واکنش نهاوندیان به خبر رد درخواست ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول

به گزارش مجله یک کامپیوتر، درخواست ایران برای دریافت وام فوری پنج میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با شیوع کرونا در کشور سبب شد تا بعضی شبکه های اجتماعی وابسته به گروه های معاند در فضای مجازی از رد شدن این درخواست خبری را منتشر نمایند، خبری که مسوولان آن را تکذیب کردند.

واکنش نهاوندیان به خبر رد درخواست ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بسیاری از کشورها برای تجهیز کردن خود در مقابل بیماری کرونا از صندوق بین المللی پول خواهان وام می شوند. در این میان ایران نیز با ارائه درخواستی از صندوق بین المللی پول خواهان پنج میلیارد دلار تأمین مالی فوری شده است. این فرایند یک ابزار اتوماتیک به شمار می رود که حق دولت ها و کشورهاست که در هنگام احتیاج مالی، می توانند از آن استفاده نمایند. اینک با اعلام موافقت پرداخت وام به چند کشور، شایعه هایی در فضای مجازی در دست انتشار است که صندوق بین المللی درخواست ایران را رد نموده است که با پیگیری های به عمل آمده توسط رسانه ها و خبرگزاری های معتبر معلوم شد که این خبر شایعه ای بیش نیست.

محمد نهاوندیان معاون رئیس جمهور در امور مالی، با تکذیب شایعات مبنی بر رد درخواست وام ایران، گفت: درخواست ایران به جریان افتاده و مراحل خود را می گذراند و بسیاری از کشورها از آن حمایت نموده اند. ایران از اعضای موسس صندوق بین المللی پول است و عملکرد مالی خوبی دارد و این نهاد بین المللی باید کاری را انجام دهد که از آن انتظار می رود.

وی اضافه نمود: واقعیت آن است که اکنون شاهد جنبه تاریک دنیای شدن هستیم. با یک مشکل دنیای روبرو هستیم، اما راه چاره دنیای برای آن نداریم. اکنون زمان همکاری است نه اینکه دعواهای جدید آغاز کنیم و مانع از دستیابی یک کشور به اقلام پزشکی شویم. ما همه در یک قایق نشسته ایم. هیچ کشوری از جمله ایالات متحده حق وتوی درخواست وام از سوی اعضای صندوق بین المللی پول را ندارد. هنگامی که با شیوع یک بیماری در سطح دنیا روبرو هستیم، مهم است که درک کنیم اگر بیماری در یک نقطه از دنیا مهار نشود، در واقع به گسترش آن در دیگر نقاط دنیا یاری نموده ایم. بنابراین این یک مسئله داخلی نیست، بلکه یک مسئله دنیای است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28193

به "واکنش نهاوندیان به خبر رد درخواست ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نهاوندیان به خبر رد درخواست ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید