سفر مارک اسپر به انگلیس و بلژیک جهت آنالیز چالش های ناتو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر دفاع آمریکا با سفر به انگلیس و بلژیک و ملاقات با مقامات ارشد نظامی انگلیسی و ناتو میخواهد درباره چالش های فرارو از جمله ثبات منطقه ای و مقابله با داعش رایزنی کند.

سفر مارک اسپر به انگلیس و بلژیک جهت آنالیز چالش های ناتو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا از سفر مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده به انگلیس و بلژیک و رایزنی با مقام های ارشد انگلیس و ناتو اطلاع داد.

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه برای ملاقات با مقامات ارشد انگلیس وارد پایگاه هواییمیلدنهال در شمال غربی انگلیس شد. وی قرار است در این ملاقات علاوه بر رایزنی با مقامات ارشد نظامی انگلیس، با پرسنل نیروی هوایی مستقر در این پایگاه نیز ملاقات کند.

مارک اسپر همچین با سفر به بلژیک، مقر ناتو میخواهد با مقامات ارشد این سازمان درباره چالش های امنیتی مطرح شده در نشست هفته قبل وزرای دفاع ناتو از جمله مواجهه با داعش، ثبات منطقه ای، کوشش های آشتی جویانه در افغانستان و اهمیت همکاری های کلیدی رایزنی کند.

آمریکا در ادامه تقویت حضور نظامی خود در اروپا و تقابل با روسیه، میخواهد علاوه بر استقرار 2 هزار نظامی در لهستان، 30 فروند جنگنده اف-16 خود را به آلمان و لهستان اعزام کند. علاوه بر این تعداد جنگنده اف-16، آمریکا همچنین میخواهد پنج فروند هواپیمای سی-130 هرکولس خود را به لهستان اعزام کند.

منابع آگاه حدس می زنند که این تعداد اف-16 از پایگاه هوایی اسپانگداهلم در آلمان به لهستان اعزام شوند. لهستان میخواهد همچنین تعدادی بالگرد رزمی آپاچی و بل از آمریکا خریداری کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار است پنجشنبه با همتای لهستانی خود در واشنگتن ملاقات می نماید. وزارت خارجه روسیه اخیرا به آمریکا هشدار داده انتقال نظامیان این کشور از آلمان به لهستان روابط بین مسکو و ناتو را بغرنج تر می نماید. (جزئیات بیشتر)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36119

به "سفر مارک اسپر به انگلیس و بلژیک جهت آنالیز چالش های ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مارک اسپر به انگلیس و بلژیک جهت آنالیز چالش های ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید