واکنش رسانه های جهان به قتل بابک خرمدین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رسانه ها و نشریه های فرهنگی دنیا به فاصله چهار روز از قتل بابک خرمدین فیلمساز ایرانی به این خبر واکنش نشان دادند.

واکنش رسانه های جهان به قتل بابک خرمدین

به گزارش صبا، نشریه گاردین روز گذشته 21 می در مطلبی با تیتر ایران در بهت و حیرت پرونده زوجی که فرزند خود را بیهوش و سپس تکه تکه کردند، قرار گرفته است به قتل فیلمساز 47 ساله ایرانی واکنش نشان داد. در این مطلب به صفحه اول روزنامه های ایران در این چند روز اشاره شده و تیتر یکی از این روزنامه ها با عنوان جامعه در شوک ذکر شده است.

روز پنجشنبه 20 می خبرگزاری بریتانیایی مترو نیز در قسمت سینمایی خود در خبری با تیتر بابک خرمدین کارگردان ایرانی توسط والدینش در ماجرای یک قتل ظاهرا ناموسی کشته و مثله شد به این موضوع پرداخت.

در خبر مترو به سکونت خرمدین در شهر لندن در سال های گذشته و همینطور شوک خبری ناشی از این خبر در فضای مجازی ایران اشاره شده است.

در سرانجام خبر مترو با پرویز جاهد منتقد ایرانی نیز گفتگویی کوتاه اجرا شده که در آن جاهد، خرمدین را این گونه توصیف نموده است: بابک یک فیلمساز بود و من او را چند سال پیش اغلب در محافل فرهنگی و هنری لندن دیدار می کردم. شنیدم که او دلتنگ خانواده اش شده بود و به ایران بازگشت و اکنون این خبر هولناک را دیدم و نمی توانم آن را باور کنم، چه زمانه وحشتناکی است.

خبرگزاری هندی ایندیا تودی نیز یکی دیگر از رسانه های جهان بود که روز گذشته خبر کشته شدن بابک خرمدین بدست والدینش را پوشش داد، در خبر ایندیا تودی گفته های شوکه کننده پدر این فیلمساز در تیتر قرار داده شده است: اصلا احساس پشیمانی نمی کنم: کارگردان ایرانی توسط والدینش به دلیل مجرد بودن کشته و تکه تکه شد.

رسانه های عرب نیوز، میدل است آی و همینطور نشریه اسپانیایی لاراسون نیز دیگر رسانه هایی بودند که در دو روز گذشته با تیتر های مشابه به این خبر واکنش نشان دادند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58264

به "واکنش رسانه های جهان به قتل بابک خرمدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسانه های جهان به قتل بابک خرمدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید