هرمز، جزیره خاک های رنگی خوراکی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اهالی جزیره هرمز این خاک را در بطری های شیشه ای به عنوان سوغات به گردشگران می فروشند. همراه داشتن خاک در هواپیما قدغن است. لذا شما مجبورید این ثروت با ارزش را در فرودگاه دور بریزید!

هرمز، جزیره خاک های رنگی خوراکی

دلیل نام گذاری جزیره هرمز ازمیان سواحل جنوب ایران با عنوان سرزمین خاک های رنگی خوردنی این است که، خاک منطقه هرمز در هر لحظه از رنگی به رنگ دیگر درمی آید. در این جزیره فرصت بازدید از خاک سرخ خوراکی و بیش از 70 کانی رنگی دیگر که در هیچ جای دنیا نمونه ای ندارد را خواهید داشت. چشم اندازهایی بی نظیر و طبیعتی، بکر و متفاوت. در فصل زمستان آب و هوایی معتدل دارد و یکی از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی است. سواحل نیلگون و شفاف آن امکان انواع تفریحات آبی و دریایی را فراهم نموده است و امکان غواصی در آب های خلیج فارس را به شما می دهد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جزیره هرمز

جاذبه های طبیعی متنوع و آثار تاریخی بسیار جزیره هرمز در فاصله های کوتاه از هم نشسته اند تا شما دلی از عزای گردشگری تان دربیاورید. دیدنی ها در سراسر جزیره پراکنده اند. اگر جزیره گردی تان با عکاسی همراه است، بدانید یک روزِ کامل هم، زمانِ کمی برای قاب خاطره ساختن از جزیره هرمز است. چون هر پنجاه-صد قدم، موضوعی برای عکاسی خواهید یافت.

گردشگری در جزیره هرمز

برای گردشگری در هرمز اگر خودتان را به راهنماهای بومی با آن موتور سه چرخه های شان بسپارید که دیگر عالی است. راهنماها دیدنی ترین های جزیره هرمز را نشانتان خواهند داد. مثل دره سکوت و الهه نمک، غار مراقبه، غار رنگارنگ، کوه یخی، دره تندیس ها، دره رنگین کمان، ساحل فرش، ساحل سرخ، ساحل محیط زیست، ساحل مفنق، ساحل تک درخت، قلعه پرتغالی ها و موزه نادعلیان. همچنین اگر به بافت قدیمی شهر سر بزنید قدمگاه حضرت خضر، بقایای قصر بی بی گل و بی بی صورت، برج تیرانداز، بازار و خانه زعفرانی، مکتب خانه و دیگر بناهای تاریخی را خواهید دید.

منطقه جبیرها

دشت جبیرها (آهوها)، جنگل های مانگرو و آثار نقاشی محیطی در جنوب جزیره، جایزه کسانی است که با پای پیاده جزیره را می گردند. شاید در این گشت و گذار بسته به فصل سفرتان، به خرچنگ ها، کوسه ها، پرندگان بومی یا مهاجر و لاک پشت ها نیز برخوردید.

خاک های رنگی رنگی

دراین منطقه با ساحل وسیعی روبه رو خواهید شد که محل گستردن فرش رنگی هرمز است. محلی ها در جشنواره های سالانه که اغلب در نیمه دوم سال، به مناسبت نوروز یا روز خلیج فارس برگزار می گردد، با استفاده از خاک های رنگی موجود در جزیره و طرح و نقش های بومی، نقش فرش های زیبایی را بر ساحل می گسترانند.

دره رنگین کمان و خاک سرخ خوراکی

در این جزیره خاک سرخ خوراکی ست. مردم محلی از آن به عنوان ادویه در غذا استفاده می نمایند که گِلَک نام دارد و جایگزین مناسبی برای نمک است. امکان انواع تفریحات آبی و دریایی در جزیره هرمز فراهم است. خوشمزه گردی در غذاهای بومی جنوب ایران بسیار لذت بخش است. یکی از مشهورترین جاذبه های این منطقه دره رنگین کمان نام دارد. با بیش از هفتاد طیف رنگی متفاوت از سنگ ها و کانی های مختلف که هرمز را به ظرفیتی بالقوه برای گردشگری زمین شناسانه تبدیل نموده.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جزیره های جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان را مطالعه کنید.

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43204

به "هرمز، جزیره خاک های رنگی خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمز، جزیره خاک های رنگی خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید