مکان های دیدنی آنتالیا که حتما باید آن ها را ببینید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حتی بافت های فرسوده تاریخی آن هم مکان هایی زیبا برای سرگرمی گردشگران از نقاط مختلف دنیاست. در این مقاله ی خبرنگاران ، می خواهیم به شما مکان های دیدنی آنتالیا را نشان دهیم.

مکان های دیدنی آنتالیا که حتما باید آن ها را ببینید

سواحل زیبا، برترین مکان های تماشای آنتالیا

ساحل کنیالتی از سواحل زیبای آنتالیاست

ساحل کنیالتی از سواحل زیبای آنتالیاست. می توان در این ساحل به سادگی سرگرمی کرد و لذت برد. پارک ساحلی کنیالتی، سرگرمیات آبی، گلف و اسب سواری دارد؛ سرگرمیاتی که حتی برای بچه ها هم مجذوب کننده است. پارک آبی این ساحل هم از مجذوب کننده­ ترین پارک های آبی آنتالیاست. این پارک سرسره های آبی متنوعی دارد.

سرزمین دلفین ها و نهنگ­ های سفید را هم نباید فراموش کرد. در طول روز و شب در این ساحل موزیک های زنده هم اجرا می گردد؛ این موضوع شور و حرارت بیش تری به ساحل کنیالتی می دهد.

در آنتالیا سرزمین دلفین ها را نباید فراموش کنید

ساحل لارا هم از دیگر سواحل بزرگ آنتالیاست. این ساحل پارک سرگرمیی، کافه، رستوران، زمین فوتبال و باشگاه ساحلی شبانه دارد. ورزش­ های آبی، اسکیت، دوچرخه سواری و زمین فوتبال ساحلی نیز از امکانات بی­شمار این ساحل است. در سفر خود می توانید از این سواحل زیبا تماشا کنید.

خرید، سرگرمی همیشگی جهانگرد ها در آنتالیا

مراکز خرید هم از مکان های تماشای آنتالیا هستند

امکان خرید در آنتالیا بسیار متنوع است. مراکز خرید هم از مکان های تماشای آنتالیا هستند. از خرید در فروشگاه­ های کوچک و کیوسک ها در کالیسی گرفته تا فروشگاه های بزرگ مثل مرکز خرید میگروس. فروشگاه های نورانی که درخشش شان شب های آنتالیا را زیباتر می نماید.

وقتی که از بندر به سمت بالا حرکت می کنید تا به کالکاپیسی در شمال بروید، از راستا آتاتورک کاداسی می گذرید و بازار قدیمی و تاریخی آنتالیا را در این نقطه می بینید. این بازار تاریخی، به خاطر مغازه­ های فراوانش، به ویژه مغازه های جواهراتش مشهور است. در این بازار می توانید گردن­ بندهای قدیمی و ظریف، سنجاق سینه ها، کمربند، سنجاق کراوات و چیزهای بسیار دیگری از این دست را در انداز ه های ظریف و شیک پیدا کنید.

بازارهای سنتی از مکان های تماشای آنتالیا هستند

یکی از نکات جالب توجه در این منطقه این است که شما می­ توانید تا جای ممکن جنس گلیم­ ها و فرش ­های دست بافت را آنالیز کنید و اگر خوشتان آمد، خرید کنید.

گشت در موزه ها، سفر در دلِ تاریخ آنتالیا

موزه باستان شناسی از مهم ترین مکان های تماشای آنتالیا است

موزه ها را هم می توان از مکان های تماشای آنتالیا دانست. همان­ طور که از منطقه ای با فرهنگ غنی انتظار می ­رود، آنتالیا نیز چند موزه بزرگ دارد؛ یکی از برترین هایش، موزه باستان شناسی آنتالیاست. بازدید از این موزه شبیه به سفر در زمان است. نکته جالب توجه، حفظ شکل تاریخی این موزه است. بدون شک بازدید از این موزه یکی از بایدها در لیست مکان های سرگرمیی در آنتالیا است.

یکی دیگر از موزه­ های تماشای در شهر آنتالیا که بازدید از آن را پیشنهاد می کنیم، موزه سونان اینان کیراک است. این موزه در خانه قدیمی یک ماهیگیر عثمانی در کالیسی است؛ موزه ای که زندگی محلی در منطقه قدیمی کالیسی و باورهای قدیمی و تاریخی فرهنگ آناتولی را به نمایش می­ گذارد.

بازدید از محله قدیمی کالیجی

حتما در سفر خود به آنتالیا از محله کالیجی تماشا کنید

یکی از محبوب­ ترین منطقه ها تماشای در آنتالیا محله قدیمی کالیجی است. این محله شامل خانه ­های قدیمی عثمانی است که با همان بافت قدیمی به شکل رستوران، هتل، بوتیک ­های کوچک، کافه و مغازه های مختلف درآمده است.

حتما در سفر خود به آنتالیا از این محله تماشا کنید. یادتان باشد زمان بگذارید و به کوچه­ پس کوچه ­های باریک و معروف محله کالیجی بروید و حسابی کوچه ­گردی کنید. بعد از آن می­ توانید به منطقه مارینا بروید. مارینا یک چایخانه کوچک زیبا دارد. می ­توانید ساعتی را در آن جا بنشینید و چای بنوشید.

تجربه رافتینگ در سفر به آنتالیا

اوج هیجان را با رافتینگ در آب های خروشان آنتالیا تجربه کنید

یکی دیگر از سرگرمی های آنتالیا تجربه متفاوت و پرهیجان تور یک روزه رافتینگ است. قایق سواری در رودخانه های خروشان و وحشی، به ویژه در منطقه های با نمایی از جنگل های سرو و پارک ملی کپرولو کانیون که بی­ نظیر و مجذوب کننده است، تصاویری خلق می نماید که در فکر شما ماندنی خواهد شد. برای ثبت نام در این تور یک روزه دفترهای مختلفی وجود دارد که می­ توانید بلیط این تور را از آنجا تهیه و برنامه سفر یک روزه خود را تنظیم کنید.

رافتینگ در منطقه های با چشم انداز جنگل های سرو بسیار لذت بخش است

سفر رافتینگ در این تورهای یک روزه می ­تواند از یک تا شش ­ساعت طول بکشد؛ در این میان به عنوان ناهار هم می­ توانید وعده غذای دریایی میل کنید. در این سفر می توانید آبشار بسیار زیبا و مجذوب کننده دودن و یا جزایر خلیج آنتالیا را هم ببینید؛ جایی که می ­توانید در جزایر خلوت آن استراحت کنید و آرامش آن لذت ببرید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 79341

به "مکان های دیدنی آنتالیا که حتما باید آن ها را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی آنتالیا که حتما باید آن ها را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید