ویزای ترانزیت چیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هرآنچه باید درباره ویزای ترانزیت بدانید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برنامه خرید بلیط برای مقصدی خاص را داشته اید و پس از چک کردن پروازهای موجود، پی می برید که هیچ پرواز مستقیمی به آن وجود ندارد و برای رسیدن به مقصد مورد نظر باید از یک فرودگاه واسطه هم بهره ببرید. در این صورت باید مدت کوتاهی را در فرودگاه کشوری ثالث توقف اجباری داشته باشید و فقط بخاطر این توقف چند ساعته باید از قبل ویزای ترانزیت تهیه کنید تا به شما اجازه این توقف و جا به جایی داده گردد. ویزای ترانزیت هم مانند سایر ویزاها قوانین و شرایط اخذ خاص خودش را دارد و دانستن آن یاری شایانی به بی دردسر سفر کردن می نماید. برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای ترانزیت با این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

ویزای ترانزیت چیست

معرفی ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت نوعی ویزای غیرمهاجرتی و کوتاه مدت است که در واقع این اجازه را به مسافران می دهد تا در صورت نشستن پروازشان در فرودگاه شهرهای میانی برای مدت زمان معین و محدود به دلایل متفاوت همانند تعویض هواپیما توقف نمایند. علت تنظیم قوانین ویزای ترانزیت در واقع جلوگیری از تقاضای پناهندگی مسافران کشورهای دیگر، در فرودگاه کشورشان زمان تعویض هواپیما است و این قانون غالبا به وسیله کشورهای پیشرفته اعمال می گردد و یکی از سخت گیرانه ترین نوع ویزاها هم به شمار میرود.

انواع ویزای ترانزیت:

سالن ترانزیت، در فرودگاه منطقه ای بین المللی محسوب می گردد و تا زمانی که مسافر در این سالن حضور دارد و آن را ترک نکرده باشد، در واقع به خاک آن کشور وارد نشده است. اما بعضی از کشورها حتی برای همین مدت توقف محدود در سالن ترانزیت هم، درخواست ویزا می نمایند. این ویزا دارای دو نوع است:

ویزای صفر بار ورود یا ویزای ترانزیت فرودگاهی (Airport Transit Visa)

دارندگان ویزای ترانزیت تنها اجازه رفت و آمد در محوطه فرودگاه را دارند و نمی توانند از سالن ترانزیت خارج شوند. این نوع ویزاها معمولا 24 ساعت اعتبار دارند و در رده بندی ویزاهای شینگن با نام ویزای نوع A شناخته می شوند.

ویزای نوع B:

در این نوع ویزا که در میان ویزاهای شنگن مرسوم هستند، مسافر اجازه ترک فرودگاه و رساندن خود به فرودگاه دیگر را دارد، حتی اگر آن فرودگاه در شهر دیگری واقع شده باشد. این نوع ویزا دارای مدت زمان معین میان یک الی ده روز با توجه به طول راستا هستند که به وسیله وزارت امور خارجه هر کشور مشخص می گردد.

ویزای ترانزیت برای کدام کشورها لازم است؟

شهروندان و اتباع کشورهای ذیل برای عبور از فرودگاه های حوزه شینگن باید ویزای ترانزیت هوایی داشته باشند:

عراق، ایران، غنا، میانمار، لبنان، هندوستان، نیجریه، سودان، آنگولا، گامبیا، اتیوپی، اریتره، بنگلادش، کنگو، سری لانکا، پاکستان، سومالی، کوبا، کلمبیا.

فقط دو حالت وجود دارد که در آن کشورهای شنگن از مسافران ایرانی در خواست ویزای ترانزیت نمی نمایند:

  • مسافر دارای گیرین کارت آمریکا و یا کارت PR کانادا باشد و یا اقامت نامحدود کشور ژاپن را داشته باشد (در این موارد ویزاهای دیگر مثل ویزای دانشجویی و توریستی فاقد اعتبار است)
  • به شرط این که مسافر ایرانی اقامت یکی از کشورهای فوق را به صورت قانونی داشته باشد و مبدا مسافر یکی از آن کشورها و مقصد ایران باشد.

بعلاوه ایرانیان در صورت عبور از منطقه حمل و نقل هوایی کشورهای مراکش، ژاپن، روسیه، استرالیا، چین و کوزوو هم باید اقدام به اخذ ویزای ترانزیت نمایند.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا ترانزیت

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای ترانزیت در کشورهای مختلف با توجه به قوانین و زمان درخواستی اقامت فرق دارد اما به صورت مختصر به بعضی از مدارک متداول برای اخذ این نوع ویزا در ادامه اشاره می کنیم:

فرم درخواست ویزای ترانزیت

پاسپورت

ویزای کشور مقصد نهایی

بلیط هواپیما مقصد

عکس پرسنلی

بیمه مسافرتی

زهرا بینازاده

  • راهنمای اخذ گواهینامه بین المللی
  • بخشنامه های خارجی هواپیمایی کاسپین
  • آتش سوزی در جنگل های ترکیه

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61913

به "ویزای ترانزیت چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای ترانزیت چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید