همه چیز در خصوص آزمون تافل TOEFL

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تافل چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) توسط سرویس سنجش تحصیلی(ETS) دانشگاه پرینستون (Princeton) برگزار می گردد. این آزمون، مهارت در بخشهای شنیداری، گفتاری، نوشتاری، و درک مطلب انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهد و برای پذیرش در دانشگاههای آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد. نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاهها به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد.

همه چیز در خصوص آزمون تافل TOEFL

تافل اینترنتی (iBT) چه تفاوتی با تافل کتبی و کامپیوتری دارد؟

آزمون تافل اینترنتی (iBT) بخش جدیدی با عنوان بخش گفتاری (یا Speaking) دارد و در مقابل، بخش ساختار (Structure) که در آزمونهای کتبی و کامپیوتری وجود داشت، حذف شده است. گرامر بطور غیرمستقیم در بخشهای دیگر این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد. سخنرانی ها و گفتگوها در بخش شنیداری (Listening) طولانی تر شده اند و خلاصه نویسی (note taking) نیز دیگر مجاز می باشد. در بخش درک مطلب (Reading)، نوع سؤالات متنوع تر شده و بعنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته می گردد اطلاعات را طبقه بندی کنند و یا جدولی را پر کنند. تایپ کردن هم در بخش نوشتاری دیگر الزامی است.

فایل های مفید جهت آزمون تافل در انتهای پست قرار داده شده است.

سیستم امتیازدهی در این آزمون چگونه است؟

سیستم امتیاز دهی در آزمون تافل اینترنتی (iBT) در جدول زیر نشان داده شده است:

0-30Listening
0-30Reading
0-30Speaking
0-30Writing
0-120

Total score:

فایل های مفید جهت آزمون تافل در انتهای پست قرار داده شده است.

بخشهای مختلف تافل (iBT)

بخش درک مطلب (Reading) بخش درک مطلب در تافل iBT خیلی با نسخه کامپیوتری آن(CBT) تفاوت ندارد. این بخش از سه متن آکادمیک تشکیل شده است که به دنبال هر کدام چندین پرسش مطرح می گردد. هر کدام از این متن ها حدوداً از 650 تا 750 کلمه ساخته شده اند. نوع سؤالات نیز ترکیبی از نوع سؤالات موجود در تافل کامپیوتری (CBT) و انواع جدیدتری از سؤالات است که در آن شرکت کنندگان باید جدولی را پر کنند یا یک نتیجه گیری روایی را تکمیل کنند. دو ویژگی اضافه شده به بخش درک مطلب (Reading)، یکی فهرست لغات و دیگری یک گزینه تجدید نظر (review option) می باشد. فهرست لغات به شما این امکان را می دهد که معنی کلمات کلیدی موجود در متن را بیابید و با گزینه تجدید نظر (یا review option) می توانید برگردید و در پاسخهایتان تجدید نظر کنید.

بخش شنیداری (Listening) بخش شنیداری آزمون تافل توانایی شما را در درک مکالماتانگلیسی، آنگونه که در آمریکای شمالی صحبت می گردد، ارزیابی می نماید. بخش شنیداری آزمون تافل اینترنتی (iBT) هم خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) متفاوت نیست. این بخش از دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی همراه با پرسشهای متعدد تشکیل یافته است.

بخش نوشتاری (Writing) این بخش از آزمون، توانایی شما را در به کار گیری نوشتن جهت برقراری ارتباط در یک محیط دانشگاهی مورد سنجش قرار می دهد. این بخش خود به دو قسمت تقسیم می گردد: یک قسمت تلفیقی (integrated) و یک قسمت مستقل (independent) که تایپ کردن هم برای هر دو قسمت لازم است. در قسمت تلفیقی شما باید در ابتدا متن کوتاهی را بخوانید (250 تا 300 کلمه) و سپس به یک نطق مرتبط با متن گوش دهید. بعد از آن شما باید با استفاده از اطلاعاتی که از متن و سخنرانی بدست آورده اید به یک پرسش پاسخ دهید. به شما 20 دقیقه فرصت داده می گردد که پاسخ خود را که باید بین 150 تا 225 کلمه باشد، بنویسید. اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاری، مشابه بخش نوشتاری آزمون کامپیوتری تافل می باشد: به شما 20 دقیقه فرصت داده می شد که انشاء کوتاهی در حدود 300 کلمه درباره یک موضوع خاص بنویسید.

بخش گفتاری (Speaking) این بخش جدید از آزمون تافل دارای شش تکلیف (task) می باشد که دو تکلیف آن به صورت مستقل (independent) و چهارتای آن به صورت تلفیقی می باشد.

بطور دقیق تر، بخش گفتاری آزمون تافل دارای قسمتهای زیر است:

* 2 تکلیف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولی و آزاد. - شرکت کنندگان باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی خود در خصوص یک موضوع خاص موضع گیری نموده و آن را شرح دهند.

* 2 تکلیف تلفیقی (integrated) بر اساس خواندن و شنیدن. - این تکالیف شامل یک متن کوتاه و یک صحبت کوتاه می باشند. شرکت کنندگان باید اطلاعاتی را که از این دو طریق بدست می آورند، با هم تلفیق نموده و در پاسخ خود به کار گیرند.

* 2 تکلیف تلفیقی بر اساس شنیدن یک سخنرانی یا گفتگوی کوتاه. - شرکت کنندگان باید نکات کلیدی موجود در آنچه که می شنوند را بطور خلاصه در پاسخ هایشان ارائه دهند.

مدت پاسخ گویی به هر کدام از تکالیف از 45 تا 60 ثانیه متغیر می باشد.

فایل های مفید جهت آزمون تافل

  1. The official guide to the TOEFL test - 3rd edition
  2. Basic skills for the TOEFL iBT - Reading
  3. Speaking and Writing strategies for the TOEFL iBT
  4. TOEFL words Chinese
  5. Answers to All TOEFL Essay Questions
  6. TOEFL Writing (TWE) Topics and Model Essays
  7. Perfect Phrases for the TOEFL Speaking

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایزی اپلای
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41973

به "همه چیز در خصوص آزمون تافل TOEFL" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص آزمون تافل TOEFL"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید