هیوندای سانتافه 2021 با طراحی متحول شده و مدل هیبریدی به بازار عرضه می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هیوندای برای مدل 2021 سانتافه بیانی کاملاً جدید را به نمایش گذاشته و هم از نظر ظاهری و هم از نظر ویژگی ها این خودرو را ارتقاء داده است تا با سلیقه امروز حاکم بر بازار هماهنگ تر باشد.

هیوندای سانتافه 2021 با طراحی متحول شده و مدل هیبریدی به بازار عرضه می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خودروی شاسی بلند (SUV) سانتافه 2021 نسبت به مدل های قبلی مجموعه ای کاملاً جامع از پیشرفت ها را دریافت می نماید و آن را حتی نسبت به مدل محبوب قبلی خود متمایز می نماید. برای سال 2021 فیس لیفت سانتافه، دو پیشرانه جدید، ظاهر مدرن و یک تیپ ترئینی لوکس با نام کالیگرافی (خوش نویسی) را به ارمغان می آورد تا توان رقابت با رقبای جدید و به روزشده خود را داشته باشد. طراحی سانتافه 2021 جهانی پیش از این اعلام شده بود و اکنون به صورت رسمی برای آمریکا نیز تأیید شده است.

مهم ترین تغییراتی که در این محصول ایجاد شده است، دو موتور جدید است که هیوندای امیدوار است عملکرد نه چندان مطلوب سانتافه را بهبود ببخشند. سانتافه 2021 که اکنون با یک جفت موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر مجهز شده (یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژر) قدرت و کارایی بیشتری را نسبت به مدل قبلی خود ارائه می نماید. علاوه بر این به گفته هیوندای به زودی یک پیشرانه هیبریدی 1.6 لیتری توربوشارژر و یک افزونه اعلام نشده پیشرانه هیبریدی نیز عرضه می گردد.

بهینه سازی موتور

مهم ترین تغییرات سانتافه در مدل 2021 زیر پوسته تازه و نرم آن جای گرفته است. موتور قدیمی 2.4 لیتری چهارسیلندر خطی و توربوشارژر اختیاری 2.0 لیتری برداشته شده و جای آن را یک موتور 2.5 لیتری جدید چهارسیلندر گرفته که تقریباً 191 اسب بخار قدرت و 247 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و اندکی نسبت به قبل بهبود یافته است. همانند سانتافه 2020 موتور پایه از یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته بهره می برد که به صورت چرخ جلوی متحرک یا هر چهار چرخ مترحرک دردسترس است.

نیرو محرکه جدید از خانواده اسمارت استریم (Smartstream) هیوندایف دارای سیستم تزریق سوخت چندگانه و مستقیم است که اولی باعث بار کمتر روی موتور می گردد و دومی بازدهی و فراوری نیروی بیشتری دارد. این بهینه سازی ها به صرفه جویی در مصرف سوخت سانتافه 2021 یاری می نماید و هیوندای پیش بینی می نماید که این خودرو با هر گالن سوخت، 42 کیلومتر را در حالت چرخ جلو متحرک و 39 کیلومتر را در حالت چهارچرخ متحرک می پیماید.

موضوع قابل توجه تر موتور 2.5 لیتری توربوشارژر خطی چهارسیلندری است که به عنوان گزینه ای در بعضی تیپ های سانتافه 2021 دردسترس است. این موتور دارای 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است که نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

علاوه بر این، موتور جدید با جعبه دنده هشت سرعته و دو کلاچه نسبت به جعبه دنده اتوماتیک هدررفت قدرت را کاهش می دهد و جابه جایی دنده را دقیق تر انجام می دهد. در حالی که موتور توربوی فعلی گاهی در هنگام رانندگی اسپرت، با عملکرد نامطلوب احساس می گردد، این موتور جدید باید بسیار لذت بخش باشد.

سانتافه 2021 همچنین نخستین خودروی شاسی بلند (SUV) هیبریدی هیوندای خواهد بود. سانتافه هیبریدی نیروی محرکه خود را از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر چهارسیلندر، یک ژنراتور استارتر 13 کیلووات و یک موتور الکتریکی 44 کیلووات (که به نوبه خود شارژش را از یک باتری 1.5 کیلووات ساعتی می گیرد) تأمین می نماید.

توان خروجی ترکیبی سانتافه هیبریدی، 225 اسب بخار و گشتاور آن 264 نیوتن متر خواهد بود که به وسیله دنده اتوماتیک شش سرعته بهینه سازی شده هیبریدی چهارچرخ متحرک اعمال می گردد. بازده سوخت این خودرو هنوز اعلام نشده اما بر مبنای مشخصات سانتافه 2020، دستیابی به عدد 56 کیلومتر به ازای هر گالن سوخت، تعجب آور نخواهد بود.

طراحی ظاهری

هیوندای با این مفهوم که مدل های گوناگون یک نوع خاص خودرو لزوماً شبیه به هم نباشند، مسئله ای ندارد. به همین دلیل سانتافه 2021 و همچنین توسان 2022 ویژگی های کاملاً منحصربه فردی را به نمایش می گذارند.

اکنون به نظر می رسد که هیوندای در حال دور شدن از سبک طراحی سنتی سانتافه و پالسید است که در حال حاضر استفاده می گردد و در عوض جلوپنجره های گسترده تری را در مدل های جدید به کار گرفته که با چراغ های جلویی یکپارچه با بافت خودرو نیز هماهنگ است. یک قطعه لبه بال-مانند از جنس کروم در جلوپنجره قرار گرفته است. چراغ های نور روز بالاتر و در نزدیکی کاپوت نصب شده اند که در ترکیب با چراغ های قدرتمند LED اصلی شکلی شبیه به حرف T می سازند.

این تغییرات ظاهری سانتافه 2021، در عقب خودرو کمتر به چشم می آید. هرچند چراغ های عقب نیز تیزتر و دارای انحنای خاص با چراغ LED هستند و یک لبه تمام LED نیز روی در عقب، جایگزین لبه کرومی در مدل قبلی شده است. سپر عقب سانتافه جدید داری یک شبرنگ وسیع قرمز است که عرض آن را دربر گرفته و البته هیوندای در طراحی صفحه نقره ای زیرین سپر نیز تجدید نظر نموده است.

در تیپ کالیگرافی (خوش نویسی) سانتافه 2021 همچنین یک طراحی جدید برای چرخ های 20 اینچی آن به چشم می خورد که به نظر می رسد از مدل کالیگرافی پالیسید الهام گرفته شده است.

فضای درونی

علاوه بر نمای بیرونی، کابین درونی هیوندای سانتافه 2021 نیز دارای چندین پیشرفت تازه است که از جمله آن ها می توان به نمایشگرهای سرگرمی استاندارد و عظیمتر اشاره نمود. یک نمایشگر لمسی 8.0 اینچی اکنون به عنوان صفحه اصلی قرار گرفته که نسبت به مدل قبلی عظیم تر است و همچنین نمایشگر 10.3 اینچی نیز به صورت اختیازی دردسترس خواهد بود. کلید دیجیتال هیوندای، فناوری نیمه اتوماتیک یاری رانندگی، شارژ بی سیم و کارپلی بی سیم اپل و اندروید اتو گوگل نیز برای نخستین بار در سانتافه دیده می شوند.

در میانه کابین، کنسول بلندتری که ظاهرا از پالیسید هم وام گرفته، جلوه ای متمایز به سانتافه 2021 می بخشد و در عین حال فضای ذخیره سازی بیشتری را نیز زیر بخش شناور مرکزی فراهم می نماید.

همچنین تغییر رویکرد به تعویض دنده الکترونیکی (Shift-by-Wire) باعث شده که به یاری دکمه های تعویض دنده، جای بیشتری نسبت به دنده معمولی فراهم گردد. سانتافه همچنین به لطف چیدمان هوشمندانه حدود 500 سانتی متر مکعب فضای بار بیشتری فراهم می نماید.

تیپ Calligraphy

همان طور که گفته شد، تیپ کالیگرافی (خوش نویسی) که برای نخستین بار در هیوندای پالیسید 2021 به کار گرفته شد، در سانتافه نیز دیده می گردد. با یک شاسی بلند عظیم تر، کالیگفرافی شامل چرم با کیفیت بالاتر ناپا (Nappa)، جلوپنجره بهبودیافته، درها و جایگاه هایی با بیان متمایز، پارچه سقفی دوست دار محیط زیست و بعضی دیگر ویژگی های افزوده شده است.

از جمله این ویژگی ها می توان به معنای نمایشگر تمام رنگی جلو، روشنایی محیطی گسترده، شیشه های عقب اتوماتیک و چرخ های منحصربه فرد 20 اینچی اشاره نمود. سانتافه 2021 کالیگرافی بر اساس بالاترین پیکربندی سانتافه ساخته شده که شامل موتور توربوشارژر 2.5 لیتری و چهارچرخ متحرک می گردد.

هیوندای سانتافه 2021 دارای ویژگی های گسترده ای از استفاده از فولادهای سبک مستحکم در ساختار بدنه است که به گفته این شرکت باعث کاهش وزن خودرو می گردد و رانندگی و کار با آن را بهبود می بخشد. تقویت نماینده ترمز با ظرفیت بالاتر و روتورهای ترمز عظیم تر نیز فرآیند توقف خودرو را نسبت به قبل بهتر می نمایند.

طراحی مجدد عایق صفحه ابزار باعث کاهش صدای موتور می گردد و پوشش های زیرین جدید برای قاب فرعی، محفظه موتور و کف کابین ضریب پسا (درگ) را از 0.34 به 0.33 کاهش می دهد. اگر این بهبود به اندازه ادعای هیوندای قابل توجه باشد، رانندگی با سانتافه از همواره دلپسندتر، نرم تر و پایدارتر خواهد بود.

این طور که بیان شده، هیوندای سانتافه 2021 غیرهیبریدی باز هم در کارخانه این شرکت در آلاباما ساخته می گردد و تا خاتمه سال به نمایندگی ها می رسد. سانتافه هیبرید نیز در اولسان (Ulsan) کره جنوبی فراوری خواهد شد و تحویل آن در سه ماهه نخست 2021 شروع می گردد. مدل پلاگین هیبریدی نیز در سال آینده عرضه می گردد.

قیمت سانتافه 2021 هنوز اعلام نشده اما انتظار می رود که نسبت به سانتافه 2020 که 26275 دلار بود، با افزایش قیمت روبه رو باشد. در عین حال که برای سبک طراحی کالیگرافی (خوش نویسی) انتظار می رود که احتیاج به حداقل 42000 دلار هزینه باشد.

عکس کاور: هیوندای سانتافه 2021

Credit: Hyundai

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41430

به "هیوندای سانتافه 2021 با طراحی متحول شده و مدل هیبریدی به بازار عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای سانتافه 2021 با طراحی متحول شده و مدل هیبریدی به بازار عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید