نباید رابطه مردم با کتاب را قطع کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران نمایشگاه مجازی کتاب را یک ضرورت دانست و گفت: به صورت کلی طی سال های گذشته فروش کتاب در استان ما، هم در مقایسه با قابلیت ها و توانمندی های استان و هم در مقام مقایسه با استان های همجوار شرایط مطلوبی نداشته است.

نباید رابطه مردم با کتاب را قطع کرد

وی ادامه داد: اما ما کار را رها نکردیم و ادامه دادیم؛ اکنون هم باید با توجه به شرایط از فرصت ها استفاده کرد. درحال حاضر که کرونا محدودیت هایی برای همه حوزه ها ایجاد کرده است می توان از آن به نفع فرهنگ استفاده کرد و نمایشگاه مجازی کتاب را دنبال کرد زیرا چاره ای غیر از این نیست.

خدایاری همچنین بیان نمود: اگر نمایشگاه مجازی کتاب درست و هدفمند برگزار شود، اهداف برگزاری نمایشگاه تبیین شده و از همه ظرفیت ها، توانمندی ها و قابلیت های ناشران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه ها استفاده شود می توان گفت که موثر خواهد بود.

او تاکید کرد: نباید تحت عنوان هیچ چیز، حتی کرونا رابطه مردم و کتاب را قطع کرد بلکه باید برگزاری نمایشگاه ها را در هر سطحی پی بگیریم تا بتوانیم امر ارتباط مردم با عرضه و ارائه تازه های نشر و کتاب را تداوم ببخشیم.

خدایاری با اشاره به سوابق اجرای طرح های فصلی فروش کتاب توضیح داد: با توجه به سابقه ای که از فروش کتاب در طرح های تابستانه و پاییزه کتاب به صورت مجازی داریم باید گفت که بد نیست. اگر با نمایشگاه کتاب سال 1397 مقایسه کنیم در این دو طرح حدود 250 میلیون تومان فروش کتاب داشتیم، قطعا با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب می توانیم کتاب های خوب و مناسبی در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در دنیای امروز که دنیای جدیدی است بسیاری از این رویدادها در قالب مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد گفت: مجازی به معنای غیرواقعی نیست بلکه دنیای جدیدی است که بعد از آن بسیاری از کارها و تکنولوژی ها بی خاصیت و بی اثر می شود، فاصله بین مراکز استان ها و هزینه اجاره بها و مخاطرات آب و هوا و حمل و نقل و ... همه از بین می رود و به تدریج و به مرور زمان می توان در زمینه تهیه و دسترسی مردم به کتاب تغییرات زیادی ایجاد کرد.

وی همچنین بر لزوم تسهیل گیری در این راستا اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم زمینه ای فراهم شود که مکانیزم ها به گونه ای باشد که سرعت و دقت بالا بوده و کمترین خطا باشد زیرا امروز بخش زیادی از مبادلات و ارتباطات به صورت الکترونیک انجام می شود و حجم این مبادلات خیلی بیشتر از نمایشگاه کتاب است و برای جا افتادن نیاز به زمان داریم.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49092

به "نباید رابطه مردم با کتاب را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید رابطه مردم با کتاب را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید