وجود 7 اثر تاریخی در روستای زنجیره علیا ایلام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جهانبخش طهماسبی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: روستای هدف گردشگری زنجیره علیا از روستاهای تاریخی و باستانی با جاذبه های بکر طبیعی در استان ایلام است.

وجود 7 اثر تاریخی در روستای زنجیره علیا ایلام

وی توضیح داد: هفت اثر تاریخی در این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، این روستا دارای سه خانه بوم گردی است که مهیای پذیرای از گردشگران در این منطقه هستند.

وی افزود: آثار تاریخی این روستا نشان از تمدن تاریخ والای آن است، هفت اثری که در روستا ثبت شدند معمولا از آثار پیش از تاریخ و مربوط به دوره های اسلامی و ساسانی هستند.

طهماسبی مطرح نمود: این روستا با جاذبه های تاریخی و تفریحی سالانه پذیرای تعداد کثیری از گردشگران است، طاق رستم و تنگه زنجیره مکان های دیدنی این منطقه است.

وی مطرح نمود: زنجیره علیا یکی از پرجمعیت ترین روستاهای استان ایلام است که دارای 900 خانوار و جمعیتی بالغ بر سه هزار و 500 الی چهار هزار نفر به صورت ساکن و نیمه ساکن است.

ترویج بوم گردی در روستای زنجیره علیا

مدیر میراث فرهنگی چرداول افزود: افرادی که در روستا ساکن هستند که با احداث خانه های بوم گردی نقش خود را در ترویج سنت های دیرینه این روستا به خوبی ایفا نموده اند.

وی افزود: یکی از مسائل روستا این است که از خروجی روستا تا داخل تنگه هدف گردشگری نیازمند آسفالت و روشنایی است.

مدیر میراث فرهنگی چرداول گفت: سال جاری برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستای زنجیره از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی و گردشگری 250 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی مطرح نمود: اما توسعه، تجهیز زیرساخت های گردشگری این روستا و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در انتظار اقدامات و نگاه ویژه مسئولین است..

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3986

به "وجود 7 اثر تاریخی در روستای زنجیره علیا ایلام" امتیاز دهید

1 کاربر به "وجود 7 اثر تاریخی در روستای زنجیره علیا ایلام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 7 اثر تاریخی در روستای زنجیره علیا ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید