نخستین بار در تاریخ ، ژنرال سیاهپوست رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ژنرال چارلز براون که مدتی پیش از تجربه برخوردهای نژادپرستانه با خود سخن گفته بود، به عنوان نخستین سیاهپوست برای ریاست ستاد نیروی هوایی در وزارت نیروی هوایی آمریکا از سنا رای اعتماد گرفت.

نخستین بار در تاریخ ، ژنرال سیاهپوست رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، در روزهایی که سراسر آمریکا و بسیاری از نقاط دنیا در آتش خشم از خشونت و نژادپرستی پلیس ایالات متحده می سوزد، انتخاب یک ژنرال چهار ستاره سیاهپوست به عنوان رئیس ستاد نیروی هوایی و ارشدترین درجه دار وزارت نیروی هوایی آمریکا می تواند بسیار معنادار باشد. براون که در حال حاضر فرمانده نیروی هوایی اقیانوس آرام است، 35 سال در ارتش آمریکا فعالیت نموده و بیست و دومین رئیس ستاد نیروی هوایی و نخستین رئیس آمریکایی آفریقایی خواهد بود.

براون برای دریافت این صندلی روز دوم مارس به سنای آمریکا معرفی گردید و حدود یک ماه پیش در کمیته خدمات نظامی سنا حضور یافت. او روز گذشته توانست رای اعتماد سناتورهای آمریکایی را بگیرد و دانلد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده هم در توییتر خود انتخاب ژنرال براون را تبریک گفت. او نوشت: گزینه من برای ریاست ستاد نیروهای هوایی و نخستین ژنرال آفریقایی آمریکایی به تایید سنا رسید؛ یک روز تاریخی برای آمریکا! هیجانزده ام که می خواهم از نزدیک تر با ژنرال براون کار کنم؛ یک آمریکایی میهن پرست و رهبری عظیم.

با اینکه معاون رئیس جمهوری آمریکا برای دریافت رای اعتماد براون به سنا رفته بود اما 98 رای موافق بدون حتی یک رای منفی نشان داد سناتورهای آمریکایی قصد ندارند چندان در اوج بحران نژادپرستی از خود نشانه های منفی به جامعه آمریکا بفرستند. ژنرال براون سابقه سه هزار ساعت پرواز از جمله 130 ساعت پرواز با هواپیماهای جنگی را در کارنامه دارد و پیش از این جانشین فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) و فرمانده نیروی هوایی مرکزی بود.

در نخستین روزهای پس از قتل جورج فلوید زیر زانوی یک افسر پلیس سفیدپوست، ویدئویی از ژنرال براون منتشر شد که او در آن از تجربه های تکان دهنده خود در رویارویی با برخوردهای نژادپرستانه در نیروی هوایی و ارتش آمریکا می گفت.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33910

به "نخستین بار در تاریخ ، ژنرال سیاهپوست رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بار در تاریخ ، ژنرال سیاهپوست رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید