هوشنگ میرزایی به بهار نرسید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - پیغام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای درگذشت هوشنگ میرزایی منتشر شد.

هوشنگ میرزایی به بهار نرسید

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این پیغام نوشته شده است: بازگشت همه به سوی خداوند مهربان است

در روزهای آخر اسفندماه سالی سخت که مفاخر بسیاری را در حوزه فرهنگ و هنر از ما گرفت، به سوگ یکی از چهره های شریف سینمای مستند نشسته ایم. دریغ که ویروس بی رحم کرونا، فرصت خلق آثار به یادماندنی بیشتر را از هوشنگ میرزایی گرامی ربود. مستندساز خلاقی که دل به مهر وطن داشت و در آثارش، به این سرزمین و فرهنگ و مردمانش ادای دین کرد. مدیر عامل، معاونان، مدیران و همکاران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این ضایعه تاسف بار را به خانواده محترم این هنرمند، خانواده عظیم سینمای مستند و دوستداران هنر و فرهنگ تسلیت می گوید. یادش گرامی و روحش شاد.

هوشنگ میرزایی، متولد سال 1350 در کوهدشت و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده صدا و سیما، سازنده مستندهای با خدا می رقصم، تفتان، ژین، چیزی شبیه چشم هایم و... عضو هیات داوران جشنواره های بخش ملی و بین الملل پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای خلیج فارس انجمن سینمای جوانان ایران، عضو هیات انتخاب مستند سی و ششمین جشنواره بین فیلم کوتاه تهران، داور بخش جنبی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ، داور هیجدهمین جشن خانه سینما بود.

میرزایی در سال های فعالیتش جوایز مختلفی از جشنواره های داخلی و بین المللی به دست آورد. جایزه بهترین فیلم افرا طلایی در جشنواره یاهورینا بوسنی و هرزگوین، جایزه تماشاگران جشنواره فیلم مستند میراداس داک اسپانیا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره کلگری کانادا، جایزه عظیم جشنواره فیلم های مستند جشنواره تصاویر احساس آتن به ریاست آنجلوپولوس بخشی از این جوایز هستند.

هوشنگ میرزایی که یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، امروز پنجشنبه 21 اسفندماه به دلیل ایست قلبی در گذشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53260

به "هوشنگ میرزایی به بهار نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشنگ میرزایی به بهار نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید