هزینه یک میلیاردی برای میزبانی ایران در جام جهانی اسکی روی چمن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری جام جهانی اسکی چمن گفت: مسئولان پیست دیزین از سه ماه گذشته کوشش گسترده ای در مورد آماده سازی شرایط میزبانی این رقابت ها انجام داده اند. پس از سه سال قصد داریم میزبان این مسابقات باشیم.

هزینه یک میلیاردی برای میزبانی ایران در جام جهانی اسکی روی چمن

وی اضافه کرد: تیم ملی اسکی چمن تمرینات خود را از اواخر اردیبهشت ماه در اردبیل شروع کردند. تیمی سه نفره در مسابقات سوئیس حضور پیدا کردند و نتایج هم راضی نماینده بود.

افتخاری توضیح داد: مسابقات از دو حیث برای ما مهم است. یکی برگزاری رقابت های جوانان است که با توجه به اهمیت جوانگرایی بسیار ارزشمند است. همچنین رقابت های بزرگسالان نیز بالاترین سطح برگزاری رقابت در این رشته است که می تواند به رشد و توسعه اسکی روی چمن بیانجامد.

رئیس ستاد بزگزاری جام جهانی گفت: تمام تلاشمان را می کنیم تا هم میزبان شایسته ای باشیم و هم نتایج خوبی در این مسابقات توسط ورزشکارانمان به دست آید.

وی در مورد تعداد کشورهای شرکت نماینده در این مسابقات عنوان نمود: ورزشکارانی از کشورهای ایران، ایتالیا، اسلواکی، اتریش و چک برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی نموده اند.

افتخاری در مورد هزینه برگزاری این رقابت ها عنوان نمود: بخشی از هزینه ها بر عهده دیزین، بخشی بر عهده فدراسیون و بخشی بر عهده حامیان دیگر است. فدراسیون حدودا 400 میلیون برای این رقابتها هزینه نموده است. تا امروز بالغ بر یک میلیارد تومان برای این رقابتها هزینه شده است و علاوه بر این 10 هزار یورو نیز برای جوایز هزینه می گردد.

سید عبدی افتخاری در مورد اینکه لزوم این میزبانی یک میلیاردی چه بود گفت: اگر بخواهیم تیمی را به چنین مسابقاتی اعزام کنیم هزینه 600-700 میلیاردی خواهد داشت ضمن اینکه با میزبانی می توانیم تعداد بیشتری از ورزشکارانمان را در این رقابتها شرکت دهیم. وجود تماشاگران و خانواده ها در این رقابتها نیز از جمله شرایط ویژه میزبانی است.

رئیس فدراسیون اسکی در واکنش به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برای کاهش خطر آسیب به شرکت نمایندگان چه کاری صورت گرفته است؟ عنوان نمود: در فضای مسابقه خشک یا مرطوب بودن زمین، چوب دروازه و ... می تواند خطر ساز باشد. بنابراین در حد وسط نگه داشتن چمن مسابقه اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت. عمده مشکل این بود که دو دروازه بسیار سخت بود و در نواحی زمین خشک بود و معمولا در روز اول احتمالات صدمات وجود داشت.

افتخاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد اینکه آیا وزارتخانه یاریی برای تهیه ارز با قیمت پایین تر به منظور تامین جوایز شرکت نمایندگان می نماید یا خیر عنوان نمود: یک بخشی از تیم ها مبلغ ارزی بابت اسکان و تغذیه پرداخت می نمایند که می توانیم از آن برای پرداخت هزینه جوایز استفاده کنیم. مابقی مبلغ جایزه هم با یاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تامین می گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12575

به "هزینه یک میلیاردی برای میزبانی ایران در جام جهانی اسکی روی چمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه یک میلیاردی برای میزبانی ایران در جام جهانی اسکی روی چمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید