موزه پول تفلیس از جذاب ترین موزه های گرجستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تفلیس یکی از شهرهای توریستی گرجستان است . این شهر تاریخی روزهای تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشته که گردشگران با مراجعه به موزه های متعددی که در سطح شهر تفلیس برپا شده اند می تواند با گوشه ای از این تاریخ پر فراز و نشیب آشنا گردند . موزه پول تفلیس Georgia Money Museum یکی از جذاب ترین موزه های گرجستان است که در آن سکه ها و اسکناس های متعلق به گرجستان و دیگر کشورها که در دوره های قبل از میلاد ، بعد از میلاد و دوره معاصر ضرب شده اند به نمایش گذاشته شده است . موزه پول شهر تفلیس را می توان یکی از کاملترین موزه های پول در دنیا دانست . این موزه به عنوان یکی از جاذبه های تفلیس در نزدیکی میدان آزادی در خیابان لئونیدزه واقع شده و مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می گیرد .

موزه پول تفلیس از جذاب ترین موزه های گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

موزه پول تفلیس در دهمین سالگرد استقلال ملی گرجستان توسط بانک ملی گرجستان راه اندازی شد تا تاریخ گردش پول در گرجستان برای علاقه مندان به نمایش در آید . موزه پول گرجستان در ساختمان بانک ملی در نزدیکی خیابان معروف روستاولی واقع شده و با ارائه انواع سکه ها و اسکناس های مربوط به دولت های حاکم بر این کشور در گذشته و همچنین پول های مربوط به دوران معاصر مورد استقبال گردشگران تور تفلیس قرار گرفته است . بازدید از این موزه علاوه بر جنبه فرهنگی و تاریخی می تواند جنبه آموزشی نیز داشته باشد . چرا که در این موزه اطلاعاتی از آخرین دستاوردهای سکه شناسی در معرض دید همگان قرار داده شده است .

در جهان موزه های مختلفی در زمینه پول وجود دارد که اغلبشان به طور مختصر به پول پرداخته اند و در کنار نمایشگاه های دیگر بخشی را به موزه پول اختصاص داده اند . اما موزه پول گرجستان به عنوان یکی از معروف ترین موزه های تفلیس فقط به این زمینه اختصاص یافته و تمامی نمایشگاه هایش پول های تاریخی و معاصر را در خود جای داده اند . در این موزه حدود 3 هزار سکه و اسکناس متعلق به دوران گذشته از قرن ششم قبل از میلاد تا بعد و همچنین پول های رایج دوره معاصر نگهداری می گردد . توجه داشته باشید که در مقابل هر کدام از پول ها توضیحاتی به زبان گرجی و انگلیسی ارائه شده که بازدید از موزه و کسب اطلاعات را برای گردشگران راحت می سازد .

سکه امپراتوری روم ، سکه اشکانیان ، سکه ساسانیان ، درهم اعراب ، نومیسماس (Nomismas) بیزانس ، تامار (Tamar) ، پول عثمانی ، انواع مختلف سکه های ضرب شده توسط تیمور دوم ، سکه دوره صفویه ، سکه طلای اروپا ، اسکناس و سکه های قدیمی امپراتوری روسیه و بسیاری از سکه ها و اسکناس های جهان از جمله مواردی هستند که گردشگران تور گرجستان در بازدید از این موزه با آن ها روبرو خواهند شد .

اطلاعاتی درباره موزه پول تفلیس

  • آدرس موزه پول شهر تفلیس : تفلیس ، خیابان روستاولی ، شماره 10 ، ساختمان مرکزی بانک ملی گرجستان
  • ساعت بازدید از موزه پول گرجستان : موزه پول هر روز به جز شنبه و یک شنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است . گفتنی است که در ساعات کاری ساعت 13 الی 14 ساعت استراحت کارکنان است و تعطیل است
  • سال تاسیس موزه پول گرجستان : سال 2001 میلادی
منبع: لذت سفر
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25118

به "موزه پول تفلیس از جذاب ترین موزه های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه پول تفلیس از جذاب ترین موزه های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید