وضعیت آب و هوا جدی تر پیگیری می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دانشمندان استرالیایی به محققان کشورهای مختلف دنیا پیوستند تا وضعیت اضطراری آب و هوا و گرمایش دنیای را آنالیز و اعلام نمایند.

وضعیت آب و هوا جدی تر پیگیری می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان استرالیایی به محققان کشورهای مختلف دنیا پیوستند تا وضعیت اضطراری آب و هوا و گرمایش دنیای را آنالیز و اعلام نمایند.

دانشگاه سیدنی واقع در استرالیا که در دنیا نیز مشهور است، به حدود 11 هزار دانشمند از بیش از 150 کشور دنیا یاری نموده تا در اعلام وضعیت اضطراری اقلیم به یکدیگر بپیوندند.

مقاله ای که روز چهارشنبه به همت توماس نیوزوم از دانشگاه سیدنی منتشر شد، تأکید می نماید: در صورت ادامه روندهای زیست محیطی فعلی ناشی از فعالیت های انسانی، باید منتظر رنج عظیمی بود.

نیوزوم به شینهوا گفته است که هدف از مطالعه این بوده است که طی 40 سال گذشته از نظر تغییرات آب و هوایی چه اتفاقاتی اتفاق افتاده است.

محق دانشگاه سیدنی اظهار داشت: از آنجا که تغییرات آب و هوا با بسیاری از بخش های زندگی بشر و بسیاری از بخش های مختلف علوم مرتبط است، ما می خواستیم فرصتی برای دانشمندان در همه رشته ها فراهم کنیم تا مقاله خود و پیغام های موجود در آن را به دیگران منتقل نمایند.

نیوزوم تأکید کرد: دانشمندان وظیفه اخلاقی دارند که بشریت را از هرگونه تهدید بزرگ مطلع نمایند.

محقق دانشگاه سیدنی با همکاری پژوهشگران دانشگاه ایالتی اورگان، دانشگاه کیپ تاون و دانشگاه تافتز، و همزمان با نویسندگی این مطالعه و همکاری بیش از 11 هزار دانشمند به آنالیز وضعیت آب و هوا در مناطق مختلف پرداختند. آنها با مشاهده طیف گسترده ای از شاخص ها، 6 منطقه را شناسایی کردند که در آن بشریت باید اقدامات فوری را انجام دهد تا تأثیرات گرمایش دنیای را کاهش دهد.

استراتژی ها شامل جایگزینی سوخت های فسیلی با مواد تجدید پذیر تمیز، بازیابی و محافظت از اکوسیستم هایی مانند جنگل ها و چمنزارهاست که باعث کاهش کربن در جو می گردد.

در این مقاله آمده است: کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوا به معنای تغییر روش های مدیریت است.

انتهای پیغام/

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17168

به "وضعیت آب و هوا جدی تر پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت آب و هوا جدی تر پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید