پلی استیشن 5 رکورددار بزرگترین فروش افتتاحیه تاریخ کنسول ها شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در بیانیه ای که به تازگی توسط سونی منتشر شده است، آن ها اعلام کردند که کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 توانسته عرضه بسیار موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارد و بزرگترین فروش افتتاحیه تاریخ کنسول ها را تجربه کند. پلی استیشن 5 در تاریخ 22 آبان در آمریکا و ژاپن و در 29 آبان در اروپا و سایر نقاط جهان عرضه شد.

پلی استیشن 5 رکورددار بزرگترین فروش افتتاحیه تاریخ کنسول ها شد

هرچند سونی بازه زمانی دقیقی را برای این آمار مشخص نکرده و فقط این نکته را گفته که پلی استیشن 5 بهترین عملکرد را در زمان عرضه نسبت به دیگر کنسول های این شرکت داشته است. در سال 2013 سونی اعلام کرده بود که کنسول پلی استیشن 4 توانسته در 2 هفته به فروشی بالغ بر 2.1 میلیون دستگاه دست پیدا کند که این رکوردی برای سونی و همچنین صنعت به حساب می آمد. همان زمان، طبق گزارش رسمی و موثقی که منتشر شدند، اعلام شد که پلی استیشن 4 در زمان عرضه بهترین فروش را در میان تمامی کنسول ها تجربه کرده است. اکنون، هرچند سونی هنوز چنین چیزی را برای پلی استیشن 5 به صورت رسمی اعلام نکرده اما با توجه به اینکه توانسته از عملکرد پلی استیشن 4 پیشی بگیرد، می توانیم بگوییم که در حال حاضر بزرگترین فروش افتتاحیه تاریخ کنسول ها برای پلی استیشن 5 بوده است و به این ترتیب این کنسول رکورد جدیدی را برای خود ثبت کرده است.

چنین چیزی قابل پیش بینی بود چراکه هم به خاطر عملکرد خوب سونی در نسل هشتم، تقاضا برای کنسول PS5 بسیار بالا بود و هم اینکه برخلاف PS4، کنسول جدید سونی در همه مناطق تقریبا هم زمان (فقط با یک هفته تأخیر) عرضه شده است، در حالی که پلی استیشن 4 چند ماه پس از عرضه در آمریکا و اروپا در ژاپن منتشر شد. البته این را باید گفت که تقاضا همچنان برای پلی استیشن 5 بسیار زیاد بوده است و بسیاری حتی پیروز نشده اند آن را از فروشگاه های رسمی تهیه کنند؛ چرا که موجودی آن به اتمام رسیده بود. جیم رایان، رییس پلی استیشن، چندی پیش گفت که همه موجودی پلی استیشن 5 به فروش رسیده است. این یعنی اگر موجودی بیشتر توسط سونی عرضه می شد، احتمالا اکنون شاهد افزایش بیشتر فروش آن بودیم.

سونی هنوز آمار دقیقی از فروش افتتاحیه پلی استیشن 5 ارائه نکرده است اما در پست توییتر خود نوشت:

در گذشته سونی اعلام کرده بود که انتظار دارد کنسول پلی استیشن 5 تا انتهای سال مالی که در 31 مارس 2021 (11 فروردین 1400) به خاتمه می رسد، بتواند به فروشی بالغ بر 7.6 میلیون دستگاه برسد که این از رقم از فروش کنسول پلی استیشن 4 در زمان مشابه، بیشتر بوده است.

قبل از عرضه کنسول، جیم رایان در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده بود که تقاضا برای کنسول پلی استیشن 5 بسیار قابل توجه است. رایان همچنین گفته بود که آن ها پیروز شده اند در 12 ساعت ابتدایی که کنسول پلی استیشن 5 برای پیش فروش موجود شد، بیش از 12 هفته اول پیش فروش پلی استیشن 4 فروش کنند. او حتی در آن زمان هم با توجه به تقاضای عظیمی که برای کنسول شده بود، گفت که ممکن است تمام افرادی که بخواهند کنسول را در زمان عرضه تهیه کنند، پیروز به این کار نشوند و موجودی به اتمام برسد. حال با توجه به اینکه سونی گفته موجود ی های بیشتری از کنسول در ماه های آینده منتشر می کند، طرفداران می توانند منتظر بمانند تا کنسول را بعد از موجودی کنسول و با متعادل شدن قیمت آن خریداری کنند.

  • میزان فروش اولیه کنسول های نسل نهم در ژاپن مشخص شد

از آن طرف، مایکروسافت هم چندی پیش اعلام کرده بود که ایکس باکس سری ایکس و سری اس در مجموع توانسته اند رکورد فروش 24 ساعت آغازین عرضه تاریخ ایکس باکس را از آن خود کنند تا قبل از این، ایکس باکس وان که در سال 2013 منتشر شده بود و توانسته بود در 24 ساعت اول بیش از 1 میلیون نسخه بفروشد، پرفروش ترین کنسول ایکس باکس در 24 ساعت آغازین عرضه لقب داشت. البته، مایکروسافت هم مانند سونی با کمبود موجودی کنسول روبرو بوده است.

منبع: VGC

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46045

به "پلی استیشن 5 رکورددار بزرگترین فروش افتتاحیه تاریخ کنسول ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 5 رکورددار بزرگترین فروش افتتاحیه تاریخ کنسول ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید