میلیاردها دلار درآمد اینترنت اشیا در دنیا است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آمارها نشان می دهد که اینترنت اشیا می توان میلیاردها دلار درآمد برای کشورها به همراه داشته باشد.

میلیاردها دلار درآمد اینترنت اشیا در دنیا است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، در عصر تکنولوژی های هوشمند واژه اینترنت اشیا نظر بسیاری از محققان، پژوهشگران و صنعتگران را به خود جلب نموده است. اینترنت اشیا به مفهوم پایه ای اتصال تمام دستگاه ها با یک کلید روشن و خاموش به اینترنت و نیز به یکدیگر اشاره می نماید. از تلفن های شخصی و دستگاه های قهوه ساز و چای ساز گرفته تا ماشین های ظرفشویی، هدفون ها، روشنایی ها، و ابزار های پوشیدنی و تقریباً هر چیزی که فکرش را کنید.

تجارت در این حوزه به قدری موردتوجه است که در حال حاضر طبق آمار ها در کل دنیا رقمی معادل 2 تریلیون دلار درآمد حاصل از فروش بر پایه اینترنت اشیا بوده است و پیش بینی می گردد این رقم تا سال 2030 به 11 تریلیون دلار برسد.

در حال حاضر 20 میلیون وسیله نقلیه در دنیا به اینترنت متصل هستند و پیش بینی می گردد تا سال 2025 نیز تعداد دستگاه ها و تجهیزاتی که به IOT متصل خواهند شد 25 میلیون دستگاه خواهد بود.

ایران نیز در کنار سایر کشور ها کوشش نموده تا در حوزه IOT فعالیت نمایند، با همین رویکرد و حمایت های انجام شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 320 شرکت دانش بنیان و 19 استارت آپ در حوزه اینترنت اشیا فعالیت می نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20206

به "میلیاردها دلار درآمد اینترنت اشیا در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلیاردها دلار درآمد اینترنت اشیا در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید