خبرنگاران گوترش، رهبران ادیان دنیا را به مقابله با کرونا فراخواند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- دبیرکل سازمان ملل شامگاه روز شنبه رهبران مذهبی ادیان مختلف دنیا را برای نبرد مشترک جهت مبارزه و شکست کرونا فراخواند.

خبرنگاران گوترش، رهبران ادیان دنیا را به مقابله با کرونا فراخواند

به گزارش آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش گفت: مسیحیان عید پاک را و یهودیان عید فصح را جشن می گیرند و مسلمانان بزودی ماه مبارک رمضان را شروع می نمایند که معمولاً با مناسبت اجتماعی و جمع شدن خانواده ها همراه است.

گوترش در ادامه اضافه کرد: ویروس همه گیر کرونا اما قرنطینه و قوانین فاصله گذاری اجتماعی منجر به دنیای سورئال(فرا واقعیت) از جمله ساکت شدن خیابان ها، بسته شدن مراکز خرید و خالی شدت عبادتگاه ها شده است.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به کوشش برای جشن دریافت در این زمان از مردم خواست تا شرایط آسیب پذیر بودن دنیا در مناطق جنگی، اردوگاه های پناهندگی، زاغه ها و سایر مناطق که دارای حداقل تجهیزات مقابله با ویروس کرونا نیستند را به خاطر بسپارند.

گوترش همچنین گفت: باید به کارکنان سلامتی قهرمان در خط مقدم مقابله با این ویروس هولناک و برای همه کسانی که برای حفظ شهرها کوشش می نمایند توجه ویژه ای صورت بگیرد.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: با همکاری، همبستگی و ایمان به بشریت مشترک این ویروس را شکست خواهیم داد.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28463

به "خبرنگاران گوترش، رهبران ادیان دنیا را به مقابله با کرونا فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گوترش، رهبران ادیان دنیا را به مقابله با کرونا فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید