پهپادی که با آنتن پروانه&zwnjای بو می&zwnjکشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فراوری این پهپاد با الهام از توانایی بویایی پروانه ها انجام شده است. پروانه ها دارای شاخک هایی هستند که می توانند بوی انواع گل ها، حشرات و غیره را آنالیز نموده و از یکدیگر متمایز نمایند. محققان دانشگاه واشنگتن نیز در پهپاد اسملیکوپتر از آنتن طراحی شده بر مبنای شاخک های پروانه زنده استفاده نموده اند که دارای ابزار و آرایه های الکترونیکی مختلف برای تشخیص بوهای مختلف است.

پهپادی که با آنتن پروانه&zwnjای بو می&zwnjکشد

این آنتن می تواند پهپاد را به سمت بوی مورد نظر راهنمایی کند. برای فراوری این آنتن شاخک های پروانه ابتدا بی حس و سپس جدا می گردد. سپس سیم های کوچکی به هر یک از این شاخک ها وصل می شوند که قادر به دریافت سیگنال های آن هستند. البته شاخک های یادشده بعد از جدا شدن از بدن پروانه تنها تا 4 روز زنده و فعال باقی می مانند، ولی پژوهشگران می گویند با نگهداری این شاخک ها در یخچال می توان آنها را چند روز بیشتر زنده نگهداشت.

لازم به ذکر است که این پهپاد در مقایسه با حسگرهای مبتنی بر هوش مصنوعی از توان و قابلیت بیشتری برای شناسایی انواع بو برخوردار بوده و سرعت آن نیز در این زمینه بالاتر بوده است. پهپاد مذکور قادر به شناسایی منابع بویایی در فاصله حداکثر 20 سانتیمتری است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46807

به "پهپادی که با آنتن پروانه&zwnjای بو می&zwnjکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادی که با آنتن پروانه&zwnjای بو می&zwnjکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید