ناتو تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز را آنالیز می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمایندگان پیمان آتلانتیک شمالی روز آدینه در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد تا درباره تصمیم واشنگتن برای خروج از معاهده آسمان های باز گفت وگو نمایند.

ناتو تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز را آنالیز می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز آدینه گرد هم خواهند آمد تا تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز که سابقه ای بیش از دو دهه دارد را آنالیز نمایند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اظهار داشت که میخواهد از این معاهده خارج گردد و روسیه را متهم به نقض مکرر این معاهده کرد.

یک مقام ناتو به خبرگزاری آناتولی گفت که نمایندگان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز آدینه در مقر ناتو در بروکسل گرد هم خواهند آمد تا درباره آینده این توافق با یکدیگر گفت وگو نمایند.

معاهده آسمان های باز در سال 1992 توسط آمریکا و متحدان ناتو و همچنین روسیه و دیگر کشورهای بلوک شوروی سابق امضا شد و از آن به عنوان مهمترین پارامتر در سرانجام دوران جنگ سرد یاد می گردد.

این معاهده به کشورهای عضو اجازه می داد تا بر فراز دیگر کشورها پروازهای شناسایی نظامی انجام دهند تا بدین ترتیب اعتماد کشورها درباره هرگونه اقدام دیگر کشورها برای آماده شدن برای اقدام نظامی را افزایش دهد.

این عضو ناتو در ادامه سخنانش با خبرگزاری آناتولی گفت: تمام متحدان ناتو با این موضوع موافق هستند که کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه مشارکتی ضروری برای تحقق امنیت ائتلاف است.

وی در ادامه شرح داد که رهبران این ائتلاف نظامی پیشتر و در سال 2018 نگرانی خود از اجرای گزینشی این معاهده توسط روسیه را ابراز داشته اند.

این مقام ناتو در ادامه مدعی شد: این امنیت ما را تضعیف می نماید. ما نگران هستیم که روسیه پرواز بر فراز بعضی مناطق ویژه را محدود نموده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز پنجشنبه اظهار داشت که این کشور روز آدینه به صورت رسمی اعلامیه خروج از معاهده آسمان های باز را اعلام خواهد نمود. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع آمریکا با اعلام این موضوع اضافه کرد: روسیه به طور فزاینده ای از این پیمان برای پشتیبانی از کوشش های خود در راستای توجیه خصومت علیه همسایگان خود استفاده می نماید و ممکن است که از این پیمان برای هدف قرار دادن نظامی آمریکا و متحدان استفاده کند.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32952

به "ناتو تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید