نوشیدن آب، قند خون را کنترل می نماید؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فواید و تاثیر های آب بر سلامت احتیاج به اثبات ندارد و همه افراد از ضرورت نوشیدن آب در طول روز مطلع هستند. آب موجب تامین رطوبت بدن برای فعالیت های مختلف می گردد، در تسهیل گوارش نقش دارد و در دفع مواد زائد از بدن موثر است.

نوشیدن آب، قند خون را کنترل می نماید؟

بدون نوشیدن کافی آب، اختلال در عملکرد الکترولیت های بدن اتفاق می افتد و خونرسانی نیز دچار اختلال می گردد. از همین رو، نوشیدن یک و نیم تا 2 لیتر آب در روز لازم است که در شرایط گرمای هوا و فعالیت بدنی ممکن است به میزان بیشتری احتیاج باشد.

باور های مختلفی در خصوص تاثیر آب وجود دارد که یکی از آنها، کنترل قند خون است. باید گفت که نوشیدن آب هیچ تاثیری بر کنترل قند خون افراد سالم ندارد. البته این نکته در خصوص آب معمولی صدق می نماید و نوشیدن آب طعم دار موجب افزایش قند خون نیز می گردد. اما در خصوص بیماران دیابتی، تاثیرات آب بر کنترل قند خون تا حدی فرق دارد. ابتلا به این بیماری باعث افزایش احساس تشنگی می گردد که به خصوص پس از صرف غذا که انسولین برای تنظیم قند خون ترشح می گردد، بارزتر است. در این شرایط، بدن قند خون را به وسیله کلیه ها دفع می نماید که در نتیجه سطح آب بدن کاهش می یابد.

برای جلوگیری از این شرایط، نوشیدن آب با جلوگیری از غلظت خون به بازگرداندن قند خون در حد نرمال یاری می نماید. البته باید توجه کرد که نوشیدن آب راه چاره درمانی کنترل قند خون در این بیماران تلقی نمی گردد و فقط این نکته اهمیت دارد که اگر بیمار دیابتی به میزان کافی آب ننوشد، سطح قند خون ممکن است افزایش پیدا کند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 89485

به "نوشیدن آب، قند خون را کنترل می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن آب، قند خون را کنترل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید