هیچ عذری در احیای تالاب انزلی پذیرفته نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/گیلان معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با تاکید بر اینکه جدیت همه دستگاه ها در احیای تالاب انزلی لازم است، گفت: هیچ عذری در راستای احیای تالاب انزلی پذیرفته نیست.

هیچ عذری در احیای تالاب انزلی پذیرفته نیست

بابک دین پرست در جلسه احیای تالاب انزلی که ظهر امروز در این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: تالاب انزلی امانت دست ماست و نباید تصور کنیم که مسئله کوچکی است باید با جدیت در خصوص این مساله حساس باشیم.

وی اضافه نمود: این در حالی است که به اذعان کارشناسان عمق تالاب تا چند سال گذشته 12 متر بوده و در حال حاضر در مناطق کم آب به پنج سانتی متر و در مناطق عمیق تا یک متر رسیده است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با تاکید بر اینکه هر دستگاهی که در زمینه احیای تالاب انزلی کوتاهی کرد باید معرفی کنیم، گفت: باید دستگاه های متخلف در این زمینه شناسایی شوند، ضمن اینکه برای احیای تالاب انزلی منتظر بودجه نمانیم.

دین پرست با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم و سمن ها در احیای تالاب انزلی یادآور شد: اگر از مردم بخواهیم، قطعا برای مبارزه با سنبل آبی حاضر می شوند و اگر با جدیت کار نکنیم تالاب خشک می گردد و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته شده نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعات در زمینه حفظ تالاب انزلی شکار بی رویه پرندگان است، اضافه نمود: چرا باید از محل شکار پرندگان امرار معاش کنیم؛ در حالی که بازدید از این پرندگان زیبا می تواند محل اشتغال و کسب درآمد باشد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: باید هدف گذاری کنیم تا همه افرادی که برای معیشت خودشان شکار پرنده می نمایند در همان تالاب شغل مرتبط داشته باشند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی نیز در ادامه این جلسه گفت: در چند سال اخیر شاهد خشک شدن و کاهش عمق در بخش هایی از تالاب بندر انزلی بودیم که یکی از دلایل آن مربوط به افت شدید آب تالاب به دلیل پسروی آب دریای خزر است.

حیدری آزاد توضیح داد: ورود انواع فاضلاب خانگی، صنعتی، کشاورزی، بیمارستانی و همچنین شیرابه زباله سراوان و حجم عظیم پسماند و کود شیمیایی که به وسیله مزارع وارد تالاب انزلی می گردد به دلیل ورود انواع مواد سمی خطرناک می تواند موجبات نابودی گیاهان و جانوران را فراهم کند و از سوی دیگر سلامت جامعه انسانی را با خطرات جدی روبرو سازد.

فرماندار شهرستان بندر انزلی تاکید نمود: به دلیل ضعف عملیات آبخیزداری و تخریب بیش از حد پوشش گیاهی و جنگل تراشی، سالانه صدها هزار تن خاک به صورت رسوب وارد تالاب انزلی می گردد.

وی اضافه نمود: از دیگر موضوعاتی که تالاب انزلی را تهدید می نماید 9500 هکتار از تالاب در تصرف مردم واقع شده است که 2500 هکتار از آن در داخل مرز کنوانسیون رامسر قرار گرفته است و از این میزان 1500 هکتار از این تصرفات با ساخت و ساز غیرمجاز همراه بوده است.

فرماندار شهرستان بندر انزلی در سرانجام گفت: از دیگر مواردی که تالاب انزلی را تهدید می نماید وجود گیاهان غیر بومی از جمله آزولا و سنبل آبی است که باعث کاهش عمق تالاب شده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20335

به "هیچ عذری در احیای تالاب انزلی پذیرفته نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ عذری در احیای تالاب انزلی پذیرفته نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید