هزینه رهن و اجاره سوپر مارکت در غرب تهران چقدر است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، غرب تهران به عنوان یکی از پرجمعتی ترین مناطق پایتخت و با جمعیت بیش از چند میلیون نفری توانسته است چهره زیبا و متمدنی را به کلان شهر تهران ببخشد. می توان گفت که این منطقه، میزبان افرادی در سطوح درآمدی مختلف است و به همین دلیل در این قسمت از تهران، شاهد عرضه کالاهایی متنوع با قیمت های مختلف هستیم.

هزینه رهن و اجاره سوپر مارکت در غرب تهران چقدر است؟

جمعیت زیاد این منطقه همچنین به افزایش تعداد فروشگاه های مختلف از پوشاک و آرایشی و بهداشتی گرفته تا مواد غذایی منجر شده است. به طوریکه در غرب تهران، شاهد بیشترین تعداد سوپر مارکت در تهران هستیم.

می توان گفت که در تمام محله های غرب تهران، تعداد زیادی مغازه، داروخانه، نانوایی و البته سوپرمارکت کوچک و بزرگ وجود دارد و به علت شرایط مالی متوسط و رو به خوب ساکنان این منطقه، گردش مالی مغازه ها در حد مطلوبی است. به گفته مشاوران املاک غرب تهران، سوپرمارکت های این منطقه به دلیل جمعیت زیاد محله ها، رفت وآمد زیاد و شلوغی محله ها، پاخوری زیاد، نوآوری، سرویس رایگان و آنلاین بودن، توانسته اند مشتریان وفاداری جذب کنند؛ بنابراین بیشتر سوپرمارکت ها در محله های غرب تهران دخل و خرج حساب شده ای دارند.

همه این موارد مقدمه ای بود تا از شما دعوت کنیم که اگر به دنبال رهن و اجاره یا شرکت و سرمایه گذاری در سوپرمارکت پردرآمد، واقع در غرب تهران هستید، مطلب امروز ما را بخوانید:

کجای غرب تهران سوپرمارکت اجاره کنیم؟

به صورت کلی غرب تهران به دلیل ازدحام جمعیت مکان مناسبی برای راه اندازی سوپرمارکت است؛ به شرطی که در انتخاب محل سوپر مارکت دقت کنید. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از اجاره سوپرمارکت در غرب تهران، مطالعه دقیقی از جمعیت، تعداد سوپرمارکت های موجود و همچنین متراژ و مکان مغازه داشته باشید.

به طورکلی امکان رشد و توسعه سوپرمارکت ها در بن بست ها و یا کوچه های بی نام نشان وجود ندارد. پس برای رهن و اجاره سوپرمارکت نام آور در غرب تهران در ابتدای امر به محله های پرجمعیت این منطقه مراجعه کنید. به طورکلی محله های پررفت وآمد و شلوغ غرب تهران به ترتیب شامل پونک، ستارخان، صادقیه، جنت آباد، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، کن و وردآورد است. البته از قلم نیاندازید این مناطق دارای جمعیت گذری قابل توجهی نیز هستند و شما علاوه بر خرید ثابت ساکنان محلی، می توانید روی خرید مشتریان گذری هم حساب کنید. به هر حال اگر بتوانید در خیابان های اصلی یا نیمه فرعی محله های ذکرشده، مغازه مناسبی برای رهن و اجاره پیدا کنید، می توانید همواره دخل پررونقی داشته باشید.

وردآورد و اکباتان با انبوهی از مشتری

وردآورد به عنوان قدیمی ترین و اکباتان از مدرن ترین شهرک های غرب تهران هستند. اکباتان دارای جمعیتی بیش از 45 هزار نفر است که سکنه آن، بیشتر نیاز غذایی خود را از داخل شهرک تأمین می کنند. ورود آورد نیز به عنوان دروازه ورود به منطقه 21 و 22 با جمعیت چند هزارنفری یکی دیگر از محله های مهم غرب تهران است.

در حال حاضر قیمت یک مغازه 15 مترمربعی در وردآورد به ترتیب 50 میلیون تومان به عنوان ودیعه یک میلیون و 800 هزار تومان به عنوان اجاره ماهانه است و قیمت اجاره ماهیانه یک ملک تجاری 30 متری بدون ودیعه در این منطقه در حدود 7 میلیون تومان است. همچنین اجاره مغازه ای 35 متری در بر اصلی خیابان حدود یک میلیون و 300 هزار و مبلغ ودیعه آن 50 میلیون تومان است.

بنابراین برای رهن مغازه های 15 تا 35 متری در وردآورد، باید مبلغی حدود 50 تا 200 میلیون تومان و برای اجاره از یک میلیون تا 10 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. از محاسن مغازه های این محدوده پاخوری خوب، رهن و اجاره مناسب و تابلو خوری در بر اصلی خیابان است.

قیمت اجاره سوپر مارکت در شهرک اکباتان نیز از 2 میلیون تومان تا بالای 20 میلیون تومان و مبلغ رهن آن از 20 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان است. به عنوان مثال، هزینه رهن مغازه 33 مترمربعی 30 میلیون تومان و مبلغ اجاره آن 3 میلیون تومان است. همچنین رهن کامل مغازه 34 مترمربعی در راهروی اصلی یک پاساژ در این شهرک، بیش از 200 میلیون تومان است. در حال حاضر برای رهن و اجاره یک مغازه 25 متری در محدوده مرکز اکباتان، باید 30 میلیون به عنوان ودیعه و 3 میلیون و 500 هزار تومان در ماه به عنوان اجاره پرداخت کنید.

پونک، ستارخان و صادقیه گران و پرمشتری

سه منطقه پونک، ستارخان و صادقیه به علت وجود فضای گردشگری و تفریحی به نوعی به عنوان مرکز خرید تهران محسوب می شوند و بسیاری از شهروندان تهران برای یک بار هم که شده، سفری کوتاه به این سه منطقه داشته اند. این سه منطقه به واسطه داشتن بخش های خدماتی، اداری و تجاری و حتی درمانی متعدد، جزو شلوغ ترین محله های تهران هستند. وجود مغازه های متعدد و پاساژهای متنوع در این مناطق باعث شده است که سوپرمارکت این محله نیز از رونق بالایی برخوردار باشند.

در مورد هزینه اجاره سوپر مارکت در این مناطق هم باید بگوییم که در حال حاضر هزینه رهن یک ملک 34 متری در ستارخان 90 میلیون تومان و نرخ اجاره آن 8 میلیون و 500 هزار تومان در ماه است. همچنین هزینه رهن یک مغازه 78 متری در ستارخان و تهران ویلا در حدود 100 میلیون تومان و رقم اجاره آن 14 میلیون تومان در ماه است. در حال حاضر هزینه رهن یک ملک تجاری 20 متری در بر فرعی ستارخان نیز حدود 10 میلیون تومان و نرخ اجاره آن یک میلیون و 300 هزار تومان است. مبلغ رهن و اجاره یک مغازه 20 متری بدون جواز نیز در میدان صادقیه نیز به ترتیب 25 میلیون و 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

و اما هزینه رهن در پونک به عنوان یکی از شلوغ ترین مراکز درمانی و زیبایی و همچنین پوشاک زنانه نیز از 30 تا 200 میلیون تومان و اجاره آن در مناطق فرعی از یک میلیون تا 10 میلیون تومان و در برخی از مغازه ها بیشتر از هزینه های ذکرشده است. به طور مثال رهن کامل مغازه 37 متری حدود 240 میلیون تومان و رهن و اجاره مغازه 75 متری به ترتیب 150 و 20 میلیون تومان است.

سوپر مارکت های در شهران و جنت آباد خلوت

اگر به دنبال اجاره های پایین تر نسبت به سه منطقه پونک، ستارخان و صادقیه هستید، نگاهی به محله های جنت آباد، شهر زیبا و شهران داشته باشید. این سه نیز از مناطق پرجمعیت غرب تهران هستند که البته این سه منطقه نسبت به مناطق ذکرشده، رفت آمد کمتری دارند؛ اما پاخوری مغازه های این محله ها نیز چشمگیر است.

در حال حاضر نرخ اجاره سوپر مارکت در این سه منطقه از بیش از یک تا 7 میلیون تومان و مبلغ رهن این مناطق از 20 تا 100 میلیون تومان است. به عنوان مثال، هزینه رهن یک مغازه 60 متری 100 میلیون تومان و نرخ اجاره آن یک میلیون و 300 هزار تومان است. همچنین برای رهن یک مغازه 52 متری در این مناطق باید حدود 25 میلیون تومان ودیعه و دو میلیون و 300 هزار تومان در ماه اجراه پرداخت کنید. هم اکنون هزینه رهن مغازه 52 متری در جنت آباد جنوبی حدود 50 میلیون و نرخ اجاره آن یک میلیون و 500 هزار تومان است.

مغازه های شهران نیز نسبت به جنت آباد گران تر هستند. به عنوان مثال، هزینه رهن یک مغازه 33 متری در شهران، حدود 100 میلیون و نرخ اجاره آن حدود 10 میلیون تومان در ماه است. همچنین نرخ رهن یک مغازه 90 متری در کوهسار شهران حدود 100 میلیون و نرخ اجاره آن 6 میلیون و 500 هزار تومان در ماه اعلام شده است.

گیشای شلوغ، گران و پرمشتری

گیشا به واسطه داشتن مغازه های گران قیمت، بازارچه های معروف و برندهای مطرح، یکی از شلوغ ترین محله های تهران است؛ بنابراین اگر به دنبال رهن و اجاره سوپر مارکت در این منطقه پر جنب و جوش هستید، باید هزینه زیادی کنید؛ چراکه اجاره مغازه هایی که در بر اصلی خیابان های این منطقه واقع شده اند، بیش از 20 میلیون تومان است؛ البته ممکن است مغازه هایی با اجاره کمتر از 3 میلیون نیز در این محله وجود داشته باشد؛ اما با اطمینان می گوییم این مغازه در بر اصلی نبوده و پاخوری مناسبی برای بازدید ندارد.

در حال حاضر نرخ رهن یک مغازه 65 متری در گیشا در حدود 300 میلیون و رقم اجاره ماهیانه 20 میلیون تومان است. این ملک در موقعیت خوبی در گیشا قرار گرفته است. همچنین نرخ رهن یک مغازه 160 متری در این منطقه از تهران، 400 میلیون تومان و رقم اجاره 25 میلیون تومان در ماه است. برای رهن کامل یک مغازه 70 متری در گیشا، کوی نصر هم باید حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کنید.

سایر محله های غرب تهران، مانند طرشت، چیتگر، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس و کن، جزو محله های کم رفت آمدتر از محله های ذکرشده هستند و قیمت اجاره در این محله ها نیز از یک تا 5 میلیون تومان و نرخ رهن آن از 40 تا 70 میلیون تومان و در برخی از موارد بالای 100 میلیون تومان است.

توصیه کارشناسان

کارشناسان حوزه املاک توصیه می کنند که اگر به دنبال رهن و اجاره سوپرمارکت در غرب تهران هستید، باید دقت کنید که جمعیت خریدار در محل ملک موردنظر زیاد باشد، در این زمینه می توانید به رفت وآمد افراد، دسترسی ها یا وجود مراکز خرید دیگر در آن اطراف توجه کنید. همچنین دسترسی مشتریان، ارباب رجوعان یا دسترسی شما به نقاط مختلف شهر و وسایل نقلیه (در صورت استفاده مسکونی ازملک)، نکته بسیار مهمی است که باید آن را در زمان اجاره کردن در نظر بگیرید.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 21 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31776

به "هزینه رهن و اجاره سوپر مارکت در غرب تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه رهن و اجاره سوپر مارکت در غرب تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید