موضوع فاصله گذاری اجتماعی شوخی نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حالا که دولت به بهانه معیشت و اقتصاد اقدام به بازگشایی نموده است مردم خودشان باید زنجیره انتقال کرونا را قطع نمایند و طنز فاصله گذاری اجتماعی را به شوخی نگیرند.

موضوع فاصله گذاری اجتماعی شوخی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، شهربانو نوری نیا- از دیرباز ایرانیان در اعیاد در کنار هم جمع میشدند و به شادی میپرداختند.

سال جاری با وجود مهمان ناخوانده دنیا، مردم مجبور به خانه نشینی و گذراندن شرایط حتی اعیاد ماه های مبارک و عید نوروز و... شدند؛ اما به مرور از شدت و حدت رعایت کردن ها کاهش پیدا نموده و شاهد مواردی هستیم که متناسب با شرایط کرونایی کشور نیست.

ساعت 23شب، پل خواجو در اصفهان مملو از جمعیت بدون هیچ گونه کنترل و رعایت موارد بهداشتی مطرح شده از سوی ستاد کشوری مبارزه با کرونا دیده میشد.

خارج نشدن بدون دلیل از خانه، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، استفاده از محلول های ضدعفونی دست، ملاحظه کردن در استفاده مواد غذایی و دوری کردن از هرگونه تماس با حیوانات همگی مواردی هستند که منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و رعایت ان ها الزامیست، ولی هیچگونه از این موارد در بین افراد حاضر در محل پل خواجو دیده نمیشد و همین رفتار های پرخطر برای شهری، چون اصفهان که کماکان با این ویروس دست وپنجه نرم میکند بسیار پرریسک است.

ایجاد احساس خطر بیشتر و اگاهی دهی صدچندان وتدبیر، نظارت و کنترل بیشترمسئولان شهری از لازمه های مکان ها و شهر هایی است که چنین تجمع هایی به چشم میخورد.

درادامه علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت و درمان کشور در کنفرانس خبری مطرح کردند که:مهم ترین نکته بهداشتی، استفاده از ماسک است.

وی اعلام کرد: هر تصمیمی که درباره کرونا گرفته می گردد، نتیجه آن را دو هفته بعد می بینیم. مهم ترین رعایت کردن از طرف مردم، استفاده از ماسک است. شستن دست ها بسیار مهم تر از پوشیدن دستکش است. اگر افراد فکر می نمایند با پوشیدن دستکش، ویروس را به دیگران منتقل نمی نمایند، اشتباه است.

با توجه به این گفته چیزی که اصلا در مکان های عمومی مثل پل خواجو دیده نمیگردد استفاده از ماسک و دست کش و رعایت دیگر مصوبات است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بازگشایی پارک ها اظهار کرد: در این زمینه مباحث مختلفی وجود دارد. اگر فقط قرار است فضای پارک ها باز گردد و افراد با فاصله در پارک حضور داشته باشند، خطرش کمتراست.

رییسی در پاسخ به سوالی درباره پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: پروتکل عصای جادویی نیست. پروتکل ها شامل دستورالعمل هایی هستند که اگر درست عمل نگردد، فایده ای ندارد. پروتکل ها هم احتیاج به بازنگری دارند و با توجه به شرایط تغییر می نماید.

وی اضافه نمود: برخی پروتکل ها برای برخی مناطق اجرایی نیست. تعداد پروتکل ها بیش از 120 مورد بوده و برای مشاغل مختلف نوشته شده است.

البته درست است اقدامات بهداشتی عمومی، نظیر بهداشت دست­ ها، آداب سرفه و عطسه و پاکسازی محیط خانه، اقدامات عمومی بنیادینی هستند که با هدف مراقبت از افراد در مقابل آنفولانزای فصلی و سایر ویروس ­های تنفسی انجام می­ شوند. در زمان گسترش کووید-19 نیز به کارگیری همین اقدامات در جامعه موثر است. استفاده از این اصول، به پیشگیری و کنترل گسترش هرگونه بیماری عفونی تنفسی از جمله کووید-19 یاری خواهد نمود، اما این نکته مهم است که انجام مساله فاصله گذاری اجتماعی مهمترین عامل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

حالا که دولت به بهانه معیشت و اقتصاد اقدام به بازگشایی نموده است مردم خودشان باید زنجیره انتقال کرونا را قطع نمایند و طنز فاصله گذاری اجتماعی را به شوخی نگیرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34034

به "موضوع فاصله گذاری اجتماعی شوخی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع فاصله گذاری اجتماعی شوخی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید