هزاران نفر از مسلمانان میانمار به تایلند گریختند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا، برای در امان ماندن از حملات دولت افراطی میانمار به تایلند گریختند.

هزاران نفر از مسلمانان میانمار به تایلند گریختند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، روز پنج شنبه هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا سفر خطرناک دریایی را با یک قایق و با امکانات ناچیز غذایی، از ایالت راخین در میانمار به مقصد تایلند شروع کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از مسلمانان رانده شده میانمار در این رابطه گفت: ما گرسنه هستیم...لطفا به ما یاری کنید...هیچ فرصتی برای مسلمانان روهینگیا وجود ندارد، بنا براین می خواهیم به کشور دیگری برویم.

حدود 800 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار به علت سیاست های تبعیض نژادی دولت این کشور، از حقوق شهروندی محروم شده اند. سیاست های دولت افراطی میانمار، شهروندان مسلمان را از حقوق شهروندی سلب نموده و آن ها را به شدت در برابر خشونت های داخلی و آزار و اذیت، آسیب پذیر نموده است.

در حملات اخیر گروه های افراطی بودایی در میانمار، بیش از صدها مسلمان روهینگیایی کشته شده اند و هزاران نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند. افراطیان بودایی تا کنون بارها به مسلمانان میانمار حمله نموده اند و خانه های آن ها در روستاهای راخین را به آتش کشیده اند.

دولت میانمار متهم به عدم حمایت از اقلیت مسلمان این کشور است. روهینگیایی ها مسلمانانی هستند که از ایران، ترکیه، بنگال و منطقه پتهان در اوایل قرن هشتم میلادی، به میانمار مهاجرت نموده اند. سازمان های بین المللی حقوق بشر نیز تا کنون بارها با صدور بیانیه های مختلف، خواهان حمایت دولت میانمار از مسلمانان روهینگیا در برابر اقدامات خشونت بار افراطیون بودایی شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11792

به "هزاران نفر از مسلمانان میانمار به تایلند گریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران نفر از مسلمانان میانمار به تایلند گریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید