکل روی پنل پشتی تعبیه شده اما خبری از ادغام حسگر اثر انگشت با آن نیست و مانند گوشی های سری Edge سال گذشته، در این مدل هم این حسگر در زیر نمایشگر پنهان شده است؛ نمایشگری که برای مقاومت در برابر خط و خش و ضربه به پوشش گوریلاگلس 5 مجهز شده. همچنین از همین شیشه محافظ برای پوشش پنل پشتی هم استفاده شده است.

موتورولا Edge 20 پرو از استاندارد IP52 هم پشتیبانی می کند به این معنا که در برابر ورود گرد و غبار و قطرات آب اگرچه بسیار کم اما تا حدودی مقاوم است. ضخامت این محصول به 7.99 میلی متر می رسد تا بدین ترتیب وقتی آن را در دست می گیرید حس خوبی به شما القا شود. وزن این گوشی به 190 گرم می رسد که البته این برای مدلی با بدنه شیشه ای است. مدلی که پنل پشتی آن از جنس چرم است 185 گرم وزن دارد که کاملا مناسب ارزیابی می شود.

نمایشگر و دوربین

موتورولا Edge 20 پرو از لحاظ نمایشگر یک گوشی بسیار عالی به تعداد میرود. البته بی نظیر نیست اما قطعا می توان از آن به نام یکی از بهترین گوشی ها در این محدوده قیمتی یاد کرد. البته این گوشی برخلاف مدل سال گذشته خود دیگر نمایشگر خمیده ای ندارد اما از لحاظ امکانات و قابلیت، بسیار گزینه مناسبی است.

موتورولا Edge 20 پرو نمایشگری 6.7 با پنلی از جنس OLED دارد که وضوح تصویر در آن به +FHD، رفرش ریت آن به 144 هرتز و نرخ الگوبرداری آن هم به 576 هرتز می رسد. بدین ترتیب کننده نو موتورولا در انجام کارهای روزمره نظیر گشت و گذار بین منوهای مختلف گوشی، انجام بازی ها و بسیاری موارد مختلف، حس فوق العاده لذت بخش، سریع و روانی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در بخش دوربین هم مشخصاتی که روی کاغذ می بینیم بسیار عالی هستند. این گوشی از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می برد که شامل 108 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال و 50 برابری هیبریدی و 16 مگاپیکسلی فوق عریض با قابلیت عکاسی ماکرو می شوند.

از قابلیت های خوب این گوشی در زمینه عکاسی و فیلم برداری می توان به پشتیبانی سنسور اصلی از فناوری اولترا پیکسل موتورولا اشاره کرد که یعنی این دوربین قادر است تصاویری با پیکسل های بزرگ تر ثبت کند تا بدین ترتیب کیفیت نمونه ثبت شده در شرایط نوری مختلف بهبود پیدا کرده و اندازه جزئیات در آن افزایش پیدا کند.

این گوشی قادر است ویدیو هایی به کیفیت 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کند که فوق العاده است و در حال حاضر بیشترین اندازه کیفیت هم به تعداد میرود. البته هستند گوشی هایی که نرخ فریم آن ها در ضبط ویدیو 8K به 30 می رسد اما به صورت کلی همین اندازه هم عالی به نظر می رسد. دوربین سلفی هم که درون حفره ای روی نمایشگر تعبیه شده سنسوری به بزرگی 322 مگاپیکسل دارد و گشودگی دیافراگم آن به f/2.25 می رسد.

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش سخت افزار، موتورولا Edge 20 پرو بهترین نیست اما قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار بالایی دارد و هیچ برنامه یا بازی درون پلی استور وجود ندارد که این گوشی از پس اجرای آن با بالاترین کیفیت موجود برنیاید. تراشه ای که در این گوشی عهده دار وظایف پردازشی و گرافیکی است اسنپدراگون 870 است که پشتیبانی از اینترنت 5G را به این گوشی ها می آورد. این پردازنده یک نسخه اورکلاک شده از اسنپدراگون 865 موجود درون موتورولا Edge پلاس به تعداد میرود که از لحاظ پردازشی بسیار پردازنده توانمندی است اما قطعا به اندازه اسنپدراگون 888 که بهترین پردازنده موجود برای گوشی های اندرویدی است قدرتمند نیست.

از سایر قابلیت های این گوشی می توان به بهره مندی آن از 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد که باعث می شوند این محصول در کنار پردازنده یاد شده، بهترین عملکرد را در انجام کارهای سنگین داشته باشد. پشتیبانی از اینترنت 5G، وای فای 6 و بلوتوث 5.1 هم از دیگر مشخصاتی است که در موتورولا Edge 20 پرو دریافت خواهید کرد.

در بخش نرم افزار موتورولا همیشه تلاش کرده رابط کاربری خود را نزدیک به اندروید استوک طراحی کند و این بار هم مطابق همین سیاست خود پیش رفته است. گوشی یاد شده از اندروید 11 به نام سیستم عامل پیش فرض خود بهره می برد و موتورولا هم یک سری تغییرات نرم افزاری روی آن اعمال کرده و قابلیت های نوی را به آن افزود تا در نتیجه تجربه کار با این گوشی بسیار لذت بخش باشد. از طرفی قابلیت Ready Platform موتورولا هم در Edge 20 پرو پشتیبانی می شود تا بدین ترتیب کاربران بتوانند محتوای خود نظیر بازی، تصاویر، ویدیو یا چیزهای دیگر را روی صفحه نمایش های بزرگ به صورت بی سیم به نمایش بگذارند و از تجربه آن ها در صفحه ای بزرگ تر لذت ببرند.

طول عمر باتری و سرعت شارژر

در این بخش هم هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد چرا که موتورولا یک منبع تغذیه 4500 میلی آمپر ساعتی را به نام باتری این گوشی قدرتمند در نظر گرفته که کاربر می تواند آن را از طریق یک شارژر سریع 30 واتی شارژ کند. متأسفانه خبری از فناوری شارژ بی سیم در این گوشی نیست اما خوشبختانه آداپتور شارژر درون جعبه وجود دارد و هزینه خرید آن به هزینه خرید گوشی اضافه نخواهد شد. البته شارژر 30 واتی شاید با توجه به فناوری های موجود در این روزها کم به نظر برسد اما با در نظر گرفتن ظرفیت باتری موتورولا Edge 20 پرو خیلی به نظر نمی رسد کاربران را با مشکل روبرو کند.

قیمت و تاریخ عرضه

کننده نو موتورولا با قیمت 700 یورو از هفته های آینده برای خرید در دسترس قرار می گیرد. درون بسته بندی این محصول یک شارژر 30 واتی، یک آداپتور USB-C به جک 3.5 میلی متری و یک قاب محافظ وجود دارد که البته گفته می شود بسته به نوع بازار عرضه، محتویات درون جعبه هم متفاوت خواهد بود. هرچند به نظر می رسد در هر صورت شارژر در بسته بندی به همراه گوشی شاهد خواهیم بود.

از این بابت که آیا این گوشی در کشور آمریکا هم در دسترس قرار می گیرد یا خیر بی خبریم و تا به این لحظه هم خود موتورولا در این رابطه حرفی نزده است. فعلا فقط می دانیم اروپا بازاری است که شرکت قصد دارد گوشی نوش را در آن عرضه کند. با در نظر گرفتن قیمت و مشخصات فنی، امیدواریم این گوشی در بازارهای آسیایی از جمله کشور ما هم عرضه شود.

موتورولا Edge 20

طراحی

می رسیم به مدل استاندارد یعنی موتورولا Edge 20 که در نگاه اول بسیار مدرن و زیبا به نظر می رسد. در نگاه اول آنچه که برداشت می شود این است که این محصول فوق العاده باکیفیت و مقاوم ساخته شده اما این طور نیست و بدنه گوشی از جنس پلاستیک است. البته فریم آن از آلومینیوم ساخته شده ولی پنل پشتی پلاستیکی است تا اندکی در این بخش توی ذوق کاربران بخورد.

با این حال از یک میان رده انتظاری جز این نداشتیم و موتورولا هم سعی کرده این ها را در سایر بخش ها تا حد زیادی جبران کند. مثلا این محصول تنها 6.99 میلی متر ضخامت دارد تا بدین ترتیب با یکی از باریک ترین گوشی های موجود در محدوده قیمتی مورد نظر طرف باشیم. البته باریک بودن بیش از حد یک گوشی چیزی نیست که همه از آن استقبال کنند منتها باید به عملکرد موتورولا در راستای تولید و طراحی چنین محصولی که بتواند در مقایسه با رقبا منحصر بفرد باشد تحسین کرد.

به جز آن، گوشی نو موتورولا از لحاظ طراحی در قسمت پنل جلو کاملا مشابه مدل پرو است و دوربین سلفی آن درون حفره ای در مرکز نمایشگر تعبیه شده؛ نمایشگری که از طریق یک شیشه محافظ 2.5 بعدی گوریلاگلس 3 محافظت می شود. همانطور که در بالا اشاره شد، پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است اما فریم آن آلومینیومی است.

نمی توان گفت این گوشی با ضخامت بسیار کم، فریم فلزی تیز و ماژول دوربین نسبتا بزرگی که دارد خیلی خوش دست است اما حداقل از لحاظ ظاهری بسیار زیباست. درست مانند مدل پرو، این گوشی هم از استاندارد ضد آب IP52 بهره می برد و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نسبتا مقاوم است. این گوشی تنها 163 گرم وزن داشته و در سه رنگ خاکستری، سفید و سبز در دسترس قرار می گیرد.

نمایشگر و دوربین

در بخش نمایشگر خوشبختانه هیچ تفاوتی بین این گوشی و مدل پرو دیده نمی شود تا علاوه بر ظاهر، از لحاظ مشخصات فنی هم همه چیز با یکدیگر برابر باشد. نمایشگر بکار رفته در این گوشی هم 6.7 اینچی با پنلی از جنس OLED و وضوح +FHD است که رفرش ریت در آن به 144 هرتز و نرخ الگوبرداری لمس هم به 576 هرتز می رسد.

دوربین اصلی همچنان همان سنسور 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 در مدل پرو است اما دوربین تله فوتو اگرچه اندازه برابری دارد (8 مگاپیکسل) اما اندازه بزرگ نمایی اپتیکال در آن به جای 5 به 3 برابر کاهش پیدا کرد. دوربین فوق عریض هم 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که امکان عکاسی ماکرو هم با آن وجود دارد. متأسفانه این مجموعه قدرتمند قادر به فیلم برداری در وضوح 8K نیست و تنها می توان با وضوح 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه در آن به ضبط ویدیو پرداخت.

دوربین سلفی هم که درون حفره ای در مرکز نمایشگر این گوشی تعبیه شده است سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم آن f/2.25 است. یعنی دقیقا همان دوربینی که در مدل پرو بکار گرفته شده.

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

موتورولا Edge 20 نه تنها در بخش فیلم برداری و زوم بلکه از لحاظ سخت افزاری هم ضعیف تر از مدل پرو است. در این گوشی پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 778G عهده دار فعالیت های پردازشی و گرافیکی است که نوا معرفی شده و توانایی بالایی هم دارد. این پردازنده که پشتیبانی از اینترنت 5G را هم به کننده نو موتورولا آورده در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی، از قدرتمندترین میان رده های موجود به تعداد میرود که واقعا دست کمی از یک پرچم دار ندارد.

از لحاظ نرم افزاری درست مانند مدل پرو شاهد سیستم عامل اندروید 11 به نام سیستم عامل پیش فرض هستیم که با نوترین نسخه رابط کاربری My UX مزین شده است. لازم به ذکر است پشتیبانی از قابلیت Ready Platform که در بالا به آن اشاره شد در این گوشی هم وجود دارد.

طول عمر باتری و سرعت شارژر

اگرچه این گوشی نمایشگری با اندازه و مشخصات یکسان دارد اما به خاطر ضخامت کمی که دارد، موتورولا را مجاب ساخته از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کند که کاربر می تواند آن را از طریق یک شارژر سریع 30 واتی شارژ کند. متأسفانه خبری از فناوری شارژ بی سیم در این گوشی هم نیست اما خوشبختانه آداپتور شارژر درون جعبه وجود دارد و هزینه خرید آن به هزینه خرید گوشی اضافه نخواهد شد. نکته مثبت قضیه اینجاست که شارژر 30 واتی برای شارژ باتری با این ظرفیت کاملا مناسب است.

قیمت و تاریخ عرضه

کننده نو موتورولا با قیمت 500 یورو از هفته های آینده برای خرید در دسترس قرار می گیرد. درون بسته بندی این محصول یک شارژر 30 واتی، یک آداپتور USB-C به جک 3.5 میلی متری و یک قاب محافظ وجود دارد که البته گفته می شود بسته به نوع بازار عرضه، محتویات درون جعبه هم متفاوت خواهد بود. هرچند به نظر می رسد در هر صورت شارژر در بسته بندی به همراه گوشی شاهد خواهیم بود.

از این بابت که آیا این گوشی در کشور آمریکا هم در دسترس قرار می گیرد یا خیر بی خبریم و تا به این لحظه هم خود موتورولا در این رابطه حرفی نزده است. فعلا فقط می دانیم اروپا بازاری است که شرکت قصد دارد گوشی نوش را در آن عرضه کند.

منبع: PhoneArena

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61489

به "موتورولا گوشی های Edge 20 و Edge 20 پرو را با قیمتی مناسب رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا گوشی های Edge 20 و Edge 20 پرو را با قیمتی مناسب رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید