ویدئوی تکان دهنده غواص انگلیسی از دریای زباله در سواحل بالی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک غواص انگلیسی ویدئویی تکان دهنده از غواصیِ خود در میان دریایی از زباله های پلاستیکی در آب های ساحلی منطقه توریستی بالی در اندونزی منتشر نموده است.

ویدئوی تکان دهنده غواص انگلیسی از دریای زباله در سواحل بالی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، ریچ هورنر، غواص انگلیسی، ویدیویی کوتاه در شبکه های اجتماعی و یوتیوب منتشر نموده است که نشان می دهد آب های دریای بالی مملو از زباله های پلاستیکی و بسته های کهنه مواد غذایی است و او در در زیر آب در میان این زباله ها غواصی می نماید.

این ویدیو در یک سایت غواصی به نام مانتا پوینت در جزیره نوزا پنیدا، حدود 20 کیلومتری جزیره مشهور توریستی بالی در اندونزی گرفته شده است.

همچنین هورنر در 3 مارس در یک پست فیسبوکی، وجود توده های انبوه زباله پلاستیکی در آب های اقیانوس ها را در کنار عروس های دریایی و پلانکتون ها متذکر شده بود.

در ویدیوی جدید هورنر برای چندین دقیقه در میان انبوهی از زباله پلاستیکی شنا می نماید و توده ای از پلاستیک که با بعضی مواد آلی در هم آمیخته و بر سطح آب شناور مانده است نیز دیده می گردد.

سایت غواصی مانتا پوینت یک سایت تصفیه ای برای سفره ماهی های دیو (manta ray) محسوب می گردد که بطور مکرر این نوع سفره ماهی ها برای تمیز شدن از انگل ها توسط ماهی های کوچکتر به آن رفت و آمد دارند اما در این ویدیو تنها یک سفره ماهی تنها در پس زمینه دیده می گردد که نشان می دهد این سفره ماهی ها دیگر برای تمیز شدن به این مکان نمی آیند.

اکنون ماه هاست که بالی غرق در زباله شده است و این سیل زباله های پلاستیکی در نهایت در سواحل بالی انباشته می شوند که توریست ها و فعالان زیست محیطی را به یک اندازه نگران نموده است. طبق گزارش بنیاد رودخانه ها، اقیانوس ها، دریاچه ها و بوم شناسی بالی (ROLE)، اندونزی روزانه حدود 130 هزار تن زباله پلاستیکی و جامد فراوری می نماید که تقریبا نیمی از آن به سایت های دفن زباله می رسند. بقیه نیز یا به صورت غیرقانونی سوزانده شده یا به رودخانه ها و اقیانوس های اندونزی ریخته می شوند.

اندونزی به علت برنامه ریزی ضعیف دولت و سطح پائین آگاهی مردم در خصوص زباله و بازیافت، اکنون پس از چین دومین آلاینده پلاستیکی در دنیا به شمار می رود.

چند هفته پیش هزاران نفر در سراسر بالی در یک پاکسازی زباله ای به طور دسته جمعی شرکت کردند تا سواحل، رودخانه ها و جنگل های جزیره را از زباله پاکسازی نموده و آگاهی در خصوص تاثیرات منفی زباله ها را افزایش دهند.

به گزارش گاردین، ریچ هورنر با بیان اینکه غواصان مکررا توده های پلاستیکی را در آب ها مشاهده می نمایند، این توده پلاستیکی اخیر را بدترین مورد مشاهده شده تا کنون توصیف کرد. غواصان در روز بعد با بازگشت به محل این توده زباله، پیشرویِ آن به سمت اقیانوس هند را گزارش کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19559

به "ویدئوی تکان دهنده غواص انگلیسی از دریای زباله در سواحل بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوی تکان دهنده غواص انگلیسی از دریای زباله در سواحل بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید