آشنایی با موزه آب یزد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یزد به خاطر قنات ها (کانالهای زیرزمینی) مشهور است و این موزه یکی از بهترین نوع است که به مردان شجاعی اختصاص دارد که آن‌ها را ساخته‌اند . موزه که در یک عمارت بازسازی‌شده با یک قنات مشهود در زیر آن قرار دارد , از طریق مجموعه‌ای از عکس‌ها , نمایشگاه‌ها و نقاشی‌های معماری , نگاهی شگفت‌انگیز به دنیای پنهان آبی که به زندگی اجازه شکوفایی در بیابان را می‌دهند , ارائه می‌دهد.

آشنایی با موزه آب یزد

یونیفرم قنات، , شکل اولیه تجهیزات حفاظتی شخصی ( PPE ) را نشان می‌دهد , با کلاه‌های پنبه‌ای و لباس‌های سفید ، که هر دو نور در تاریکی هستند و به عنوان یک کفن در صورت یک حادثه مرگبار عمل می‌کنند .
این موزه که در حدود 2000 سال است که سیستم آبیاری بی‌نظیر طراحی شده‌است , حفاری چاه‌های مادر ( که می‌تواند به عمق 300 متر , مانند قنات نزدیک مشهد ) و استفاده از ساعت‌های توزیع آب برسد , توصیف می‌کند . این ساعت‌ها ( اساسا یک کاسه با سوراخ در کف ) به نشان دادن سهام 15 دقیقه‌ای از آب قابل خرید توسط خانه دار یا کشاورز کمک کرد .
قنات ها از بسیاری از خانه‌های قدیمی قدیمی در یزد فرار می‌کند و در حوض در زیرزمینی معروف به سرداب جمع می‌شود . به عنوان بهترین بخش این خانه , امروزه این اتاق‌ها به زیبایی مزین شده و چندین نمونه عالی در هتل‌ها سنتی قدیمی وجود دارد . این قنات ها ( که چندین شهر در هر شهر وجود دارند ) دلیل این است که چرا مناطق ثروتمند همیشه به کوهستان‌های نزدیک هستند ، تا نزدیک‌ترین آب به این منطقه باشند .

انتشار: 15 تیر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1

به "آشنایی با موزه آب یزد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با موزه آب یزد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه آب یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید