واکنش دبیرکل ناتو به تحولات اخیر در خلیج فارس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا نوشت: دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) در سیدنی گفت : این سازمان همزمان با افزایش فشارها برای پیوستن استرالیا به نیروهای ویژه تحت رهبری واشنگتن در خلیج فارس، تحولات مرتبط با این منطقه را دنبال می کند.

واکنش دبیرکل ناتو به تحولات اخیر در خلیج فارس

شبکه خبری استرالیا گزارش داد: دبیرکل ناتو امروز پس از گفت وگو با لیندا رینولدز وزیردفاع استرالیا درسیدنی و مراسم امضای قرارداد امنیتی استرالیا با ناتو تاکید کرد که این سازمان تحولات مرتبط با خلیج فارس را تحت نظر دارد.

وی مدعی شد؛ 29 کشور عضو ناتو از فعالیت های ایران در خلیج فارس نگران بودند و منکر تلاش ها برای پیوستن به حمایت از منطقه نیستند.

استولنبرگ گفت: آزادی حمل و نقل دریایی برای متحدان ناتو بسیار با اهمیت است و برخی از متحدان این سازمان درحال حاضر در خلیج فارس نقش دارند.

وی گفت: ما مطمئناً شرایط را در خلیج فارس کاملا از نزدیک دنبال می کنیم.

لیندا رینولدز وزیر دفاع استرالیا نیز در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با دبیرکل ناتو گفت : استرالیا درمورد پیوستن به ائتلاف جهانی به رهبری ایالات متحده با هدف حمایت از حمل و نقل در خلیج فارس برمنافع ملی خود تاکید دارد.

وی افزود: ما به وضوح براساس منافع ملی خود دراین زمینه اقدام خواهیم کرد چرا که بین 15 تا 20 درصد از نفت مورد نیاز ما پس از عبور از تنگه هرمز به استرالیا می رسد و بنابراین در مورد پیوستن به این ائتلاف در خلیج فارس تصمیمی با عجله نخواهیم گرفت.

رینولدز با بیان اینکه نیروی دفاعی استرالیا فوق العاده توانمند و دارای ظرفیت زیادی است، گفت: اما کاری که اکنون انجام می دهیم، ارزیابی درخواست واشنگتن و اقدامات سایر متحدان در این زمینه است.

رینولدز با اشاره به مذاکراتش با استولتنبرگ گفت که دردیدارش با دبیرکل ناتودر مورد تنش های افزایش یافته در خلیج فارس گفت وگو داشتیم.

وی افزود: دولت استرالیا بسیار نگران شرایط کنونی در تنگه هرمز است و ما درخواست آمریکا را بررسی می کنیم و اکنون درخواستی از انگلستان هم داریم، اما هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته ایم.

شبکه خبری استرالیا در گزارش خود نوشت: انگلیس بتازگی به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس پیوسته است.

310311

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11060

به "واکنش دبیرکل ناتو به تحولات اخیر در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیرکل ناتو به تحولات اخیر در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید