ناوگان حمل ونقل شهری درزنجان برای سالمندان مناسب سازی نشده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فرهاد میرزایی در مصاحبه با خبرنگاران بابیان اینکه جامعه سالمندی احتیاج به توجه دارد، گفت: 10 تا 15 درصد جامعه افرادی هستند که از کم توانی جسمی رنج می برند.

ناوگان حمل ونقل شهری درزنجان برای سالمندان مناسب سازی نشده است

وی بابیان اینکه ناوگان حمل ونقل شهری در زنجان برای سالمندان و معلولان مناسب سازی نشده است، گفت: متأسفانه شهرداری در این زمینه کاری ننموده و کوتاهی نموده است.

میرزایی تأکید کرد: طبق آمار در حال حاضر بیش از 104 هزار فرد سالمند در زنجان وجود دارد و طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، به افراد بالای 60سال سالمند اطلاق می گردد.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه های مهم و پیش روی بهزیستی، ایجاد محیط های دوستدار سالمند و توانمندسازی سالمندان است.

معاون توان بخشی سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: جمعیت کشور رو به سالمندی است و باید فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه تقویت گردد و با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان آرامش و روان این افراد هم تقویت می گرددو سازمان بهزیستی استان زنجان به توانمند کردن سالمندان تأکید زیادی دارد.

میرزایی از فعالیت 13 مرکز آموزشی بهزیستی در استان زنجان اطلاع داد و گفت: در این مراکز آموزش های لازم برای فعالیت این معلولان داده می گردد که بیش از 564نفر معلول ذهنی و جسمی ـ حرکتی از خدمات این مراکز استفاده می نمایند.

وی توضیح داد: توان بخشی یک حوزه تخصصی است که به پشتیبانی اقلیت های جامعه که معلولان شنوایی، بینایی، کم توان ذهنی و روانی و کم توان جسمی ـ حرکتی در زمینه های بهداشتی، مراقبتی، توان بخشی و اشتغال این افراد فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1310

به "ناوگان حمل ونقل شهری درزنجان برای سالمندان مناسب سازی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان حمل ونقل شهری درزنجان برای سالمندان مناسب سازی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید