نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع حفظ برجام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزرای خارجه اروپا قصد دارند کوشش های تازه ای را با هدف کاهش تنش های سیاسی بین ایران و ایالات متحده شروع نمایند.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع حفظ برجام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای خارجه اروپا در حالی قصد دارند امروز دوشنبه در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار نمایند که نگرانی های زیادی درباره فروپاشی احتمالی توافق هسته ای 2015 میلادی با جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.

به گزارش رویترز، وزرای خارجه اروپا قصد دارند راهکارهای تازه ای را برای کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا پیدا و پیشنهاد مذاکرات جدیدی را مطرح نمایند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران در سال 2018 میلادی، تنش ها بین واشنگتن و تهران به شدت بالا گرفته است. آمریکا طی ماه های اخیر تحریم های ظالمانه علیه ایران را تشدید نموده و قصد داشته تا به زعم خود صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به خلف وعده های طرف اروپایی تاکنون در دو مرحله سطح تعهدات برجامی خود را کاهش و غنی سازی اورانیوم را افزایش داده است.

این در حالی است که بریتانیا، فرانسه و آلمان به همراه روسیه و چین سعی نموده اند تا تنش ها را کاهش دهند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز دیپلمات ارشد خود را طی هفته گذشته به تهران فرستاد تا پیشنهاداتی را درباره چگونگی حل وفصل تنش های موجود در مسئله هسته ای ایران و به دست آوردن زمان برای طرف های اروپایی ارائه کند. رئیس جمهور فرانسه گفته است که خواهان بازنگری در روند پیشرفت دیپلماتیک در قبال تهران تا 15 جولای است.

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه در این باره گفت: ما به حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفتیم که پارامترهای مربوط به توقف وضعیت موجود چه می تواند باشد و اکنون منتظر پاسخ ایرانی ها هستیم ولی نقطه خروج آنها نسبتاً دور است چرا که آنها خواهان لغو فوری تحریم ها هستند.

+

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9918

به "نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید