پدیده ای به نام یحیی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بازی های پدیده را که مرور کنید حتما به صدرنشینی آن ها در لیگ مهر تایید می زنید. این پدیده با زیرکی همچون یحیی برازنده صدرنشینی است. حتی قهرمانی!

پدیده ای به نام یحیی

به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب، پدیده مادامی که سرعت شاخصه اصلی هافبک هایش باشید آن بالا خواهد ماند. پدیده تا زمانی که هارمونی هجومی اش را حفظ کند، صدرنشین است. پدیده تا وقتی که اکبرصادقی و سعید صادقی را این گونه گریز پا و شاداب ببیند بالاتر از همه مدعیان خواهد بود. پدیده با این رویکرد تاکتیکی، با این بازیکنان قبراق و آماده با این مردان با انگیزه می تواند صاحب جام هجدهم هم باشد. ماجرای استقلال خوزستان فصل سیزدهم هم از همین هفته ها شروع شد. حوالی هفته دهم که آن ها صدر جدول را دردست داشتند و غالبا بر این باور بودند که عطش این تیم فرو خواهد نشست و شاید استقلال خوزستان یکی باشد مانند پیکان فصل هشتم و نهم یا تیمی مانند برق شیراز که در فصل سقوطش به لیگ یک هفته های بسیاری در صدرجدول حضورداشت. آن تجربیات از استقلال خوزستان لیگ پانزدهم نیز تیمی شکست خورده را به تصویر می کشید اما آن تیم با یکی از بهترین ترکیب ها و هم بندی های فوتبال جنوب توانست رویای رسیدن به جام را با حقیقت پیوند بزند.

این بازیکنان را به یاد دارید: حسن بیت سعید، رحیم زهیوی، محمد طیبی، وحید شیخ ویسی، پیمان شیرزادی، مهدی زبیدی و...آن ها بخشی از استقلال خوزستان قهرمان بودند. مردانی که اگر ابتدای همان فصل در کفه ترازو قرار می گرفتند هیچ یک در قامت قهرمان پیش روی مان قرار نمی گرفتند. بازیکنانی معمولی و کم قیمت. هم گرایی و ترکیب آن ها در استقلال خوزستان به همراه مربیگری بی نقص عبدالله ویسی اما از استقلال خوزستان لیگ پانزدهم قهرمان ساخت. از یادمان نمی رود که این قهرمانی را در آن فصل چه قدر توی سرباشگاه های ثروتمند لیگ کوبیند. تیم هایی که میلیاردی هزینه نموده بودند اما در نهایت پایین تر از باشگاهی قرار گرفتند که مجموع هزینه هایش به 7 میلیارد تومان هم نمی رسید!

پدیده امروز نیز بی شباهت به استقلال خوزستان لیگ پانزدهم نیست. تیم در مسائل مالی فرو رفته؛ درست مانند استقلال خوزستان که یک فصل عذاب آور را به لحاظ مالی سپری کرد و قرارداد ها در قیاس با تیم های مدعی در حداقل ممکن قرار داشت. پدیده امروز نیز به مانند استقلال خوزستان آن فصل از مجموعه ای از بازیکنان سود می برد که شاید یک به یک عنصری مهم نباشند اما دقیقا این پدیده در همان مسیری قدم برمی دارد که استقلال خوزستان برداشته باشد. این اسامی را درگوشه ذهن حک کنید: اکبرصادقی، سعید صادقی، محمدحسین مرادمند، یونس شاکری، محمد قاسمی نژاده، مسعود ریگی ومرتضی منصوری. در کنار آن ها بازیکنانی دیگری هم هستند. این ها توانسته اند مجموعه ای هماهنگ را پدید آورند. یک تیم با یک هدف. یک تیم با یک رویکرد. همه دست در دست هم. -

لسترسیتی نیز درست در همان فصلی که استقلال خوزستان جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد در فوتبال انگلیس قهرمان شد تا درعرصه فوتبال اروپا نیز نظریه قهرمانی با حداقل هزینه ها و بازیکنان کم نام و نشان به اثبات برسد. باشگاه های نامی به واسطه وسعت مارکتینگ خود همواره هزینه هایی سرسام آور را تجربه می نمایند و برای این قبیل برنامه ها ارزش آن چنانی قائل نیستند. به واقع فضای فوتبال تیم های کم هزینه را درخود فرو می خورد و برای تماشاگر هم همواره پرهزینه ها جذابیت بیشتری دارند، اما این واقعیت را هم نمی توان کتمان کرد که صرفا هزینه های چشمگیر نمی تواند عاملی در راستای موفقیت و کامیابی باشد و به واقع برخورداری از یک تیم واحد، بازیکنانی با انگیزه و البته یک مربی با هوش موفقیت هایی را به همراه خواهد آورد و هزینه های چشمگیر تیم های بزرگ را به چالش خواهد کشید.

پدیده در کنار بازیکنانی که انگیزه را به عالی ترین شکل ممکن معنا نموده اند از یک مربی زیرک سود می برد. مردی که در فوتبال ایران چه در قامت بازیکن و چه در لباس سرمربی جام ها و موفقیت هایی را دیده است. یحیی گل محمدی مربی ارزشمندی است که در فوتبال ایران کمتر دیده شده است اما کارنامه او در ذوب آهن درخشان تر از آن چیزی است که در ظاهر می بینیم. حقیقتا برای یحیی با این افتخارات تبلیغ آن چنانی نشده و او به اندازه کافی در فوتبال ایران از فضای رسانه ای سود نجسته است اما او به جز موفقیت هایی که با ذوب آهن رقم زد در نفت تهران، پرسپولیس و حتی اکسین البرز مربی کامیابی بود. او روزگاری هم روی نیمکت تراکتورسازی می نشست و تجربه کار در محیط های پر استرسی همچون تبریزی را هم در کارنامه دارد.

یحیی حالا در مشهد دوران تازه ای را کلید زده است. او در تیمی که در اوج مسائل مالی قرار گرفته است و خطر کسر امتیازاز سوی فیفا نیز تهدیدش می نماید، در صدرجدول خودنمای می نماید. این صدرنشینی شاید برای پدیده و مشهدی ها که همواره تیم های شان را در کشاکش ماندن در لیگ برتر دیده اند، اتفاقی باشد اما برای یحیی نه! او بارها چنین فضایی را تجربه نموده و این گونه نیست که اکنون با دیدن پدیده در صدرجدول دستپاچه گردد. یحیی با آرامش ذاتی تیمش را هم به مجموعه ای تودار و آرام بدل ساخته است. تیمی که البته وقتی وارد عرصه رقابت می گردد مثل شلاق روی سر حریف خراب می گردد. پدیده این فصل شگفت انگیز تر از آن چیزی است که در آخرین ایستگاه مقابل فولاد خوزستان دیدیم. این تیم بعد از شکست هفته نخست مقابل پرسپولیس دیگر باختی را تجربه نکرد و پی درپی یا برد یا مساوی کرد. آن ها بیشترین برد را در لیگ به نام خود نوشته اند. با گل های زده مطلوب و گل های خورده امیدوار نماینده. یقینا امروز تیمی درصدر جدول قرار گرفته است که شایستگی و استحقاقش را دارد. این پدیده از همین هفته ها ما را مجذوب و شیفته خودش نموده است. کسی باورمی کرد؟

11-1

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1841

به "پدیده ای به نام یحیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده ای به نام یحیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید