هک مخفی گوشی ها و بلندگوهای هوشمند با لیزر ممکن شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، با استفاده از این روش می توان بعضی گوشی های مجهز به دستیار صوتی و هر بلندگوی هوشمندی را هک کرد، حتی اگر فاصله منبع منتشرکننده لیزر از بلندگو بیش از صد متر باشد.

هک مخفی گوشی ها و بلندگوهای هوشمند با لیزر ممکن شد

نشانگرهای لیزری که برای انتشار نور لیزر به کار می روند، قابلیت فریب دادن بلندگوهای هوشمند، گوشی های همراه و تبلت ها را دارند و می توانند از قابلیت درک فرامین صوتی این دستگاه های الکترونیک برای فعال کردن آنها و اجرای برنامه ها و دستورات مختلف سواستفاده نمایند.

حالا این ضعف برای سواستفاده گسترده به کار گرفته شده و محققان ژاپنی و آمریکایی با همکاری یکدیگر از این روش برای خرید اقلام مختلف به وسیله بلندگوهای هوشمند بهره گرفته اند.

آنان با فعال کردن دستیار صوتی شرکت های گوگل، آمازون و اپل به وسیله تاباندن اشعه لیزر نشانگرهای لیزری بر روی میکروفون بلندگوهای مختلف هوشمند، برای خرید غیرقانونی و مخفیانه اقدام نموده اند.

پژوهشگران مذکور بعد از هفت ماه کار تحقیقاتی پیروز به هک کردن دهها بلندگو در فواصل 70 تا 110 متری از منبع انتشار لیزر شده اند. برای متمرکز کردن لیزر بر روی میکروفون بلندگوهای هدف از لنزهای تله فوتو استفاده شده است. به همین شیوه بلندگوی گوگل هوم فریب داده شد تا درب پارکینگ یک منزل را با صدور فرمان صوتی باز کند.

به گفته محققان یک صفحه کوچک به نام دیافراگم در داخل میکروفن این دستگاه ها وجود دارد که در صورت برخورد صدا حرکت می نماید و لیزر می تواند این حرکت را تکرار نموده و آن را به علائم برقی تبدیل کند که دستگاه قادر به درک آن باشد. از این روش برای باز کردن قفل هوشمند درب ها هم می توان استفاده کرد.

پژوهشگران مذکور می گویند این موضوع را به اطلاع شرکت های تسلا، فورد، آمازون،اپل و گوگل رسانده اند تا آنها هر چه سریع تر شیوه طراحی میکروفون بلندگوهای هوشمند خود را تغییر دهند. این روش تا به حال برای هک بلندگوی گوگل هوم، نست، بلندگوی اکو پلاس / شو / دات، پرتال مینی فیس بوک، فایرکیوب تی وی، اکو بی 4، دستیار صوتی سیری آیفون ایکس آر، آی پد 6th Gen، دستیار صوتی گوشی های گالکسی اس 9 و پیکسل 2 گوگل استفاده شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17112

به "هک مخفی گوشی ها و بلندگوهای هوشمند با لیزر ممکن شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هک مخفی گوشی ها و بلندگوهای هوشمند با لیزر ممکن شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک مخفی گوشی ها و بلندگوهای هوشمند با لیزر ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید