ویزای شینگن و آنچه باید در مورد آن بدانیم (

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دریافت ویزای شینگن مثل هر ویزای دیگری شرایط خاصی دارد. هر فرد اجازه دارد برای ویزای شینگن درخواست بدهد، به شرطی که بتواند تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه کند و برای نگه داری از خود در طول اقامت اش در منطقه شینگن استطاعت مالی داشته باشد.

ویزای شینگن و آنچه باید در مورد آن بدانیم (

بسیاری از افراد تصور می کنند که داشتن ویزا به معنی تضمین ورود به محدوده شینگن است. اما ویزای شینگن فقط به معنی تضمین رسیدن به یکی از مرزهای شنگن است، نه بیشتر. پس از آن مقامات مرزی شینگن تصمیم می گیرند که به شما اجازه ورود بدهند یا به دلایلی از ورودتان به محدوده شنگن جلوگیری کنند و شما را به کشوری که از آن جا آمده اید اخراج کنند.

مقامات مرزی شینگن قانونا می توانند حتی در صورت داشتن ویزای معتبر، مانع ورود شما به شینگن شوند. برای مثال ممکن است فرد با ارائه مدارک جعلی و یا تقلب در سفارتخانه پیروز به دریافت ویزا شده باشد. به همین دلیل ماموران گمرک در مرزهای ورودی شینگن این حق را دارند که همه مسافرینی را که دارای ویزا هستند دوباره کنترل کنند و در صورتی که شرایط ورود به محدوده شینگن را نداشته باشند از ورود آنان به جلوگیری کنند.

دارا بودن مدارک کافی هنگام ورود به مرزهای شینگن تضمینی برای هر مسافر است تا مورد اقدامات ناخوشایندی از قبیل مصاحبه در مرز و یا بازداشت موقت تا بررسی صحت و نادرستی ویزای مسافر و حق ورود به شینگن قرار نگیرد.در این نوشتار می خواهیم درباره شینگن و قوانین و مقررات آن اطلاعات بیشتری دراختیار شما قرار دهیم.

قوانین ویزای حوزه شینگن (اروپا)

به قوانینی گفته می شود که توسط اتحادیه اروپا معین و در حوزه شینگن و دیگر اعضای اتحادیه اروپا اعمال می شود. این قوانین می گوید اگر فردی غیر اروپایی بخواهد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حوزه مالی اروپا، سوئیس، کرواسی، بلغارستان، قبرس یا رومانی وارد شود باید این ویزا را دریافت کند.

حوزه شینگن شامل 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و چهار کشور غیر عضو ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس می شود. بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی هنوز عضوی از شینگن نیستند اما قوانین ویزای آن ها بر اساس قوانین ویزای شینگن بنا شده است. با در نظر دریافت اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به چهار نوع C, B، A و D تقسیم می شود.

منطقه شینگن 26 کشور را شامل می شود. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

انواع ویزای شینگن

بر اساس ماهیت یا اهداف سفر، انواع ویزاهای شنگن وجود دارد که از جانب سفارت یا کنسولگری های معین صادر می شوند.

  1. ویزای عادی شینگن

ویزای عادی شینگن به مثابه ویزا یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن برای حمل و نقل یا اقامت در منطقه مورد نظر است که برای مدت زمانی خاص و حداکثر تا 90 روز در هر دوره شش ماهه اعتبار دارد که از تاریخ ورود شخص به منطقه شنگن آغاز می شود. با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شنگن هم به سه دسته A ، B ، و C تقسیم می شود.

2.ویزای معتبر در منطقه محدود

این نوع از ویزا به شما اجازه می دهد فقط به کشور صادرکننده این ویزا یا در برخی موارد، به کشورهای دیگری از منطقه شینگن سفر کنید که نام آنها به صورت خاص هنگام درخواست ویزا ذکر شده باشند. به غیر از کشورهایی که نامشان هنگام درخواست ویزا ذکر شده اند، این گونه خاص ویزا برای سفر به کشورهای دیگر عضو شینگن که نامی از آن ها برده نشده اند، معتبر نیست.

3.ویزای ملی

ویزای ملی دسته D به افرادی اعطا می شود که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی اعطا می شود که قصد دارند در دوره زمانی خاص یا با هدفی معین در یکی از کشورهای شینگن اقامت کنند که پس از پایان دوره معین باید به کشورشان بازگردند.

در چه صورت اجازه داریم برای ویزای شینگن درخواست بدهیم؟

دریافت شینگن مثل هر ویزای دیگری شرایط خاصی دارد. هر فرد اجازه دارد برای ویزای شینگن درخواست بدهد، به شرطی که بتواند تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه کند و برای نگه داری از خود در طول اقامت اش در منطقه شینگن تمکن مالی داشته باشد.

بیمه مسافرتی

شهروندان کشورهایی که برای ورود به منطقه شینگن ملزم به دریافت ویزا هستند، چه به صورت فردی یا گروهی یا توریستی و چه با هدف کسب و کار ملزم به خرید بیمه مسافرتی هستند که تمام روزهای اقامت شان را در منطقه شینگن پوشش دهد.

این بیمه باید در سراسر قلمروی کشورهای عضو شینگن معتبر باشد و تمام دوره زمانی را که شخص قصد اقامت یا عبور از این منطقه را دارد، پوشش دهد.

بعد از صدور ویزا چه مدت می توانم در منطقه شینگن اقامت داشته باشم؟

با توجه به نوع ویزایی که از جانب سفارت یا کنسولگری معین در هر یک از کشورهای عضو شینگن صادر می شود، بر اساس ماهیت سفر و شرایط دیگر محدودیت های مختلفی برای هر ویزای خاص اعمال می شود. با این حال، متداول ترین نوع ویزایی که به مسافران اعطا می شود در هر دوره شش ماهه تا حداکثر 90 روز بعد از تاریخ ورود اعتبار دارد.

منبع : سایت MAG سفرستان

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21288

به "ویزای شینگن و آنچه باید در مورد آن بدانیم (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای شینگن و آنچه باید در مورد آن بدانیم ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید