پیغام تبریک رحمان به مناسبت عید سعید فطر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم این کشور تبریک گفت.

پیغام تبریک رحمان به مناسبت عید سعید فطر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در پیغامی تلویزیونی پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم این کشور تبریک گفت.

رحمان ضمن تبریک به مردم تاجیک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر از درگاه خداوند برای همه شهروندان این کشور رفاه و سلامتی، فیض و برکت، شادکامی و سعادت و خوش روزی آروز کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه گفت که سال جاری مسلمان مانند کلیه مسلمانان جهان ماه شریف رمضان را در شرایط شیوع ویروس کرونا پشت سر گذاشتند.

بنابر سخنان رحمان، از روزهای اول ظهور ویروس کرونا، دولت تاجیکستان تمام اقدامات لازم و مقرون برای جلوگیری از گسترش آن در قلمرو این کشور را انجام داد. متاسفانه، علیرغم اقدامات انجام شده، کرونا در تاجیکستان نیز گسترش یافت و تا به امروز ده ها نفر بر اثر آن جان باختند.

وی در ادامه خطاب به مردم کشورش بار دیگر بر لزوم رعایت جدی تمام مقررات بهداشتی و توصیه های متخصصان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در منازل، محل کار و اماکن عمومی تاکید نمود.

رحمان گفت که رعایت قوانین بهداشت شخصی نه تنها یکی از شروط مهم حفظ سلامت، بلکه طبق آموزه های اسلامی یکی از مهمترین فضایل اخلاقی هر یک مسلمان است.

رئیس جمهور تاجیکستان توضیح داد: بیماری کرونا ویروس نشان داد که ما در زمینه های آماده سازی پرسنل، تهیه تجیهزات مدرن پزشکی و دارو مسائل زیادی داریم.

وی گفت: از آنجا که ما با افتخار خود را وارث سینای عظیم می دانیم باید هرچه سریع تر این مسائل را رفع کنیم. از جمله مسئله کمبود پرسنل حرفه ای را حل و موضوع فراوری تجیهزات پزشکی و دارو را در اولویت قرار دهیم تا نیازی به دیگران نداشته باشیم.

رحمان در بخش دیگری از پیغام خود گفت: در آستانه عید سعید فطر با همه کسانی که عزیزان خود را از دست دادند همدردی عمیق بیان می کنم و برای آنها از درگاه خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

وی در ادامه از تمام پزشکان، کلیه کارکنان حوزه بهداشت و درمان کشورش که در چنین روزهای سخت شبانه روز در خدمات مردم خود هستند، ابراز و قدردانی کرد.

بر اساس داده های موجود، در شبانه روز اخیر در این کشور 201 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و به این ترتیب، شمار کلی مبتلایان به 2551 نفر رسیده است.

بر اثر این بیماری در تاجیکستان تا به امروز 44 نفر فوت و 1089 تن دیگر بهبود یافتند.

در تاجیکستان عید سعید فطر روز یکشنبه 24 می تجلیل می گردد. اما با این تفاوت که مانند سال های قبل، سال جاری نماز عید فطر به دلیل شیوع ویروس کرونا برپا نمی گردد.

برگزاری نمازهای جماعت، آدینه، تراویح در کلیه مساجد و هم چنین فعالیت های مربوط به ماه رمضان مانند افطار و صله رحم در این کشور نیز در پی شیوع کرونا ممنوع شده است.

انتهای پیغام/.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32525

به "پیغام تبریک رحمان به مناسبت عید سعید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تبریک رحمان به مناسبت عید سعید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید