پرواز بین ارومیه - وان ترکیه برقرار شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، حسین امامی صبح یکشنبه در آیین برقراری اولین خط پروازی ارومیه - وان با بیان اینکه برقراری این خط پروازی یکی از طرح های پیشنهادی در اتاق فکر گردشگری استان بود که با نظر اکثریت اعضا مصوب شد، اضافه کرد: این خط پروازی به شکل ارومیه ـ وان ـ ارومیه توسط شرکت هواپیمایی پویا ایر ایران راه اندازی شده است.

پرواز بین ارومیه - وان ترکیه برقرار شد

وی با بیان اینکه قرار این خط پروازی به صورت سه بار طی روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه هرهفته انجام شود، اظهارداشت: امیدواریم در زمینه ایجاد خط پروازی بعدی که از ارومیه به استانبول و بالعکس خواهد بود همکاریهای لازم صورت گیرد.

امامی نقش بخش خصوصی را در برقراری این پرواز بسیار مهم دانست و اضافه کرد: در این زمینه تمامی دفاتر و در راس آنها انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان فعالیت چشمگیری داشته و به منظور جذب مسافر از ترکیه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی برقراری این خط پروازی را زمینه ساز رشد صنعت گردشگری در منطقه به خصوص آذربایجان غربی عنوان نمود و گفت: امید می رود با حمایت مسئولان دو طرف و ادامه فرایند فعالیت این خطوط پروازی شاهد رونق بخش گردشگری باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی بر تدوین استراتژی و برنامه جامع میان مدت و بلندمدت در خصوص رفع مسائل حمل و نقل هوایی آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: با توجه به مطالعات طرح جامع و بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های صنعت گردشگری استان و راهکارهای ارتقا آن، استراتژی ها و برنامه های میان مدت و بلند مدت برای مسائل حمل و نقل هوایی استان تهیه شود.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق 891 کیلومتر مرز مشترک دارد.

این استان در ارومیه و خوی دارای فرودگاه های بین المللی است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23516

به "پرواز بین ارومیه - وان ترکیه برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بین ارومیه - وان ترکیه برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید