واتساپ و سایت های محلی، راهکار ناشران هندی برای فروش کتاب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نشنال هرالد ایندیا، بسیاری از ناشران عظیم کشور هندوستان می گویند تا قبل از شیوع کرونا کتاب در این کشور بیشتر در طبقه ثروتمندان مورد استفاده قرار می گرفت و حالا این طبقه نیز چندان میلی به خرید کتاب از بازارهای سنتی را ندارند و بیشتر ناشران مجبور هستند کتاب های خود را به صورت مجازی بفروشند.

واتساپ و سایت های محلی، راهکار ناشران هندی برای فروش کتاب

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

آلیند ماهشواری مدیر بازاریابی انتشارات راجکمال پراکاشان عظیمترین ناشر کتاب های زبان هندی در کشور هندوستان از شرایط اسفناک بازار کتاب در این کشور در دوران کرونا خبر می دهد و می گوید بسیاری از شرکت های عظیم خارجی مثل آکسفورد و مک میلان نیز با مسائل مشابهی روبرو هستند.

وی می گوید در هندوستان بازار کتاب های چاپی تا قبل از شیوع کرونا به طبقه متوسط و ثروتمندان امید داشت و در آن موقع هم کتاب یک کالای لوکس محسوب می شد و حالا به طور حتم ناشران با وجود کرونا با مسائل زیادی روبرو هستند.

به گفته این ناشر هندی بسیاری از صاحبان مشاغل مربوط به صنعت چاپ کتاب در هندوستان و به طور کلی کشورهای منطقه به فروش آنلاین روی آورده اند که این خود نیز معضل عظیمی محسوب می گردد چون بسیاری از مردم این کشورها به اینترنت و امکانات خرید آنلاین کتاب دسترسی ندارند.

نیراج میتال یکی از ناشران عظیم کشور هندوستان نیز از افت سرمایه گذاری ناشران خارجی در کشورش می گوید و اعتقاد دارد زیرساختارهای لازم برای فروش آنلاین در هندوستان احتیاج به کار بیشتری دارد. بسیاری از ناشران شهر بمبئی در حال تعطیلی هستند و این مشکل در شهرهای دیگر هندوستان نیز وجود دارد.

بسیاری از ناشران عظیم مثل راجکمال از سایت اینترنتی خود برای فروش کتاب بهره می برند ولی بسیاری از ناشران کوچک تر این کشور چنین سایتی ندارند و مجبورند از شبکه های اجتماعی مثل واتساپ یا دیگر شبکه های مجازی محلی استفاده نمایند. بسیاری از اوقات ناشران عظیم نیز از این شبکه ها برای تماس و ارتباط با مشتری های خود استفاده می نمایند.

در دوران شیوع کرونا چند سایت فروش کتاب در هندوستان نه تنها کتاب های هندی را عرضه نموده است بلکه با وجود تعطیلی بازارهای سنتی کتاب های اردو و پنجابی را نیز برای بالا رفتن مخاطبان ارائه می نمایند. ناتنول (Notnul.com) یکی از این سایت هاست که به ناشران هندی یاری می نماید تا کتاب های غیرانگلیسی زبان خود را بفروشد.

به گفته یکی از عوامل این سایت ها در 48 ساعت حدود صد نسخه از یک کتاب به صورت آنلاین فروخته می گردد و این در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد. آصف فهمی دبیر کل انتشارات کتاب های اردو کشور هندوستان نیز از ظهور سایت های اینترنتی برای فروش کتاب اظهار خرسندی می نماید و امیدوار است این سایت ها بتوانند جان تازه ای بر پیکر نیمه جان بازارهای کتاب در این کشور بدمند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46895

به "واتساپ و سایت های محلی، راهکار ناشران هندی برای فروش کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ و سایت های محلی، راهکار ناشران هندی برای فروش کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید