خبرنگاران نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تایباد تایید شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشهد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این شهرستان مثبت اعلام شد.

خبرنگاران نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تایباد تایید شد

حیدر احسانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی هم اینک در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری است.

وی ادامه داد: همچنین از همه اعضای خانواده این بیمار تست های کرونا گرفته شده که تا نتیجه آنها منفی اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: قدرت سرایت ویروس انگلیسی کرونا نسبت به ویروس چینی بسیار بیشتر است بطوری که شدت علائم بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن افزایش یافته است.

وی افزود: راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی آن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات است.

احسانی ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می شود از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر و تجمع در فروشگاهها و مراکز خرید به شدت پرهیز نمایند و برنامه های سفر خود را لغو نمایند.

وی گفت: هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی زمینه ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود که کنترل آن هزینه های سنگینی را در پی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: در حال حاضر پنج بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان شهر تایباد بستری هستند.

وی به غربالگری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در مرحله چهارم غربالگری در این منطقه افزون بر 97 درصد ساکنان این شهرستان غربالگری شده اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز از چهار هزار و 939 نفر در شهرستان تایباد نمونه گیری انجام شده که جواب آزمایش 2 هزار و 347 نفر مثبت اعلام شده و 119 نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهرستان 138 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52257

به "خبرنگاران نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تایباد تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تایباد تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید